Zoekfilters
Management algemeen (33)
morgen verzonden
Organisatieontwikkeling met Theory U
hoe komen we de bocht door? werkvormen en cases
2012 || Paperback || Esther de Haan e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Organisatieontwikkeling met Theory U biedt praktische handvatten die aansluiten op Presence van Peter Senge e.a. en Theory U van Otto Scharmer. Theory U biedt vernieuwende inzichten in veranderingspro¬cessen. Ze gaat ervan uit dat de kiemen van ant-woorden op vraagstukken al aanwezig zijn, maar nog niet zichtbaar aan de oppervlakte. Organisaties wereldwijd werken inmiddels met Theory U en benutten de gezamenlijke wijsheid van groepen mensen om te komen tot daadwerkelijke vernieu¬wing. Maar ...
morgen verzonden
Praktisch projectmanagement 2 / Druk 2
handleiding voor het vaardig voorbereiden en leiden van projecten
2011 || Paperback || Ten Gevers e.a. || Boom
Een goed projectplan legt de basis voor een goede uitvoering van een project.
Maar daarna komt het op de mensen aan. En natuurlijk op de vaardigheid
van de projectmanager om te communiceren, te beïnvloeden en met iedereen in en rond het project doelgericht samen te werken. Praktisch projectmanagement 2 is een veelzijdige, praktische leidraad bij het vaardig voorbereiden en managen van allerlei typen projecten.
Dit boek geeft antwoord op vragen als:
Hoe stuur ik de verwachtingen van belang...
morgen verzonden
Verleiden op internet
hoe maak je een website onweerstaanbaar?
2011 || Paperback || Aartjan van Erkel || Van Duuren Media
Online klanten voelen direct aan of je hebt begrepen waar ze voor zijn gekomen. Hebben ze een slechte ervaring op je website, dan zijn ze zo weer weg en is het maar de vraag of je ze ooit nog terugziet. In Verleiden op internet laat Aartjan van Erkel zien dat online gedrag voorspelbaar is, en dat eenvoudige ingrepen genoeg zijn om klanten het gevoel te geven dat ze welkom zijn op je site. Ze laten zich daarna graag overtuigen, én er zijn verrassende psychologische knopjes waar je op kunt...
morgen verzonden
Inleiding in maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemen
2016 || Paperback || Jos Kieboom e.a. || Vakmedianet
Duurzaamheid is voor velen nog een vage term waarvan we niet precies weten wat we er in de praktijk mee moeten. Wat houdt het eigenlijk in en waarom is het belangrijk? Met Inleiding in maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemen wil auteur Jan Jonker het debat over duurzaamheid versnellen. Hij heeft samen met zijn studenten relevante literatuur over deze onderwerpen gecombineerd met hun eigen inzichten op dit gebied. Het resultaat is een overzichtelijke publicatie over hoe duurzaam ond...
morgen verzonden
Opmerkelijke ik / Druk 1
van leuk talent naar personal brand
2011 || Paperback || Cees Harmsen || Boom
Het is dringen geblazen voor de gewilde banen, leuke opdrachten en uitdagende projecten. Het aantal professionals en creatieve ondernemers overtreft de vraag en er is sprake van sterk toenemende internationale concurrentie. Daarom is het belangrijker dan ooit om juist nú te laten zien wat je écht kunt en waard bent. Maar hoe zet je jouw vaardigheden om in opmerkelijk succes? Hoe word je van leuk
talent een sterke personal brand? Door een bescheiden merk ik te ontwikkelen tot een opmerkelijke...
morgen verzonden
Kennismanagement in projecten / druk 1
kennis voor projectsucces
2011 || Paperback || Steven de Groot e.a. || Eburon
Hoewel het managen van projecten kennisintensief is, krijgt kennismanagement niet vanzelfsprekend veel aandacht binnen projectmanagement. Steeds meer studies en practices tonen aan dat kennismanagement een belangrijke bijdrage kan leveren aan projectsucces.
Dit eerste Nederlandse boek over kennismanagement binnen projecten beschrijft de belangrijkste aspecten van kennismanagement als kennis, kennisdragers, kennisprocessen en hulpmiddelen voor kennismanagement.
De eerste drie hoofdstukken bied...
morgen verzonden
Het innovatieboek / Druk 2
gids voor innoveren en innovatiemanagement
2016 || Paperback || Paul van der Voort e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Meer dan tachtig procent van de producten die we over tien jaar zullen kopen, is nu nog niet op de markt. Of jouw organisatie ook met succes bijdraagt aan die tachtig procent, hangt af van het vermogen om te innoveren. Innoveren is overleven.
Het innovatieboek is een praktijkgericht boek voor iedereen die wil innoveren, of het nu als manager of adviseur in een organisatie is of als ondernemer met innovatieve ideeën. Het legt een relatie tussen het innovatieproces - dromen, denken, durven, doe...
morgen verzonden
No guts, no story
2 young potentials in gesprek met 30 ceo's
2012 || Paperback || Simone Driessen e.a. || Boom
Maak ik de goede carrièrekeuze? Zit ik op het juiste pad of kan ik beter een afslag nemen? En is dit eigenlijk wel het goede moment?
Wanneer je als ambitieuze professional zelf je loopbaan in handen wilt nemen, zijn dit vragen die regelmatig door je hoofd spoken. Ook bij Simone Driessen en Niek Karsmakers - twee young potentials aan de start van hun carrière - sloeg de twijfel soms genadeloos toe. 'Leiding nemen over je eigen toekomst? Bewuste carrièrekeuzes maken? Hoe doe je dat?'
No Guts,...
morgen verzonden
Interactief presenteren: een persoonlijke masterclass
een persoonlijke masterclass
2011 || Paperback || Christa Althof e.a. || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
Het succes van een presentatie valt of staat met de overtuigingskracht van de spreker. Maar hoe zorg je ervoor dat je publiek geboeid raakt én blijft? Christa Althof en Rosita Setz geven in dit boek meer dan honderd eigentijdse adviezen. Snel en overzichtelijk passeren belangrijke do's en don'ts de revue. De auteurs gaan niet alleen in op je persoonlijke presentatie en de interactie met je publiek, maar laten ook zien waar een goede presentatie aan voldoet en hoe je tot een aansprekend verha...
morgen verzonden
Expeditie naar waarde
strategie ontdekken met professionals
2011 || Paperback || Paul Kloosterboer || Boom
Professionals en managers creëren waarde in hun dagelijkse praktijken. Voor
klanten, collega s, de organisatie en zichzelf.
Om die waarde te vergroten hebben ze elkaar hard nodig, soms tegen wil en dank.
De expeditie naar waarde voert naar klanten, belanghebbenden, professionele
hot spots en andere inspiratiebronnen. Ontdekken van waarde geeft richting
en kracht.
Vrije keuze voor (niet) veranderen is de springplank: aarzelingen en
ambities, denken en doen komen samen in het coproducer...