Zoekfilters
› Universiteit van Amste... (40)
› Hogeschool Utrecht (14)
› Erasmus Universiteit R... (13)
» Toon alle opties (2)
Universiteit van Amsterdam (40)
Larsen's Human Embryology / 6th Edition
2021 || Paperback || Gary C. Schoenwolf e.a. || Elsevier
Offering a well-organized, straightforward approach to a highly complex subject, Larsen's Human Embryology, 6th Edition, provides easy-to-read, comprehensive coverage of human embryonic development for today's students. It integrates anatomy and histology with cellular and molecular mechanisms, focusing on both normal development and congenital anomalies. Highly illustrated with superb drawings and photographs, it features a strong clinical focus based on the most up-to-date scientific discov...
Grant's Atlas of Anatomy / 15th edition
2023 || Paperback || Anne M. R. Agur e.a. || Wolters Kluwer Health
For more than seventy-five years,Grant's Atlas of Anatomyhas maintained a tradition of excellence while continually adapting to meet the needs of each generation of students. The updated fifteenth edition is a visually stunning reference that delivers the accuracy, pedagogy, and clinical relevance expected of this classic atlas, with new and enhanced features that make it even more practical and user-friendly.
Illustrations drawn from real specimens, presented in surface-to-deep ...
maandag verzonden
Inleiding in de toegepaste biostatistiek + StudieCloud / Druk 4
2022 || Hardcover || J.W.R. Twisk || Bohn Stafleu van Loghum
Hoewel er al veel boeken over (inleidingen in) biostatistiek zijn geschreven, is Inleiding in de toegepaste biostatistiek anders.* Het uitgangspunt van de uitleg van de verschillende technieken is steeds de wetenschappelijke vraagstelling. Statistiek is immers niet meer dan een hulpmiddel om een antwoord te krijgen op een wetenschappelijke onderzoeksvraag.* Inleiding in de toegepaste biostatistiek is met nadruk geschreven voor de gebruiker. Dit betekent dat wiskundige afl eidingen tot een min...
Gray's Anatomy for Students / 5th edition
2023 || Paperback || Richard L. Drake e.a. || Elsevier
Concise, readable text and an outstanding art program make Gray's Anatomy for Students, 5th Edition, your go-to text for essential information in human anatomy. This fully revised volume focuses on the core information medical students need to know, in an easy-access format and with additional multimedia content to facilitate effective study and mastery of the material. A team of expert authors share a wealth of diverse teaching and clinical experience-all enhanced by more than 1,000 innovati...
maandag verzonden
Prometheus Anatomische atlas 3 / Druk 4
2017 || Hardcover || Michael Schünke e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
PROMETHEUS deel 3 bevat de anatomie van het hoofd en de hals, twee anatomische gebieden met elk een veelvoud aan dicht opeengepakte anatomische structuren. Daarnaast wordt de neuroanatomie behandeld, een gebied met maar weinig zichtbare verbanden tussen een specifieke anatomische structuur en de functie van die structuur.Anatomie is een vak dat vanaf het eerste moment op de ‘snijzaal’ spannend is. Het is een vak dat zich kenmerkt door een grote hoeveelheid feitenkennis. Deze enorme berg a...
maandag verzonden
Leerboek neurologie / Druk 8
2019 || Paperback || Edo Richard e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Dit boek maakt het complexe vakgebied neurologie overzichtelijk. Het helpt op basis van de anamnese en het lichamelijk onderzoek vaak al de diagnose te stellen. Daarbij neemt het de klinische presentatie van patiënten als uitgangspunt, en legt het de nadruk op patroonherkenning als startpunt voor de differentiële diagnose. Functionele neuroanatomie wordt besproken in samenhang met het neurologisch onderzoek. Het boek is bestemd voor studenten geneeskunde, maar is ook geschikt voor bijvoorbe...
maandag verzonden
Leerboek kindergeneeskunde / Druk 2
2020 || Hardcover || H.S.A. Heymans e.a. || Tijdstroom, Uitgeverij De || met inkijkexemplaar
Het Leerboek kindergeneeskunde is een unieke, multimediale leeromgeving waarin de belangrijkste actuele stromingen in het onderwijs zijn geïntegreerd. Een team van zevenentachtig auteurs, allen specialisten op hun vakgebied, hebben dit omvangrijke werk samengesteld.In de online leeromgeving staan, naast de tekst uit het boek, beeld- en geluidsfragmenten die een onmisbare toelichting geven op de gedrukte tekst: de gebruiker ziet hoe het in de praktijk werkt! Daarnaast zijn op het web verdiepi...
Human Embryology and Developmental Biology / 6th edition
2019 || Paperback || Bruce M Carlson || Elsevier
Completely revised from cover to cover, Human Embryology and Developmental Biology, 6th Edition, helps you master complex concepts on every aspect of normal and abnormal human development. Dr. Bruce M.
Carlson provides authoritative, readable coverage of today's scientific knowledge in this fast-changing field, keeping you up to date with what you need to know for coursework, exams, and clinical practice. Features an extensive, full-color illustration program, with hundreds of superb clinical...
Medical Pharmacology and Therapeutics / 6th edition
2021 || Paperback || Derek G. Waller e.a. || Elsevier
Medical Pharmacology & Therapeutics provides all the information medical and healthcare students need throughout their degree programme and beyond, including for professional qualifications such as the PSA. This all-round textbook covers basic pharmacology through to drug prescribing in clinical contexts, covering the pathogenic mechanisms of disease; drug actions, side effects, and the therapeutic principles of drug use. It takes a helpful systems-based approach that orders information accor...
Pathophysiology of Heart Disease / 7th edition
An Introduction to Cardiovascular Medicine
2020 || Paperback || Leonard S. Lilly || Wolters Kluwer Health
Enthusiastically acclaimed by medical students and faculty worldwide, this text is specifically designed to prepare students for their first encounters with patients with cardiovascular disease. Thoroughly revised by internationally recognized Harvard Medical School faculty and a team of select cardiology fellows and internal medicine residents, this seventh edition equips students with a clear, complete, and clinically relevant understanding of cardiovascular pathophysiology, setting a stron...