Zoekfilters
› Robert J. Marzano (15)
› Spencer Kagan (10)
› John Hattie (7)
» Toon alle opties (20)
› Debra J. Pickering (5)
› Tammy Heflebower (5)
› Carola Riemens (4)
› Dook Kopmels (3)
› Josée Coenen (3)
› Liesbeth van Waas (3)
› Ab van den Bosch (2)
› Ban Har Yeap (2)
› Belinda Herrewijn (2)
› Eric Jensen (2)
› James Nottingham (2)
› Jana S. Marzano (2)
› Klaus Zierer (2)
› Michael Fullan (2)
› Mies van den Hemel (2)
› Miguel Kagan (2)
› Phil Warrick (2)
› Timothy Waters (2)
› Todd Whitaker (2)
› Educatieve uitgaven al... (55)
› Educatieve uitgaven al... (21)
› Educatieve uitgaven al... (3)
» Toon alle opties (2)
Resultaten (101)
morgen verzonden
Wat werkt: Leiderschap op school
van research naar resultaat
2013 || Paperback || Robert J. Marzano e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
Interesse voor de resultaten van de internationale research naar schoolleiderschap? Weten hoe dit vertaald kan worden in een concreet plan voor zowel nieuwe als ervaren schoolleiders om het leren van de leerlingen op hun scholen te verbeteren?
Dit boek gaat over de manier waarop onderwijskundige leiders zowel op schools, bovenschools als bestuurlijk niveau de kans kunnen aangrijpen om een sterke positieve invloed te hebben op de presentaties van hun leerlingen. Er is een enorme behoefte aan...
morgen verzonden
Kijk Kies Doe voor 0-4 jarigen / Druk 4
Beredeneerd aanbod voor de jongste kinderen
2017 || Paperback || Ab van den Bosch e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
Kijk Kies Doe voor 0-4 jarigen is een praktisch boek voor pedagogisch medewerkers van kinderdagverblijven, peuterspeelzalen en voorscholen. Het biedt aanwijzingen hoe u de ontwikkeling van jonge kinderen gericht en met resultaat kunt observeren en stimuleren. Wat zijn goede ontwikkelingsstimulerende activiteiten? Hoe bied ik die aan? Wat is mijn rol daarbij? Welke materialen zijn geschikt ?
Allemaal vragen waarop u in Kijk Kies Doe voor 0-4-jarigen een antwoord vindt. De activiteiten kunt u z...
morgen verzonden
Vraagtechnieken in de klas
pocketboek
2017 || Paperback || Gorden Pope || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
Als leraar stel je de hele dag vragen aan leerlingen. Maar bereik je daarmee het gewenste effect? Zetten je vragen aan tot dieper denken, of blijven de antwoorden hangen op een oppervlakkig niveau?
Goede vragen stellen doe je niet voor de vuist weg. Met de juiste vraagtechnieken kun je zorgen dat leerlingen meer leren en meer betrokken zijn bij je les. Dit toegankelijke pocketboek geeft daarvoor praktische aanwijzingen die je direct kunt toepassen. Je ziet onder meer:
- welke denkniveaus je k...
morgen verzonden
Gedragsmanagement in de klas - Pocketboek
pocketboek
2017 || Paperback || Peter Hook e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
Zoveel mogelijk gewenst gedrag in de klas, hoe krijg je dat voor elkaar? Afdwingen of de weg wijzen?
Voor de lange termijn, voor hun verdere leven, hebben kinderen er meer aan als je ze de weg wijst. Laat ze het alternatief zien van het ongewenste gedrag en laat ze kiezen voor het gewenste gedrag. Niet omdat ze dat van jou moeten, maar omdat het voor henzelf eenvoudiger en prettiger wordt. Er zijn vele manieren om dat te doen. Dit boekje zet ze allemaal op een rij. Maak de keus welke strateg...
morgen verzonden
Breinhelden, doordacht werken aan executieve functies
Doordacht werken aan executieve functies
2019 || Paperback || Esther Monfils e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
Maak kennis met de Breinhelden Effi en Furon. Deze helden leren je leerlingen hoe ze hun Breinkrachten kunnen versterken. Bijvoorbeeld de kracht om hun aandacht bij een taak te houden, de kracht om een reactie uit te stellen of de kracht om met veranderingen om te gaan.
Volgehouden aandacht, flexibiliteit, doelgericht doorzetten en emotieregulatie zijn een aantal executieve functies ofwel regelfuncties van ons brein. Het zijn de functies die we nodig hebben om ons gedrag te sturen. Executie...
morgen verzonden
Samenwerkend leiderschap
Zes invloeden die het verschil maken
2020 || Hardcover || Peter M. DeWitt || Bazalt Educatieve Uitgaven
Wat voor schoolleider wil je zijn? Vanuit welke focus geef je leiding? En waar begin je als je het leerproces wilt optimaliseren?
Het onderwijs verbeteren begint volgens Peter DeWitt bij de feiten. Daarvoor haakt DeWitt aan bij het baanbrekende werk van onderwijswetenschapper John Hattie. Die bracht het effect van 250 invloeden op het leerproces in kaart. Uit dit onderzoek kiest DeWitt zes invloeden waar je je als schoolleider op kunt richten. Het zijn invloeden die zich bij uitstek richten ...
morgen verzonden
Meervoudige Intelligentie, het complete MI-boek
het complete MI boek
2013 || Hardcover || Spencer Kagan e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
Prof. dr. Howard Gardner onderscheidt op basis van hersenonderzoek en onderzoek in leersituaties 8 vormen van intelligentie. Hij gaat er vanuit dat ieder mens een persoonlijk profiel van sterk en minder sterk ontwikkelde aspecten van deze intelligenties heeft. Prof. dr. Spencer Kagan ontwikkelde hierop aan de Universiteit van Californië een scala aan praktische toepassingsmogelijkheden van Meervoudige Intelligentie (MI) in het onderwijs. Zijn boek is internationaal gezien hét standaardwerk....
morgen verzonden
Klaar voor de 21e eeuw / Druk 2
vaardigheden voor een veranderende wereld
2013 || Hardcover || Robert J. Marzano e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
morgen verzonden
Wat werkt in de klas / Druk 7
didactische aanpak
2014 || Hardcover || Robert J. Marzano e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
Voor ieder in het onderwijs die echt wil weten welke didactische aanpak de resultaten van de leerlingen aantoonbaar verbetert, biedt dit boek zicht op research uitkomsten, overzichten en beschrijvingen van wat werkt. De auteurs zetten tientallen jaren wetenschappelijke informatie om in heldere actieplannen voor de praktijk. Er blijken 9 soorten didactische aanpak te zijn die het leren van de leerling op hoger niveau brengen. Van elk van deze negen didactische strategieën wordt uitgelegd:
- ...
morgen verzonden
Hoogbetrouwbare Scholen
vijf niveaus van beheersing van de onderwijskwaliteit
2015 || Hardcover || Robert J. Marzano e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar