Zoekfilters
› Hogeschool Utrecht (6)
› Haagse Hogeschool (HHS... (4)
› Christelijke Hogeschoo... (3)
» Toon alle opties (2)
› Acco (61)
› Maklu, Uitgever (41)
› Boom (28)
» Toon alle opties (16)
› Garant (12)
› SWP (11)
› Acco uitgeverij (9)
› Gompel & Svacina (7)
› Owl Press (7)
› SAAM Uitgeverij (7)
› Lemniscaat (6)
› Pelckmans (5)
› Prelum Uitgevers (5)
› Christofoor, Uitgeveri... (4)
› ACCO Uitgeverij b.v. (3)
› Epo, Uitgeverij (3)
› Cyclus (2)
› Niño (2)
› Uitgeverij De Graaff (2)
› Ad Pedagogisch Educati... (4)
› Social Work (4)
› Ad Sociaal Werk in de ... (3)
» Toon alle opties (4)
Resultaten (247)
morgen verzonden
Veilig opgroeien / Druk 1
de oplossingsgerichte aanpak Signs of Safety in jeugdzorg en kinderbescherming
2017 || Paperback || A. Turnell e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
In Veilig opgroeien (oorspronkelijke titel Signs of Safety), wordt een nieuwe benadering in de bescherming van kinderen gepresenteerd. Hulpverleners in de jeugdzorg en kinderbescherming kunnen hiermee potentieel risicovolle situaties beoordelen en vinden hierin praktische hands-on strategieën voor het opbouwen van een samenwerkingrelatie met de ouders. Uit de praktijk blijkt dat dit op de lange termijn kindermishandeling en uit huis plaatsing kan voorkomen.Er zijn weinig beroepsgroepen waarb...
morgen verzonden
Geintegreerde zorg op school. Een inspiratieboek voor de praktijk.
een inspiratieboek voor de praktijk
2013 || Paperback || Elke Struyf e.a. || Acco
morgen verzonden
Prisma Co-Teaching. Passend op weg naar integratief onderwijs.
passend op weg naar integratief onderwijs
2014 || Paperback || Dian Fluijt || Acco uitgeverij
Alle leerlingen hebben recht op goed onderwijs dat is afgestemd op hun onderwijsbehoeften. De Rechten van het Kind, de Salamanca Statement en de Canon voor Wereldburgerschap getuigen daarvan. De uitvoering naar een weerbarstige praktijk van nu is een heel ander verhaal.
Prisma Co-Teaching is een effectieve werkwijze die tegemoet komt aan het omgaan met een toenemende diversiteit in klassen en scholen. Meerdere onderwijspro- fessionals nemen hierbij gezamenlijk de verantwoording voor een groep...
morgen verzonden
De diagnostische cyclus - Een praktijkleer incl. toegang e-lexicon HGW / Druk 2
een praktijkleer
2018 || Paperback || E.E.J. de Bruyn || Acco uitgeverij || met inkijkexemplaar
Na een aantal jaren vruchtbaar gebruik (in opleiding én praktijk) van Diagnostische besluitvorming. Handleiding bij het doorlopen van de diagnostische cyclus (1995), is een volledige herziening tot standgekomen. Daarbij waren de opgedane ervaringen en de van lezers ontvangen opmerkingen en suggesties een belangrijke inspiratiebron, naast de nieuwe inzichten uit onderzoek en theorievorming. Ondanks alle veranderingen is de basisfilosofie dezelfde gebleven: de academisch opgeleide diagnosticus...
morgen verzonden
Oplossingsgericht aan de slag met mensen met autisme
a.n.d.e.r.s.
2014 || Paperback || Els Mattelin e.a. || Maklu, Uitgever
Over het boek:
Werken met mensen met autisme is niet evident, niet voor hen, en niet voor de begeleiders. Maar oplossingsgericht werken lukt wel. Oplossingsgerichte vragen zijn vooral toekomstgericht, en veronderstellen een zekere verbeelding om een antwoord te kunnen bedenken. Laat de verbeelding bij mensen met autisme nu net beperkt zijn. En toch...
Het oplossingsgerichte gedachtegoed en de oplossingsgerichte methodieken blijken ideaal te zijn voor het werken met deze mensen.
Aan de hand va...
morgen verzonden
Theory of Mind gevoelens, gedachten en intenties. ToM-training voor kinderen met een auditieve beperking
ToM-training voor kinderen met een auditieve beperking
2019 || Paperback || Evelie Wesselink e.a. || Maklu, Uitgever
De sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen met een auditieve beperking is de laatste decennia meer onder de aandacht gekomen van professionals. Bij dove en slechthorende kinderen verloopt deze ontwikkeling vaak anders dan bij goedhorende kinderen. Dit heeft gevolgen voor de deelname aan sociale situaties en de aansluiting bij leeftijdsgenoten. De problemen die worden ervaren staan vaak in relatie met de ontwikkeling van een Theory of Mind (ToM). Kinderen met een auditieve beperking hebbe...
morgen verzonden
Niet iedereen is hetzelfde
Een andere kijk op fysiotherapie en kinesitherapie aan patiënten met AD(H)D en ASS
2021 || Paperback || Wietske de Jong e.a. || Maklu, Uitgever
Iedereen kan een ledemaat, een spier of een weefsel overbelasten of beschadigen,
ook personen met AD(H)D en ASS. Voor het herstel ervan kun je
een beroep doen op een fysiotherapeut (in Nederland) of een kinesitherapeut
(in België). Maar niet altijd is een fysio- of kinesitherapeut voldoende
ingespeeld op patiënten met AD(H)D en ASS. Deze patiënten vinden het
behandelingstraject dan psychisch te zwaar en breken trajecten dan voortijdig
af, zodat de lichamelijke klachten onnodig lang blijven...
morgen verzonden
Cultuur en opvoeding / druk 7
2014 || Paperback || Lotty Eldering || Lemniscaat
Cultuur en opvoeding is niet alleen bedoeld voor mensen die in hun studie of beroep te maken hebben met allochtone gezinnen en culturele diversiteit, maar voor een veel breder publiek. Sinds het verschijnen in 2001 is dit boek het standaardwerk geworden over allochtone ouders en kinderen - met name van Marokkaanse, Turkse, Surinaamse en Antilliaanse afkomst - in onze samenleving.
Deze nieuwe, volledig herziene editie schetst de veranderingen in de afgelopen tien jaar tegen de achtergrond van ...
morgen verzonden
Bestaat dyslexie?
En is het een relevante vraag?
2020 || Paperback || Bas Levering || SWP
In de (school)praktijk bestaat grote verwarring over dyslexie. Heeft het een genetische oorzaak, een neurofysiologische of komt het vooral door slecht leesonderwijs? Wetenschappers verschillen hierover sterk van opvatting en belasten daarmee de praktijk. Om over de dyslexie-industrie nog maar te zwijgen.
Tien hoofdrolspelers in het wetenschappelijk debat kwamen bijeen om ieder voor zich hun gezichtspunten uit te dragen en te verduidelijken. En als je wetenschappers de gelegenheid geeft hun k...
morgen verzonden
Aan de slag met rekenproblemen / druk 1
2014 || Paperback || Marije van Oostendorp || Boom || met inkijkexemplaar
Lieve (groep 3) rekent alle sommen op haar vingers uit. Nassim (groep 7) maakt vaak fouten bij plus- en minsommen. Hij draait soms de cijfers in een getal om. Fleur (groep 5) is dyslectisch. Ze heeft veel moeite met het lezen van toetsen.
In elke klas zitten kinderen met rekenproblemen. Soms zijn die problemen van tijdelijke aard. Maar als dat niet het geval is, moet je actie ondernemen. Dat is lastig als je niet precies weet waar het probleem zit en wat je er concreet aan kunt doen.
Aan de sla...