Zoekfilters
Resultaten (20)
maandag verzonden
Effi Briest: Textausgabe
2020 || Loose-leaf || Theodor Fontane || Schroedel
Die neue Reihe Schroedel Lektüren bietet preiswerte Textausgaben für Schülerinnen und Schüler sowie sorgfältig ausgearbeitete Modelle für den Literaturunterricht.Die Textausgaben enthalten Worterläuterungen neben dem Text, Sacherläuterungen im Anhang sowie einen ausführlicheren Überblick zu Leben und Werk des Autors.Die Module und Materialien für Lehrerinnen und Lehrer beginnen mit einer tabellarischen Übersicht und einer fachlichen Orientierung zum behandelten Werk.Den Hauptteil...
maandag verzonden
Prikkelarme editie 1001 verborgen regels
een schat aan tips, eyeopeners en energizers!
|| Loose-leaf || Natasja Hoogerheide || Uitgeverij Pica
Prikkelarme editie - met een rustig binnenwerk in zwart/witDe meeste kinderen en volwassenen hebben geen problemen met algemene sociale vaardigheden. Dankzij hun sociale intuïtie schatten ze elke situatie op de juiste manier in en nemen ze de vaak ongeschreven regels die in die situatie gelden moeiteloos in acht. Voor sommige mensen zijn die regels echter niet zo voor de hand liggend of vanzelfsprekend, waardoor de regels voor hen vaak verborgen blijven. En dat terwijl sociale vaardigheden ...
maandag verzonden
Vaardighedenkaartjes
Van probleem naar vaardigheid
2020 || Loose-leaf || Jonger || Uitgeverij Pica
Wat moet je leren om een probleem te laten verdwijnen? De Vaardighedenkaartjes helpen kinderen oplossingsgericht te kijken naar probleemgedrag. Je maakt eenvoudig inzichtelijk welke vaardigheden kinderen willen leren, maar ook welke ze al bezitten.
Deze kaartenset is verdeeld in vier categorieën:
• In de klas
• Omgaan met anderen
• Uiten van emoties
• Meer moed
De Vaardighedenkaartjes zijn op vele manieren te gebruiken door leerkrachten, ouders en (kinder)coaches. De set bestaat uit ...
maandag verzonden
Autisme Gesprekskaarten
Wat betekent autisme voor jou?
2020 || Loose-leaf || Tamara Luijer || Uitgeverij Pica
Deze kaartenset biedt inspiratie om (in een een-op-eensetting) op een prettige en persoonlijke manier met jongeren tussen de 10 en 16 jaar te praten over hun autisme.
Inhoud
40 kaarten, onderverdeeld in de volgende categorieën:
• Wat is autisme?
• Omgaan met mijn autisme
• Mijn kwaliteiten
Op iedere kaart wordt een aspect van autisme kort toegelicht, met daarbij een of meerdere vragen. Tijdens het gesprek kan de jongere in een (te downloaden) werkboekje belangrijke bevindingen opschrij...
maandag verzonden
TOETSPAKKET BEGINNENDE GELETTERDHEID BOX MET HANDLEIDING,
Beginnende geletterdheid
2018 || Loose-leaf || Cor Aarnoutse e.a. || CPS Uitgeverij || met inkijkexemplaar
Dit Toetspakket Beginnende geletterdheid heeft tot doel om een bijdrage te leveren aan de preventie van leesproblemen in de groepen 1 tot en met 3 van de basisschool. Het stelt de leerkrachten van deze groepen in staat om bij kinderen vroegtijdig stagnaties op te sporen en te verhelpen. Het pakket bevat tien toetsen om kinderen die zwak zijn op het gebied van woordenschat, fonologisch bewustzijn, letterkennis en benoemsnelheid vroegtijdig te signaleren en te helpen. Het accent ligt hierbij op...
maandag verzonden
Hulpwaaier TOS / Druk 3
tips en strategieën bij de hand
2017 || Loose-leaf || Jet Isarin || Uitgeverij Pica
Ongeveer 5 procent van de kinderen heeft een taalontwikkelingsstoornis (TOS). Kinderen met een TOS hebben een normale intelligentie, maar veel moeite met het uiten en begrijpen van taal. Kinderen die de taal niet goed beheersen kunnen informatie minder goed verwerken en onthouden en hebben daardoor moeite met leren. Ook kunnen ze vaak niet goed verwoorden wat ze voelen en denken en slecht begrijpen wat een ander bedoelt; hierdoor zijn ze sociaal-emotioneel kwetsbaar.
De Hulpwaaier TOS is een n...
maandag verzonden
Hulpwaaier voor het coachen van kinderen / Druk 2
oplossingsgericht werken met kinderen en jongeren in vier stapen, voor coaches, therapeuten en leraren
2017 || Loose-leaf || Corry Wolters || Uitgeverij Pica
We zijn als ouders, hulpverleners, leerkrachten en kindercoaches vaak geneigd om eerst alles over een probleem te willen weten, in de hoop dat we dan vanzelf tot een oplossing komen. Maar vaak is er geen causaal verband tussen een probleem en een mogelijke oplossing. Oplossingen vinden we door bijvoorbeeld aan het kind te vragen (of door te observeren) wat eerder succesvol verliep, of door samen de gewenste toekomst te ontwerpen, of door samen te ontdekken welke talenten het kind al in huis h...
maandag verzonden
Werkmap Fonemisch bewustzijn (Heruitgave)
Aan de slag met klanken en letters in groep 1 en 2
2019 || Loose-leaf || Mariët Förrer e.a. || CPS Uitgeverij || met inkijkexemplaar
Met deze werkmap kunnen leerkrachten gestructureerd en didactisch verantwoord werken aan het fonemisch bewustzijn van kinderen in groep 1 en 2.
De Werkmap Fonemisch bewustzijn vormt een vrijwel complete leerlijn voor het taalonderwijs in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Niet voor elk (sub)domein is informatie en materiaal in deze werkmap opgenomen, maar met aanvullende activiteiten - die in de praktijk elke kleuterleerkracht aanbiedt - voldoet u geheel aan een beredeneerd taalaanbod.
Va...
maandag verzonden
Hulpwaaier autisme / Druk 2
Autismevriendelijke tips en strategieën bij de hand
2018 || Loose-leaf || Robin Brewer e.a. || Uitgeverij Pica
De Hulpwaaier Autisme in de klas is een handig middel voor leerkrachten en andere professionals die werken met kinderen met een autisme spectrumstoornis. Op een overzichtelijke manier, gerangschikt op kleur, staan tips en strategieën in de verschillende secties, waaronder leeromgeving, wijzigingen in dagelijkse routine, communicatie en gedrag.
De waaier is geschikt voor zowel PO als VO.
maandag verzonden
Spraaktaal Kids 7-10 jaar
handleiding voor ouders en professionals
2015 || Loose-leaf || Jet Isarin || Uitgeverij Pica
Spraaktaal Kids is een methode voor psycho-educatie voor kinderen met TOS. Toch staat TOS niet centraal. Want de taalontwikkelingsstoornis is maar een heel klein stukje van het kind. Voordat met een kind gesproken wordt over TOS, wordt er samen met het kind gewerkt aan identiteitsontwikkeling. Kind en volwassene zoeken samen naar taal voor dagelijkse gebeurtenissen en ervaringen. Met behulp van de plaatjes, de stickers en de woorden uit Spraaktaal Kids benoemen ze dingen, gedachten, wensen, g...