Zoekfilters
Boom (18)
morgen verzonden
Wat de boer niet zegt...
communicatie in agrarische familiebedrijven
2013 || Paperback || Johan Weerkamp e.a. || Boom
In een familiebedrijf vallen privé en bedrijf samen. In een agrarisch familiebedrijf is dat nog sterker: waar je woont, is waar je werkt. Langdurige samenwerking tussen verschillende generaties, het doorgeven van familiebezit en traditie, en een economisch gezond bedrijf voeren, dat is tegelijkertijd een uitdaging en een last. Bedrijfsovername kan niet zonder steun in de rug van familie, daarbij moeten zakelijke en familiebelangen met elkaar in evenwicht worden gebracht; gelijkheid, eerlijkh...
morgen verzonden
Neuromarketing
maximale impact met marketing en communicatie
2013 || Paperback || Eric van Arendonk e.a. || Boom
Ons onderbewustzijn bepaalt voor 95 procent ons gedrag. Nieuwe technieken uit de
medische wetenschappen maken het mogelijk om deze processen in het brein zichtbaar te maken. Ineens zien we waarom consumenten doen wat ze doen en hoe
merken en marketingcommunicatie bepaalde emoties activeren. Neuromarketing
laat zien dat emoties zichtbaar en oproepbaar zijn.
Dit boek biedt need to know-informatie voor merkenbouwers en iedereen die zich
professioneel bezighoudt met communicatie. Kennis van neuromarke...
morgen verzonden
Sales beter de baas - Laat succes niet aan het toeval over
laat succes niet aan het toeval over
2013 || Paperback || Edwin de Haas || Boom || met inkijkexemplaar
Meer klanten en meer omzet. Voor veel directeuren, ondernemers en verkopers is het een ware uitdaging. Zeker nu opdrachten niet meer vanzelf komen aanwaaien en de roep om new business groter is dan ooit.
Werkt je huidige aanpak niet, maar is onduidelijk waar het probleem precies zit? Is het halen van verkooptargets lastig? In dit boek deelt Edwin de Haas zijn visie op sales en spoort hij je aan vandaag nog actie te ondernemen.
Op een prikkelende manier stelt hij herkenbare problemen aan de or...
morgen verzonden
Belg in de boardroom
de Belgische aanpak voor ambitieuze managers
2013 || Paperback || Gerd de Smyter || Boom
Nederlandse bedrijven worden steeds vaker geleid door een Belg. In de boardroom
durven ze knopen door te hakken waar de polder geen raad mee weet. Meer nog,
Nederland kijkt op naar deze besluitvaardige Belgen.
'Ik durf vraagtekens bij de regels te zetten en dat vinden ze in Nederland confronterend. Terwijl dat juist kan leiden tot nieuwe inzichten!', aldus Christian Van Thillo, inmiddels eigenaar van vier grote Nederlandse kranten.
Naast de biermerken Heineken en Grolsch staat ook bij TomTom,...
morgen verzonden
Commitment - De belofte van betrokkenheid en bevlogenheid in organisaties
de belofte van betrokkenheid en bevlogenheid in organisatie
2013 || Paperback || Gyuri Vergouw || Boom || met inkijkexemplaar
Betrokkenheid staat centraal in menig adviesrapport: 'Commitment van de top is noodzakelijk om van het veranderproces een succes te maken'. Maar wat is commitment eigenlijk?
Betrokken medewerkers met passie voor hun werk. Geen 9-tot-5-mentaliteit, maar een stap extra. Management dat is toegewijd aan de doelstellingen van de organisatie. Kortom, organisaties waar commitment hoog in het vaandel staat. Is dit een droombeeld? Of zijn toewijding en bevlogenheid stuurbaar?
Commitment is het eerste...
morgen verzonden
Presteren met Pavlov - Laat mensen een stap extra zettem
laat mensen een stap extra zetten
2013 || Paperback || Victor Mion e.a. || Boom
Dit boek biedt een heldere en aantrekkelijke leidraad voor het motiveren van mensen en laat zien hoe leidinggevenden concreet kunnen inspelen op hun mentaliteit en mindset.
Kennis over mentaliteit en gedrag zijn de ontbrekende schakel in de gereedschapskist van de leidinggevende. Deze kan nog zo veel technische verbeteringen aanbrengen, uiteindelijk gaat het om de mentaliteit en het gedrag van medewerkers. Pas als die optimaal zijn, worden de beste resultaten geleverd. Dat vraagt ook om ment...
morgen verzonden
Systemisch TransitieManagement - Neem voor de verandering de makkelijke weg!
neem voor de verandering de makkelijke weg!
2021 || Paperback || Maaike Thiecke e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Reflecteren is iets wat we bijna iedere dag doen. We staan stil bij de dingen die we gedaan en meegemaakt hebben. Of we denken na over iets wat we dachten of voelden in een bepaalde situatie. Reflectie is geen geforceerd zoeken naar iets, maar met een nieuwsgierige open blik op zoek gaan naar een deel van jezelf dat je nog niet kent. Met als doel inzicht krijgen in je handelen, gedrag en drijfveren. En jezelf en je professioneel handelen hierdoor verder te ontwikkelen.
Over de inhoud
Leren refl...
morgen verzonden
Het et-ceteraprincipe
Een nieuw perspectief op organisatieontwikkeling
2013 || Paperback || Thijs Homan || Boom || met inkijkexemplaar
Eigenlijk is het vreemd. Soms hebben grootschalige verandertrajecten in organisaties nauwelijks enig effect. En soms zie je dat organisaties zich razendsnel ontwikkelen, terwijl er helemaal geen formele verandertrajecten gaande zijn. Hoe kan dit?
In de conventionele (verander-)managementliteratuur is het uitgangspunt dat organisatieverandering gemanaged moet worden. Als verandering niet gemanaged wordt, dan gebeurt er te weinig, - zo is de gedachte. Het gaat dan niet snel genoeg. Of het gaat ...
morgen verzonden
Op de achterkant van een servet / druk 1
problemen oplossen en ideeen verkopen met plaatjes
2013 || Hardcover || Dan Roam || Boom
'Geen betere manier om te bewijzen dat we iets goed begrijpen dan er een eenvoudig plaatje van te tekenen. En geen effectievere manier om een lastig vraagstuk op te lossen dan een pen te pakken en de onderdelen van het probleem te tekenen'. Dat schrijft Dan Roam in deze internationale bestseller. Hij bewijst dat een simpele tekening op een bescheiden servetje effectiever kan zijn dan de meest gelikte PowerPoint-presentatie. Gebaseerd op twintig jaar ervaring en de jongste wetenschappelijke on...
morgen verzonden
Horizontaal organiseren
Horizontaal en procesgericht denken, construeren, besturen en samenwerken
2013 || Paperback || Renco Bakker e.a. || Boom
Nu de 21e eeuw echt is begonnen, zien we dat systemen waar we al lang mee werken op dramatische wijze vastlopen: het financieel systeem, de kennis- en informatieuitwisseling, de media, de manier waarop we de wetenschap sturen, en zelfs de manier waarop we de democratie hebben ingericht. Ook op organisatieniveau gaat er veel mis. In een team weet links vaak niet wat rechts doet, processen sluiten niet op elkaar aan, en de wachttijden zijn langer dan nodig. 'We zijn hier te verkokerd' klinkt he...