Zoekfilters
Management algemeen (13)
morgen verzonden
De grondslagen van inkoopmanagement
2007 || Paperback || Vakmedianet
OmschrijvingDit boek beschrijft de belangrijkste principes en concepten op het gebied van inkoop en supply chain management. Het is geschreven voor diegenen die zich in korte tijd een beeld willen vormen van het vakgebied. Door de praktische opzet van het boek geven de dertien compacte hoofdstukken een heldere inleiding op dat terrein.Het eerste deel van het boek, 'kernbegrippen', geeft een beschrijving van de belangrijkste begrippen en definities, de invloed van inkoop op bedrijfsresultaten,...
morgen verzonden
Dirigeren en meespelen / druk 5
zowel leidinggevende als collega: hoe doe je dat?
2007 || Paperback || Thea Gevers || Business Contact || met inkijkexemplaar
Wanneer je functioneel of operationeel leidinggevende van je collega's wordt terwijl je een deel van je tijd ook nog met hen blijft samenwerken,moet je opnieuw je plek veroveren. Je relatie met je collega's verandert, want je hoort er niet echt meer bij, en je relatie met je leidinggevende verandert ook omdat je meer zijn gelijke wordt.Daarnaast is je nieuwe functie bij uitstek een positie om meer werkzaamheden aan te trekken dan je aankunt: je collega's delegeren naar boven (leggen allerlei ...
morgen verzonden
Verbeteren van teams / Druk 5
2007 || Paperback || Jan Schouten e.a. || Uitgeverij Thema
De Thema-klassieker 'Verbeteren van teams' is compleet herzien en geactualiseerd. Belangrijke maatschappelijke ontwikkelingen die de laatste jaren het functioneren van teams en afdelingen hebben beïnvloed - dynamiek en complexiteit van organisaties, virtuele samenwerking, snellere besluitvorming en grotere aandacht voor sociale en culturele aspecten van het werk - zijn allemaal verwerkt in dit complete handboek.
Verschillende invalshoeken
Eén theorie over teamwerk die alles omvat en de werk...
morgen verzonden
Process Mapping / Druk 2
een praktische methodiek voor een heldere kijk op businessprocessen
2007 || Paperback || Hans Terhurne e.a. || Vakmedianet
Veel managers en medewerkers weten onvoldoende over hun processen en hoe deze kunnen worden verbeterd, vereenvoudigd of zelfs geëlimineerd. Al dan niet gedwongen door de omstandigheden wordt steeds meer duidelijk dat in eerste instantie een heldere kijk op de processen van de organisatie noodzakelijk
is om te kunnen bepalen welke stappen wel of geen toegevoegde waarde (meer) hebben en hoe het proces optimaler vorm te geven is.
Process mapping is een van de belangrijkste procesverbeteringmethod...
morgen verzonden
Perspectiefvol businessplan
2007 || Paperback || Fimke Jongebloed || Spectrum
Perspectiefvol businessplan
Hikt u soms ook aan tegen het schrijven van een businessplan? Wilt u weten hoe u uw businessplan sterker kunt maken? En hoe u dit plan vervolgens intern goed kunt verkopen? Perspectiefvol businessplan geeft u alle basisinformatie die u nodig hebt om een goed en uitvoerbaar plan te schrijven. Commerciële plannen, projectplannen, afdelingsplannen, vestigingsplannen; het zijn allemaal vormen van businessplannen die u in dit boek terugvindt. De praktische en gevarieer...
morgen verzonden
Personeelsmanagement in de praktijk
2007 || Paperback || J.W. Rengelink || Spectrum
Het belangrijkste, meest waardevolle en tegelijkertijd het meest ongrijpbare kapitaal van uw organisatie: personeel. Hoe houdt u als werkgever uw werknemer gemotiveerd en haalt u het beste uit hem of haar? Hoe zit het met de regelgeving random bijvoorbeeld Arbozorg en verzuimpreventie? En hoe werft u gekwalificeerd personeel?
Deze vragen komen in Personeelsmanagement in de praktijk aan bod. In heldere taal krijgt u uitleg over de belangrijkste onderwerpen van het P&O-vak. U kunt met dit bo...
morgen verzonden
Feedback
commentaar geven en ontvangen
2023 || Paperback || Marieta Koopmans || Uitgeverij Thema
Slik je je kritiek op anderen soms in? Maakt het je wat uit of je commentaar geeft aan je medewerker, collega of baas? Vermijd je het wel eens om positieve feedback te geven? Veel mensen zullen deze vragen bevestigend beantwoorden. Zij vinden het moeilijk om met feedback om te gaan en lopen er liever met een boog omheen. Toch is open communiceren onontbeerlijk voor het bereiken van (top)prestaties in organisaties.
Dit praktische boek leert je luisteren naar wat anderen je zeggen en je eigen c...
morgen verzonden
Relationele Coaching
wegen naar meesterschap in helpende gesprekken
2007 || Paperback || E. de Haan || Koninklijke Van Gorcum
"Navigeren door het terrein van coaching is als het zoeken naar de uitgang van een verwarrend doolhof. Teveel boeken, teveel snelle oplossingen, en, helaas, te weinig substantie.
Gezien de huidige stand van zaken in het veld was het mij een groot genoegen het boek van Erik de Haan Relationele Coaching te lezen. Voor de verandering is dit een bijdrage die verder gaat dan het afgezaagde en overduidelijke. In plaats daarvan neemt de auteur ons mee op een spannende reis die laat zien wat coachen ...
morgen verzonden
Kwaliteitsmanagement, bedrijfsvoering en organisatieontwikkeling
2007 || Paperback || T. Wentink || Boom
Kwaliteitsmanagement, bedrijfsvoering en organisatieontwikkeling
is bedoeld om de prestaties van ondernemingen ((non)profit- en
overheidsorganisaties) te versterken door systematische en voortdurende
verbetering van hun bedrijfsvoering en ontwikkeling van
hun organisatie. Het onderwerp is daarbij nauw verbonden met
strategisch management (onder meer de Balanced Scorecard),
Business Process Management, marketing, informatie- en personeelsmanagement.
De concrete invulling van kwaliteitsmanagement in
mo...
morgen verzonden
Een betere balans tussen voelen, denken en doen / druk 1
2011 || Paperback || S. Overbeeke || Wolters Kluwer Nederland B.V.