Zoekfilters
› Bedrijfskunde (10)
› Human Resource Managem... (10)
› Management in de Zorg (7)
» Toon alle opties (29)
› Commerciële Economie (5)
› Finance & Control (5)
› Technische Bedrijfskun... (5)
› Business IT & Manageme... (4)
› Communicatie (4)
› Ondernemen (4)
› Ad Management (3)
› Ad Ondernemen (3)
› Facility Management (3)
› HBO-ICT (3)
› Hotel Management (3)
› Management (3)
› Managing New Retail (3)
› Marketing of Social Bu... (3)
› Social Work (3)
› Ad Crossmediale commun... (2)
› Ad Management in de Zo... (2)
› Ad Ondernemerschap & R... (2)
› Ad Pedagogisch Educati... (2)
› Communication and Mult... (2)
› Farmakunde (2)
› Integrale Veiligheidsk... (2)
› International Business... (2)
› Learning and Developme... (2)
› Master Begeleidingskun... (2)
› Master Leren en Innove... (2)
› Pedagogisch Educatief ... (2)
› Tourism Management (2)
› Hogeschool Rotterdam (33)
› Hogeschool Utrecht (13)
› Saxion (10)
» Toon alle opties (5)
› Paperback (458)
› Hardcover (71)
› E-book (download) via ... (8)
» Toon alle opties (3)
Resultaten (550)
maandag verzonden
Praktijkboek veranderdiagnose / druk 1
2014 || Paperback || Rob van Es || Boom
De auteurs zijn allen werkzaam als interim-manager, adviseur, trainer of coach. Driemaandelijks spraken ze met elkaar over hun praktijk in relatie tot veranderdiagnose en kwamen zo tot teksten die in dit Praktijkboek zijn gebundeld.
Sommigen werken heel dichtop het model om de veranderdiagnose zo scherp mogelijk te stellen. Anderen combineren delen van Veranderdiagnose met inzichten of indelingenuit andere praktijk theorieën.
Dat levert bij elkaar een mooie staalkaartvan toepassingen op. In he...
maandag verzonden
Verdraaide organisaties
terug naar de bedoeling
2012 || Hardcover || Wouter Hart || Boom || met inkijkexemplaar
Organisaties zijn 'verdraaid' als de natuurlijke principes van organiseren verloren zijn gegaan onder een lawine van on-natuurlijke managementlogica. Recht tegenover deze verdraaide organisaties staan de organisaties die juist excelleren. Zij houden zaken eenvoudig en dicht bij de menselijke natuur en presteren daarmee enorm veel beter.
In 'Verdraaide organisaties' biedt Wouter Hart een nieuw houvast aan iedereen die met minder krampachtige beheersbaarheid veel betere resultaten wil halen. Het...
maandag verzonden
Praktijkboek Large Scale Intervention
werken aan verbinding en verandering met whole scale change- principes en -technieken
2012 || Paperback || Rob de Wilde e.a. || Boom
Drie / druk 1
vormgeven aan organisatieontwikkeling
2012 || Paperback || Manon Ruijters e.a. || Boom
Het ontwerpen van samenhangende, adequate interventies voor organisatieontwikkeling is een kunst en een kunde. Organisaties ontwikkelen immers voortdurend en losse activiteiten blijken niet meer te volstaan om een organisatie in de juiste richting te krijgen. Het is een zelfstandig vak geworden, met eigen principes, taal en werkwijze die je als professional houvast geven. Het boek DRIE introduceert dat nieuwe vakgebied.
DRIE geeft antwoord op onder meer de volgende vragen:
- Welke interventie...
maandag verzonden
EPD is een werkwoord
het EPD in het ziekenhuis
2010 || Paperback || Boom
Mijn ervaring met het EPD is dat informatie altijd en op elke plek toegankelijk is. Daarnaast is alles leesbaar en duidelijk. Ik kan ook de aantekeningen van mijn collega's gemakkelijk lezen en opzoeken. Daarmee voorkomen we dubbel werk, iets wat vroeger veel voorkwam. Al met al ben ik beter geïnformeerd over de patiënt, waardoor het spreekuur sneller gaat en de patiënt betere zorg krijgt', aldus een medisch specialist over de voordelen van een elektronisch patiëntendossier (EPD).
Terecht ...
maandag verzonden
Aanspreken? Gewoon doen! - Hoe je nou écht een aanspreekcultuur creëert
Hoe je nou echt een aanspreekcultuur creëert
2021 || Paperback || Gytha Heins || Boom
We praten veel over aanspreken, maar we doen het vrijwel niet. Terwijl we allemaal vinden dat het nodig is om te leren, onze zakelijke doelen te realiseren en de werksfeer goed te houden. Gytha Heins deed drie jaar onderzoek en legt in dit boek op glasheldere en soms confronterende wijze uit hoe dit komt, met veel praktijkvoorbeelden.
Goed aanspreken is veel lastiger dan we altijd dachten. Nog een workshop 'feedback geven' heeft geen enkele zin. Het zit niet in wat we doen, het zit in hoe we...
maandag verzonden
Elke dag je hoofd en inbox leeg
hoe je snel en efficiënt je e-mail verwerkt in Microsoft Outlook
2017 || Paperback || Taco Oosterkamp || Boom
Word je ook zo moe van je overvolle inbox? Kan je hoofd wel wat meer rust gebruiken? Dan heb je met Microsoft Outlook het juiste gereedschap; je moet het programma alleen nog goed inrichten en gebruiken.
Taco Oosterkamp legt stap voor stap uit hoe je met Outlook supersnel je e-mail verwerkt. Met het Getting Things Done-systeem van David Allen is elke dag je hoofd en inbox leeg geen fabeltje. Voor duizenden mensen wereldwijd is dit al dagelijkse realiteit. Je implementeert dit systeem in Outlo...
maandag verzonden
De professional en de manager in dialoog / druk 1
zelfbewust samenwerken in zorg en hulpverlening
2009 || Hardcover || Mark Vervuurt || Boom
In zorg en hulpverlening is de laatste decennia een spanningsveld ontstaan tussen het onvoorspelbare karakter van het mensenwerk en de nadruk op planning en control. Mark Vervuurt laat zien dat de professional en de manager deze spanning kunnen opheffen door hun krachten te bundelen. In dialoog laat je je als professional of manager niet meevoeren door de schijnbare tegenstelling tussen het inhoudelijke en het organisatorische perspectief. Door de dialoog komen de perspectieven van cliën...
maandag verzonden
Online invloed / Druk 1
Beter online resultaten door te begrijpen hoe je bezoekers denken, klikken en kopen
2021 || Paperback || Bas Wouters e.a. || Boom
Beïnvloeden van het gedrag van de bezoeker van websites doe je niet zozeer met rationele argumenten, maar door het onbewuste brein te activeren.
Minimaal tachtig procent van onze keuzes maken we met ons instinctieve, onbewuste brein, stelt Daniel Kahneman, Nobelprijswinnaar en auteur van Thinking, fast and slow. Betere online resultaten bereik je door dit onbewuste brein te begrijpen: hoe mensen denken, waarom ze klikken, en hoe ze reageren op boodschappen.
Online invloed bestaat uit drie de...
maandag verzonden
Marktonderzoek - design
Door de boom het bos zien
2021 || Paperback || Iris van Hest || Boom || met inkijkexemplaar
Marktonderzoek-design introduceert de ‘onderzoeksboom’, een model dat je inzicht geeft in de complexiteit van marktonderzoek en de verschillende onderzoekstechnieken die je daarbij kunt inzetten.
Het boek laat je stapsgewijs zien hoe je op een gestructureerde, creatieve en logische manier marktonderzoek ontwerpt. Daarbij staat steeds de link met het eigenlijke marketingvraagstuk centraal: welk type vragen werken bij loyaliteitsonderzoek, hoe leg je een customer journey vast of achterhaal ...