Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenResultaten (10)
morgen verzonden
Mensen maken fouten / druk 1
leren van fouten uit het nieuws
2014 || Paperback || J. Vollenbroek e.a. || Boom
Fouten van andere mensen lijken veel dommer te zijn dan de fouten die we zelf maken. In dit boekje wordt de nadruk gelegd op het alledaagse van fouten uit het nieuws.<br>Een Chinees spreekwoord luidt: ‘Een dom persoon leert van zijn eigen fouten en een intelligent persoon van de fouten van anderen’. Al lezende zult u af en toe tot de conclusie komen dat u geluk hebt gehad dat uw fouten de pers niet hebben gehaald. Het boekje is een aansporing om dat te voorkomen.<...
morgen verzonden
Maak waar wat je zegt
betere prestaties door mensgericht management
2006 || Paperback || D.H. Maister || Boom
In het vandaag de dag zeer competitieve domein van de professionele dienst-verleners is de zoektocht naar individueel sterrendom altijd aanwezig. De verleiding om uitputtende uren van jezelf te vergen en je medeadviseurs te overtreffen, is vaak moeilijk te weerstaan. Maar het is kortzichtig en heeft een averechtse werking, volgens David Maister.
Juist bedrijven die hun medewerkers aanmoedigen om waar te maken wat ze zeggen, zijn financieel succesvoller dan hun concurrenten. Maister baseert zic...
morgen verzonden
Wat doen organisaties met mensen
actuele visies op management
2006 || Paperback || Boom
Wat doen organisaties met mensen
Wat doet een organisatie eigenlijk met u? Worden u capaciteiten ten volle benut? Wordt uw initiatief beloond of weggehoond ? Speelt standaardisatie ook binnen uw bedrijf en hoe voelt u zich daarbij ? Doelen, missies, targets en budgets : ze u nog iets ? Of is het tijd voor een bedrijfsrevolutie ?
Vandaag de dag worden er heel wat reorganisaties uitgerold, verandertrajecten gestart,nieuwe strategie bedacht en wordt er gekeken naar betrokkenheid van bestseller 'In...
morgen verzonden
Mensvaardig
een handleiding voor het ontwikkelen van sociale intelligentie
2009 || Paperback || M. Silberman e.a. || Boom
'Een essenti handleiding voor het kweken van belangrijke relaties in ons persoonlijke en professionele leven.' - Ken Blanchard
'Zelden worden wetenschappers zo praktisch! Theorerisch gefimdeerd. Op basis van onderzoek.Zeer lezersvriendelijk!' - Stephen Covey
We hebben allemaal met mensen te maken, of het nu collega's, partners, klanten, studenten, familie- en gezinsleden, vrienden, of buren zijn. Wat we ook met ze van doen hebben, de omgang vraagt om bepaalde vaardigheden. Het zijn vaardighede...
morgen verzonden
Programmamanagement / Druk 2
sturen op samenhang
2006 || Paperback || T. van der Tak e.a. || Boom
Alles moet tegelijk worden gedaan en alles moet morgen klaar zijn. Projecten en andere activiteiten buitelen over elkaar heen: er komt voortdurend werk bij, er gaat niets af. Klanten, leveranciers, overheden en bestuurders: iedereen heeft zijn wensen in contacten met organisaties. Men wil resultaten zien en afrekenen op prestaties: het moet in één keer goed, het moet nu klaar en 'ik wil er niet te veel voor betalen'. Situaties waar velen van u dagelijks mee worden geconfronteerd.
Een samenha...
morgen verzonden
morgen verzonden
De effectieve manager
2006 || Paperback || P.F. Drucker || Boom
morgen verzonden
Van bullet naar boodschap
een heldere gids voor boeiende PowerPoint-presentaties
2006 || Paperback || L. Cornelis || Boom
morgen verzonden
Scenario naar Lean / Druk 3
een draaiboek om verspillingen terug te dringen
2012 || Paperback || N. Wijnands e.a. || Boom
Een draaiboek om verspillingen terug te dringen<br>Voor elke organisatie is het continu verbeteren van bedrijfsprocessen een must om te overleven. Er is een enorm aanbod van methoden voorhanden om hiermee aan de slag gaan. Hoe kiest u uit dit aanbod? De auteurs van dit boek haalde uit het aanbod de beste elementen. Elementen uit methoden zoals. Total Quality Management, Balance Scorecard, Toyota Production System en lean thinking. Gecombineerd vormen die elementen een methode die relati...
morgen verzonden
Stress, productiviteit en gezondheid / Druk 2
2006 || Paperback || Gaillard || Boom
Werk en stress zijn voor veel mensen onlosmakelijk verbonden. Maar is die ongezonde reactie op de eisen die het werk stelt wel echt nodig? Gaillard gaat uitvoerig in op het functioneren van mensen in werksituaties. De centrale vraag daarbij is: kunnen we hard werken zonder daar ziek van te worden? Ofwel: kunnen we effici werken, en tegelijkertijd tevreden zijn en gezond blijven?
De rode draad in deze geheel herziene, nieuwe editie van dit standaardwerk is de balans tussen productiviteit en ge...