Zoekfilters
Resultaten (9)
maandag verzonden
Wat werkt in de klas / Druk 7
didactische aanpak
2014 || Hardcover || Robert J. Marzano e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
Voor ieder in het onderwijs die echt wil weten welke didactische aanpak de resultaten van de leerlingen aantoonbaar verbetert, biedt dit boek zicht op research uitkomsten, overzichten en beschrijvingen van wat werkt. De auteurs zetten tientallen jaren wetenschappelijke informatie om in heldere actieplannen voor de praktijk. Er blijken 9 soorten didactische aanpak te zijn die het leren van de leerling op hoger niveau brengen. Van elk van deze negen didactische strategieën wordt uitgelegd:
- ...
maandag verzonden
De Kunst en Wetenschap van het Lesgeven - beknopte uitgave / Druk 2
een evidence-based denkkader voor goed, opbrengstgericht onderwijs; tien vragen (en antwoorden) om uw lessen sterker te maken
2014 || Hardcover || Robert J. Marzano || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
Deze uitgave is een beknopte versie van De Kunst en Wetenschap van het Lesgeven. Net als in het oorspronkelijke boek gaat deze uitgave in op tien vragen en antwoorden om lessen sterker te maken op basis van een evidence-based denkkader. De Amerikaanse auteur Robert J. Marzano heeft de wetenschappelijke publicaties op het gebied van onderwijsonderzoek van de afgelopen 35 jaar voor u op waarde geschat en overzichtelijk samengevat. Marzano vertaalt de uitkomst van zijn onderzoek ook naar concret...
maandag verzonden
Flitsbezoek / Druk 4
onderwijskundige leiders in de klas, reflectie in de school
2014 || Paperback || Carolyn J. Downey e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
De uitgave Flitsbezoek is geschreven voor leidinggevenden die - door zelf de klas in te gaan - een reflectief klimaat stimuleren op hun school. Het boek beschrijft hoe u op een gestructureerde manier kortdurende klassenbezoeken, zogenaamde flitsbezoeken, vast onderdeel laat worden van de onderwijspraktijk. Door de gerichte focus ziet u veel en bent u perfect op de hoogte van dat wat er speelt op uw school.
Tijdens een flitsbezoek richt u zich op de onderwijspraktijk van de leraar: welke keuzes...
maandag verzonden
Wat werkt op school - beknopte uitgave / Druk 5 (Heruitgave)
elf factoren die tot betere leeropbrengsten leiden
2014 || Hardcover || Robert J. Marzano || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
In het boek 'Wat werkt op school' (What Works In Schools) geeft Marzano een overzicht van wat een school en een leraar kunnen doen om de leerresultaten van leerlingen op een hoger niveau te krijgen.
Dit boek is een beknopte versie, een samenvatting van 'Wat werkt op school'. Op verzoek uitgebracht zonder de weergave van de researchgegevens en de uitwerking van de actiestappen die in het originele boek staan.
maandag verzonden
Coaching & Reflectie in de klas
excellent worden en blijven
2014 || Hardcover || Robert J. Marzano e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
Help leraren hun vaardigheden te verbeteren! Reflectie is essentieel om een steeds betere leraar te worden. Leraren kunnen hun onderwijsvaardigheden verbeteren als ze kritisch kijken naar hun manier van werken, als ze zichzelf haalbare doelen stellen en als ze focussen op oefening en feedback om deze doelen te halen. Dat vergt veel van een leraar. Bij een complexe taak als lesgeven is het bijzonder moeilijk om zonder enige hulp het hoogste niveau te bereiken en vast te houden.
Coaching is e...
maandag verzonden
Leren zichtbaar maken
Beknopte uitgave
2017 || Paperback || John Hattie || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
Maak kennis met de visie van onderwijswetenschapper John Hattie. In deze beknopte uitgave van Leren zichtbaar maken vindt u zijn belangrijkste ideeën terug. Hatties centrale boodschap luidt: weet welke impact u heeft op het leren van uw leerlingen. Kijk naar uw onderwijs door de ogen van uw leerlingen en leer hen hun eigen leraar te worden.
Hattie baseert zijn visie op meta-analyses die hij verrichtte op duizenden onderwijsonderzoeken, met als centrale vraag: wat heeft grote impact op het ver...
maandag verzonden
Leren zichtbaar maken / Druk 3
2014 || Hardcover || John Hattie || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
Het baanbrekende boek Visible Learning van John Hattie bevat de resultaten van meer dan vijftien jaar onderzoek waarbij miljoenen leerlingen zijn betrokken. Daarnaast bevat het de grootste verzameling van evidence-based onderzoek over wat feitelijk werkt op school om het leren te verbeteren.
Leren zichtbaar maken (Visible Learning for teachers) is de volgende stap. Het maakt die vernieuwende ideeën voor een volledig nieuw publiek toegankelijk. Het is geschreven voor studenten, voor aankomend...
maandag verzonden
Compact & Rijk / Druk 4
uitdagers voor jonge kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong
2014 || Hardcover || Carola Riemens e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven
In Compact & Rijk vindt u 45 kant- en klare activiteiten die een beroep doen op taalvaardigheid, nieuwsgierigheid, logisch denken, concentratievermogen, belangstelling voor cijfers en letters en andere kenmerken van jonge kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong.
Het zijn echte uitdagers die bijdragen tot een brede ontwikkeling. Er wordt ook volop aandacht besteed aan het herkennen van een ontwikkelingsvoorsprong bij jonge kinderen en aan de rol van de leraar hierbij. In Compact & Rijk vindt ...
maandag verzonden
Wat werkt: Pedagogisch handelen & klassenmanagement - beknopte uitgave / Druk 4
vier fundamentele strategieen
2014 || Hardcover || Robert J. Marzano e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
Dit boekje is een beknopte uitgave van 'Wat werkt: Pedagogisch handelen & klassenmanagement en geeft een samenvatting van de essentiële informatie uit dit boek. Het beschrijft vier fundamentele strategieën voor pedagogisch handelen en klassenmanagement waarmee u het effectief managen van een klas in de vingers kunt krijgen. Met deze beknopte uitgave maakt u hier op een efficiënte manier kennis mee.