Zoekfilters
Zuyd Hogeschool (18)
morgen verzonden
Statistiek in 20 stappen / Druk 2
2020 || Paperback || Arie Buijs || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Wat moet iedere student minimaal aan bagage hebben op het gebied van de statistiek? Statistiek in 20 stappen voorziet elke hbo-student van de nodige basiskennis en basisvaardigheden statistiek. Het boek speelt in op de toenemende vraag naar kwalitatief goede afstudeerwerkstukken van studenten. Met een praktische insteek van het vakgebied voorziet het boek in een grote behoefte aan een resultaatgerichte inleiding.
In de nieuwe tweede druk zijn per hoofdstuk twee extra vraagstukken toegevoegd...
morgen verzonden
Werken met supply chain management / Druk 3
2020 || Paperback || Carline van der Meer e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Biedt een brede en vernieuwende kijk op supply chain management;
- bevat veel aansprekende praktijkvoorbeelden en is geschreven vanuit de belevingswereld van de student;
- veel aandacht voor e-commerce binnen supply chain management.
Werken met supply chain management is een handboek dat een brede en vernieuwende kijk biedt op supply chain management. Het gaat allereerst in op de noodzaak van supply chain management en weidt vervolgens uit over de essentie ervan en de voorwaarden ervoor. He...
morgen verzonden
Verpleegkundige zorgresultaten / Druk 4
Vertaling van Nursing Outcomes Classification (NOC)
2020 || Paperback || Sue Moorhead e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Dit boek is een vertaling van ‘Nursing Outcomes Classification (NOC)’. Deze vierde, herziene Nederlandse editie van Verpleegkundige zorgresultaten is gebaseerd op de zesde Amerikaanse druk. De NOC standaardiseert de namen en definities van zorgresultaten die worden gehanteerd in de verpleegkundige beroepspraktijk en in onderwijs en onderzoek. Dat maakt het boek tot een belangrijk hulpmiddel bij klinisch redeneren. Met behulp van de zorgresultaten kunnen verpleegkundigen en andere zorgverl...
morgen verzonden
Psychologische gespreksvoering / Druk 18
Een basis voor hulpverlening
2021 || Paperback || Gerrit Lang e.a. || Boom
Psychologische gespreksvoering combineert een toegankelijk geschreven overzicht van relevante theorie met concrete gespreksvaardigheden, die worden verduidelijkt met vele praktijkvoorbeelden. Na een bespreking van de algemene gezindheid van de hulpverlener tegenover de cliënt worden aspecten van de cliëntgerichte, de cognitief-psychologische en de sociaal-leertheoretische benadering van de persoon belicht. Vervolgens worden de vier rollen voor de hulpverlener verder uitgewerkt: vertrouwensf...
morgen verzonden
Statistics in Steps
2020 || Paperback || Nel Verhoeven || Boom
The methodology described in Statistics in Steps makes statistics comprehensible for students and lecturers. This textbook gives a clear and concise explanation of how certain statistical techniques work and what they are used for, illustrated by real-life examples. The book focuses on how statistical techniques are used, not on the formulas behind them (although they are treated in the book as well). Thus enabling students to use statistics as a useful tool to process quantitative data.
To s...
morgen verzonden
Zo organiseer je een event / Druk 4
2020 || Paperback || Roel Grit e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
* Geeft een projectmatig stappenplan om zelfstandig een evenement op te zetten en uit te voeren;
* biedt achtergrondinformatie voor ervaren en onervaren organisatoren;
* geheel hernieuwde versie waardoor navigeren door het boek nog makkelijker is.
Zo organiseer je een event geeft in acht stappen aan hoe zelfstandig een evenement op te zetten en uit te voeren. Het boek is geschikt voor ervaren en onervaren organisatoren van events. Per stap wordt allereerst informatie gegeven, waarna de studen...
morgen verzonden
Basisboek Facility Management / Druk 3
2020 || Paperback || Bernhard Drion e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Eerste basisboek over facilitymanagement, aangevuld en becommentarieerd door docenten aan facilitymanagement-opleidingen;
- beschrijft het vak introducerend en enthousiasmerend in haar volle breedte;
- biedt afwisselend een theoretisch kader en geeft inzicht in de praktijk.
Basisboek Facilitymanagement introduceert het facilitaire vakgebied. Het geeft antwoord op vragen als: Wat is facility management? Wat doet een facility- professional? Wat zijn facilitaire producten en diensten? Hoe rich...
morgen verzonden
Gedrag in Organisaties met MyLab / Druk 14
2020 || Paperback || Stephen P. Robbins e.a. || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Gedrag in organisaties biedt een complete maar compacte inleiding in de studie van gedrag van mensen in organisaties. De belangrijkste aspecten van gedrag in organisaties worden op overzichtelijke wijze in drie delen gepresenteerd: het individu in de organisatie, groepen in organisaties en het systeem van de organisatie.
Het boek is uniek door de verschillende perspectieven op gedrag in organisaties, de diepgaande informatie over persoonlijkheid, normen, emoties en stemmingen, en doordat er e...
vandaag verzonden
Meten in de praktijk / Druk 3
Stappenplan voor het gebruik van meetinstrumenten in de gezondheidszorg
2020 || Paperback || Sandra Beurskens e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Het doel van dit boek is om je aan de hand van een stappenplan te leren op een systematische en kritische manier het juiste meetinstrument te zoeken, te selecteren en de uitkomsten te interpreteren en integreren in het behandelproces. Het uitgangspunt is dat meten geen doel op zich is maar dat het meten processen ondersteunt. Als dat niet het geval is, is het gebruik van meetinstrumenten tijdsverspilling voor zorgprofessionals én patiënten en moet je het niet doen.
In de dagelijkse zorg heb...
morgen verzonden
Elementaire sociale vaardigheden / Druk 4
2020 || Paperback || Marian Adriaansen e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Dit boek helpt studenten in zorg en welzijn om communicatieve basisvaardigheden zó aan te leren dat die een solide basis vormen voor de ontwikkeling van specifieke beroepsvaardigheden. Ook leren ze om die communicatieve vaardigheden in verschillende hulpverleningssituaties toe te passen. Daarbij heeft het boek aandacht voor aan te leren technieken, én voor de echtheid van iemands optreden. Effectief communiceren vereist immers ook kennis over je eigen kwaliteiten.
Elementaire sociale vaardi...