Zoekfilters
› Haagse Hogeschool (HHS... (5)
› Hogeschool Rotterdam (3)
› EuroCollege (2)
› Fontys Hogescholen (2)
› Brave New Books (13)
› S2 Uitgevers (13)
› Noordhoff (10)
» Toon alle opties (19)
› Lannoo (8)
› Taylor & Francis (8)
› Business Contact (7)
› Heart Media (7)
› Mijnbestseller.nl (7)
› Haystack, Uitgeverij (6)
› Owl Press (6)
› Boom (5)
› Acco (4)
› Coutinho (4)
› Open Press Tilburg Uni... (4)
› Concept uitgeefgroep (3)
› Haystack (3)
› Mijnmanagementboek.nl (3)
› Pelckmans (3)
› Acco Uitgeverij (2)
› Amsterdam University P... (2)
› BIS Publishers (2)
Studieboeken (159)
morgen verzonden
Making Shift Happen
Regisseren van impact. Herziene editie
2024 || Paperback || Margareth de Wit || Amsterdam University Press || met inkijkexemplaar
Leiderschap kun je leren. Toekomstige ontwikkelingen in organisaties worden in sterke mate beïnvloed door de effectiviteit van ons leiderschap. Margareth de Wit beschrijft in tien stappen hoe je je als leidinggevende kunt trainen om gewenste transities in je organisatie te bewerkstelligen.
Margareth de Wit, zelf opgeleid aan INSEAD en Wharton, heeft een lange en rijke ervaring in de toppen van internationale bedrijven in de VS, India, Engeland en Afrika. Zij geeft intensieve leiderschapssess...
morgen verzonden
Algemene economie voor het bedrijf / Druk 1
Macro-, meso- en micro-economie voor de onderneming
2022 || Paperback || Hieronimus van Sassen || Boom || met inkijkexemplaar
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.
Economische kennis speelt een hoofdrol bij het opzetten en voortbestaan van iedere commerciële organisatie. De methode Algemene economie voor het bedrijf geeft een integraal beeld van het samenspel tussen economie in het groot, economie in de directe omgeving van het bedrijf en de economie in de onderneming zelf.
De samenhang die deze methode zo aanbrengt tussen de macro-, meso- en micro-economie, maakt dat s...
morgen verzonden
Restart the Industry
Survivalgids voor Millennials
2024 || Paperback || Gerard Ekhart || Mijnmanagementboek.nl || met inkijkexemplaar
Onze industrie maakt een herstart.
Jij als industrie-millennial brengt nieuwe visie en lef in start-ups. Ook bij de boomer-bedrijven.
Visie alleen is niet genoeg. Met idealen red je het evenmin.
Kijk naar VAN MOOF en LIGHTYEAR; wat had deze bedrijven kunnen redden?
Antwoord: de vijf klassieke wetten uit deze survivalgids.
Eerste Wet
Leg een solide fundament
Zodat je met vertrouwen je bedrijf kunt uitbouwen
Tweede Wet
Verkoop oplossingen, geen producten
Zodat de klant altijd bij je blijft
D...
morgen verzonden
Fraude met Nederlandse ondernemingsvormen
2025 || Paperback || Willy Debets || Brave New Books || met inkijkexemplaar
In deze publicatie worden alle Nederlandse ondernemingsvormen besproken zoals de oprichting, bestuur, aansprakelijkheid, wettelijke verplichtingen, faillissement en opheffing. Hierbij zijn rechterlijke uitspraken gevoegd van onbehoorlijk bestuur en gepleegde fraude met de desbetreffende ondernemingsvorm. In hoofdstuk 1 worden de bekende fraude indicatoren benoemd. Dit boek is interessant voor hen die in het bedrijfsleven of als student ondernemingsrecht te maken krijgen met Nederlandse ondern...
morgen verzonden
Strategy execution
How to succesfully convert your strategy into concrete results
2024 || Paperback || Herman van Herterijck || Acco uitgeverij
STRATEGY-IN-ACTION (SIA) IS A HIGHLY PRACTICAL METHOD FOR STRATEGY EXECUTION, WHICH ALLOWS YOU TO:
- Smoothly translate your strategy into clear priorities and actions
- Achieve your goals year after year
- Drive continuous improvements and make step changes
- Monitor and adjust your progress in real time
- Form driven and self-managing teams
- Encourage entrepreneurship at all levels in the company
- Promote inclusiveness through genuine involvement of all employees
- Create a healthy intera...
morgen verzonden
Building a Startup Without Going Crazy
Mental Health for Founders & Entrepreneurs
2024 || Paperback || Leen de Bruyne || Haystack, Uitgeverij || met inkijkexemplaar
As an entrepreneur of a promising startup, the only thing you want is to expand, grow your value, turnover and profit 100-fold, and open offices in London, New York, and Singapore? Right? Go big or go home!
Leen de Bruyne used to be that kind of guy. He was a successful founder of a startup. After seven years of hard work, he ended up collapsing in a McDonald's parking lot. An ambulance whisked his exhausted body off to the hospital. It took him six years to fully recover from a burnout and an...
morgen verzonden
Human Resources for the Non-HR Manager / 2nd edition
2023 || Paperback || Carol T. (University of South Australia) Kulik e.a. || Taylor & Francis
Human Resources for the Non-HR Manager gives every manager, regardless of their functional role, access to cutting-edge research and evidence-based recommendations so they can approach their people management responsibilities with confidence. Day-to-day people management is increasingly the responsibility of front-line managers, not HR professionals. But managers are often poorly prepared for these responsibilities; they receive little training (and sometimes have little interest!) in HR.
Peo...
morgen verzonden
The Ripple-effect
Vergroot de positieve impact van je merkop de wereld door je verhaal krachtiger telaten uitdeinen
2024 || Paperback || Joke Claessen || Lannoo Campus || met inkijkexemplaar
In The Ripple Effect ontdek je hoe je als marketeer, manager of bedrijfsleider een uitdeinende, positieve impact kan hebben in dit tijdperk van ongekende veranderingen. Met achtergrondinformatie, handige tips, case studies en het vijfstappenmodel van Storybeing, Storytelling, Storydoing, Storyliving en Storyacting overstijg je de klassieke grenzen van merk- en marketingdenken en kan je verhaal meer mensen bereiken én positief impacteren. Binnen en buiten je bedrijf. Laat je door dit boek ins...
morgen verzonden
Handboek e-business / Druk 6
digitaal in het centrum van elke strategie
2015 || Paperback || Boudewijn Raessens || Boom
Beter presterende bedrijven vinden voortdurend manieren om de input van de klant te verzamelen en te gebruiken. Succesvolle bedrijven creëren waarde voor de klant, voor de medewerkers, voor de investeerders en voor de samenleving. De winnaars van de toekomst zijn bedrijven die online en offline echt weten te integreren, die waarde bieden op verschillende momenten en daardoor relevant zijn voor de klant. 'Je gaat het pas zien als je het door hebt', zei Johan Cruijff. Strategie gaat beperkt ov...
morgen verzonden
Groeien als ondernemer
36 inzichten voor blijvende impact
2024 || Paperback || Yannick Dillen || Acco Uitgeverij
Ondernemers staan voor vele uitdagingen. Het bedrijf laten groeien kan vaak enkel als de persoon achter de onderneming ook groeit. Met dit boek tracht Yannick Dillen, professor bij Vlerick Business School, om (toekomstige) bedrijfsleiders, bestuurders en managers een aantal cruciale inzichten te geven om van hen betere ondernemers te maken. Hierdoor zal ook hun bedrijf groter kunnen worden en meer impact creëren.In ’Groeien als ondernemer’ bundelt de auteur 36 laagdrempelige maar inspire...