Zoekfilters
Management algemeen (29)
morgen verzonden
Transities van sectoren - Systeemleren als succesfactor
systeemleren als succesfactoren
2017 || Paperback || Esther de Haan || Boom || met inkijkexemplaar
Transities van sectoren geeft handvatten om nieuwe wegen in te slaan. In de overgang naar een duurzame samenleving zijn technische oplossingen meestal wel te bedenken. Complexer is het om gevonden oplossingen uit te voeren met partijen waarmee een machtsrelatie ontbreekt. Samenwerking op basis van wederkerigheid blijft dan over. Dit boek gaat in op hoe dat werkt en de rol van systeemleren daarbij.
In veel literatuur over transities ligt de focus op het wat, op de inhoud van de transitie. Vee...
morgen verzonden
Ondernemen voor transitie - Ruimte maken voor fundamentele vernieuwing
ruimte maken voor fundamentele vernieuwing
2017 || Paperback || Michiel van Yperen e.a. || Boom
Een handelaar in groente en fruit die zich inspant voor de bodemkwaliteit in Afrika. Een kledinginkoper die een leasemodel voor spijkerbroeken introduceert. Beiden zijn ondernemers die inzien dat de huidige gang van zaken in hun sector onvolhoudbaar is en buiten de gebaande paden werken aan werkelijke verandering. Ondernemen voor transitie laat zien hoe zulke koplopers een cruciale rol spelen in de transitie naar een nieuw tijdperk waarin ondernemen anders - en beter - kan. Een toekomst waari...
morgen verzonden
Aanspreken? Gewoon doen! - Hoe je nou écht een aanspreekcultuur creëert
Hoe je nou echt een aanspreekcultuur creëert
2021 || Paperback || Gytha Heins || Boom
We praten veel over aanspreken, maar we doen het vrijwel niet. Terwijl we allemaal vinden dat het nodig is om te leren, onze zakelijke doelen te realiseren en de werksfeer goed te houden. Gytha Heins deed drie jaar onderzoek en legt in dit boek op glasheldere en soms confronterende wijze uit hoe dit komt, met veel praktijkvoorbeelden.
Goed aanspreken is veel lastiger dan we altijd dachten. Nog een workshop 'feedback geven' heeft geen enkele zin. Het zit niet in wat we doen, het zit in hoe we...
morgen verzonden
Elke dag je hoofd en inbox leeg
hoe je snel en efficiënt je e-mail verwerkt in Microsoft Outlook
2017 || Paperback || Taco Oosterkamp || Boom
Word je ook zo moe van je overvolle inbox? Kan je hoofd wel wat meer rust gebruiken? Dan heb je met Microsoft Outlook het juiste gereedschap; je moet het programma alleen nog goed inrichten en gebruiken.
Taco Oosterkamp legt stap voor stap uit hoe je met Outlook supersnel je e-mail verwerkt. Met het Getting Things Done-systeem van David Allen is elke dag je hoofd en inbox leeg geen fabeltje. Voor duizenden mensen wereldwijd is dit al dagelijkse realiteit. Je implementeert dit systeem in Outlo...
morgen verzonden
Shake it! - Een Design Thinking-spel voor innovatie en transformatie
een design thinking-spel voor innovatie en transformatie
2017 || Paperback || Agnes Willenborg e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Shake it! is een praktisch Design Thinking-spel voor managers, ondernemers, trainers, coaches, docenten en studenten die met hun team of organisatie snel tot innovatieve ideeën voor verandering willen komen.
Denken als een kunstenaar, architect of ontwerper om complexe vraagstukken op te lossen: dat is Design Thinking. Designdenken wordt steeds vaker ingezet voor het aanpakken van bedrijfsmatige, organisatorische of sociale vraagstukken. Shake it! helpt op een frisse manier naar deze uitdagin...
morgen verzonden
De kracht van platformstrategie
het is buigen of barsten
2017 || Paperback || Cor Molenaar || Boom
De kracht van platformstrategie gaat over nieuwe manieren om klanten en aanbieders bij elkaar te brengen of om diensten aan te bieden zoals gemeenten of zorginstellingen. Als mensen hun spullen niet meer in winkels kopen en hun hotelkamers niet meer bij de traditionele hotels boeken, hoe zorg je er als aanbieder dan voor dat jouw producten en diensten gevonden/gekocht worden?
Nieuwe toetreders zoals Alibaba, Uber, Etsy en AirBnB baseren hun businessmodel op nieuwe tweeweg platformstrategieën...
morgen verzonden
Value-based projectmanagement / Druk 1
Scherpte en focus aanbrengen in complexe projecten
2017 || Paperback || Nicoline Mulder || Boom
*** WINNAAR VAN DE OOA-PRIJS 2013 ***
Orde en chaos
Complexe projecten lijken eerder chaotisch te verlopen dan ordelijk. Planningen worden niet gehaald, van beheersing is geen sprake en conflicten zijn eerder regel dan uitzondering. Zie dan je opdrachtgever nog maar eens tevreden te houden. Maar in die chaos is weldegelijk orde te herkennen. Het is gewoon een kwestie van anders kijken. Value-based Project Management helpt je daarbij.
Onzekerheden, vaagheden en innovaties
Dit boek beschrijft h...
morgen verzonden
Teams van de toekomst / Druk 2
leidinggeven aan het nieuwe samenwerken
2017 || Paperback || Jaco van der Schoor e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
De druk op teams neemt steeds verder toe. Ze moeten steeds meer met steeds minder presteren. Er is steeds minder tijd voor teamontwikkeling, medewerkers wisselen sneller dan ooit van functie, zijn vaak lid van meerdere teams tegelijkertijd en werken niet alleen meer fysiek samen, maar ook online.
Lineaire teamontwikkeling behoort tot het verleden. Hoe zijn de teams van de toekomst dan nog te managen? Kan een team zich snel genoeg aanpassen aan een steeds sneller veranderende omgeving? Ook in ...
morgen verzonden
Angstcultuur
krijg grip op angst in organisaties
2017 || Paperback || Peter Fijbes || Boom || met inkijkexemplaar
Angstcultuur: het begrip duikt met regelmaat op in de media. En steevast rollen er koppen. Maar wanneer kun je eigenlijk met recht spreken van een angstcultuur in een organisatie?
Angstcultuur is het eerste Nederlandstalige boek over dit onderwerp. Eindelijk is er nu een duidelijke definitie van de term 'angstcultuur'.
Hoe ontstaat een angstcultuur? Waar zijn mensen bang voor? En waarom nemen bange mensen niet domweg ontslag? Wat kun je doen om zo'n cultuur te voorkomen? En hoe grijp je in ...
morgen verzonden
Het sales canvas
Door onderzoek sneller naar de deal
2017 || Paperback || Orly Polak e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Sales vraagt om kennis over de klant. Maar hoe kom je aan deze kennis? Veel bestaande salesmethoden richten zich op alle salesvaardigheden behalve onderzoek doen. Het Sales Canvas helpt sales professionals op een hele toegankelijke manier onderzoek te doen en kan dan ook naast bestaande salesmethoden worden gebruikt. We helpen je met het stellen van de juiste vragen, het actief onderzoeken en benaderen van je potentiële klant, het opstellen van een goede offerte, het voorbereiden van onderha...