Zoekfilters

Auteur
Jeroen Lutters (7)
Jeroen van den Eijnde (4)
Alan Hess (3)
» Toon alle opties (4)
Verschijningsjaar
2017 (7)
2024 (5)
2018 (4)
» Toon alle opties (4)
Verschijningsvorm
Paperback (21)
Hardcover (8)
NUR
Kunsttheorie (8)
Kunst algemeen (6)
Bouwkunst, architectuu... (5)
» Toon alle opties (2)

ArtEZ Press (29)

34,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Verbeelding

Over waarneming en beeldende kunst

2020 || Paperback || Onno Zijlstra || ArtEZ Press

Een vloeiende lijn, een cirkel, een paar rechte lijnen en daarna een kromme. Om dit voor ons te kunnen zien hebben wij het vermogen van verbeelding nodig. Verbeelding is heel belangrijk voor de mens en is er altijd. In dit boek ligt het accent op de relatie tussen verbeelding en kunst, op verbeelding die visuele beelden schept, geschreven door de filosoof Onno Zijlstra. Een belangrijke rol is in het boek weggelegd voor de achttiende-eeuwse filosoof Immanuel Kant en zijn denken over verbeeldin...

30,35
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Academia Gerhard Richter: artist-educator

Studies in art-based learning

2017 || Hardcover || Jeroen Lutters || ArtEZ Press

'Ema (Nude on a staircase)' pulls the reader into the mind of Ema, the young woman descending the staircase in Gerhard Richter's 1966 painting, 'Ema'. Ema is a young artist who wants to discover what her greatest form of creativity is. She embarks on a journey of awakening, a quest for mastery that brings her into dialogue with her teachers and with her great mentors, the artists Gerhard Richter, Marcel Duchamp and John Cage. Ema explores her field, finds her own voice, considers the world an...

25,60
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

ArtEZ Academia Letting art teach

art education after Joseph Beuys

2017 || Hardcover || Gert J.J. Biesta || ArtEZ Press

In this book, Gert Biesta presents a new approach to contemporary art education by showing the unique possibilities the arts offer to establish a dialogue with the world around us. This approach to art education is based on teaching as a process of showing, where the teacher shows the student what could be good, important or meaningful to master in the world. As a starting point for illustrating this method, the book proposes 'How to Explain Pictures to a Dead Hare' (1965) by Joseph Beuys, wh...

41,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Lautner A-Z

An Exploration of the Complete Built Work

2021 || Paperback || Jan-Richard Kikkert e.a. || ArtEZ Press

34,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 33,20
+
Bestel

On the Contrary

Rethinking Engaged Art in an Age of Social Unrest

2024 || Paperback || Eef Veldkamp || ArtEZ Press

'On the Contrary: Rethinking Engaged Art in an Age of Social Unrest' is a collection of essays that re-evaluate key artistic concepts that influence the way in which engaged practices are conducted. Historically produced ideas about, for example, spectatorship, autonomy, what an artwork is, and the political role of the artist determine to a large degree how contemporary practices constitute themselves. Might these concepts be faulty when acted out in practices that occupy fundamentally diffe...

35,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Ontwerpen

2019 || Paperback || Jeroen van den Eijnde e.a. || ArtEZ Press

Hoe verschillend ontwerpers ook zijn, basiskennis van de vijf belangrijkste thematische pijlers waarop elk product is gebouwd, is onmisbaar: materiaal, constructie, functie, betekenis en markt. Kennis van deze pijlers helpt de ontwerper bij het kritisch ontwikkelen en beoordelen van zijn product, maar ook bij het beantwoorden van vragen als de volgende: "Wat will ik maken en op welke manier?", "Wat is mijn fascinatie?", "Hoe verhoud ik mij tot de wereld, en welke plaats wil ik daarin innemen?...

19,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

No University

2021 || Paperback || Jeroen Lutters || ArtEZ Press

The innovation of higher education is incredibly important to the future of our society. In this volume, Jeroen Lutters traces the source of his pedagogical philosophy on higher education, the Free University of Bernard Lievegoed, founded in 1971. Fifty years after this alternative form of higher education was launched, the concept remains a crucial guideline for Lutters in creating a non-reductionist, de-disciplined, multi-level form of higher education. Essential reading for those looking f...

14,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 14,20
+
Bestel

Gesprekken met Michelangelo

De kunstenaar als leraar

2024 || Hardcover || Jeroen Lutters || ArtEZ Press

In deze essaybundel van Jeroen Lutters staat de verbeelding van de scheppende mens centraal. Dit is het verhaal van de mens die door zijn scheppende kracht in staat is chaos te veranderen in orde, vormeloosheid te transformeren in vorm en duisternis te veranderen in licht. Michelangelo’s werk, het hoogtepunt van de Renaissance, is de belangrijkste bron in dit boek. Michelangelo brengt het idee van de universele menselijke scheppende kracht in beeld, die zich kan manifesteren in ieder indivi...

10,25
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Een ruimtelijke verkenning van designonderzoek tussen ik-wij-doe(n)-denk(en)

een ruimtelijke verkenning van designonderzoek tussen ik-wij-doe(n)-denk(en)/Exploring the space for design research between I-we-do-think

2017 || Paperback || Jeroen van den Eijnde || ArtEZ Press

Authored by Jeroen van den Eijnde, professor of product and interior design at ‎ArtEZ Institute of the Arts, this book explores how scientific thinking and artisanal making are inextricably linked. Based on the fact that the regulations at some universities in the Netherlands make it possible to obtain a doctoral degree with artistic work, this book discusses both Van den Eijnde's views on the type of research he advocates in an art college and why this type of research by artistically moti...

14,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

We contain Multitudes

2023 || Paperback || Clare Butcher e.a. || ArtEZ Press

This inspiring book addresses questions such as: How can we become active within our own learning and unlearning process? What happens when we open to the wisdom of the body? Or for the knowledge that comes from conversations around the dinner table? How can we make time to really listen and not to understand? This publication is an invitation to deal openly and critically with numerous artistic learning methods such as making, listening, talking, researching, voting, asking questions and col...