Zoekfilters
› Hogeschool Rotterdam (17)
› Hogeschool Utrecht (6)
› Christelijke Hogeschoo... (3)
› Fontys Hogescholen (2)
› KOP-opleiding (5)
› Leraar Natuurkunde (5)
› Leraar Scheikunde (5)
» Toon alle opties (32)
› Leraar Biologie (4)
› Leraar Gezondheidszorg... (4)
› Leraar Techniek (4)
› Leraar Wiskunde (4)
› PABO (4)
› Aardrijkskunde (3)
› GL Bachelor DTO (3)
› Godsdienst & Levensbes... (3)
› Leraar Aardrijkskunde (3)
› Leraar Duits (3)
› Leraar Engels (3)
› Leraar Frans (3)
› Leraar Geschiedenis (3)
› Leraar Nederlands (3)
› Leraar Omgangskunde (3)
› Leraar Spaans (3)
› Logopedie (3)
› Nederlands (3)
› Theologie (3)
› Algemene Economie (2)
› Algemene- en Bedrijfse... (2)
› Bedrijfseconomie (2)
› Biologie (2)
› Duits (2)
› Educatief Professional... (2)
› Engels (2)
› Frans (2)
› Geschiedenis (2)
› Leraar Nederlandse Geb... (2)
› Maatschappijleer (2)
› Natuurkunde (2)
Hogeschool Rotterdam (17)
vandaag verzonden
Wijze Lessen
12 bouwstenen voor effectieve didactiek
2019 || Paperback || Tim Surma e.a. || Ten Brink Uitgevers || met inkijkexemplaar
Welke bouwstenen voor effectieve lessen kunnen docenten in het VO gebruiken en hoe pas je ze toe in de dagelijkse lespraktijk?
Dagelijks geven duizenden leraren het beste voor zichzelf in de klas. Hoewel het takenpakket van de leraar heel divers is, blijft het geven van een goede les de kern van het vak. Zes auteurs uit Nederland en Belgie met ruime ervaring in onderwijspraktijk en onderwijsonderzoek presenteren in dit boek de meest recente wetenschappelijke inzichten op het vak van leren en ...
morgen verzonden
Beginnende communicatie / Druk 1
therapieprogramma voor communicatieve functies in de prevebale en vroegverbale fase
2018 || Paperback || L. van den Dungen e.a. || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar
Goede communicatie tussen ouders en hun kinderen is heel belangrijk voor de taalontwikkeling van een kind. Bij een normale ontwikkeling is leren communiceren een proces dat natuurlijk verloopt. Bij een uitblijvende of afwijkende communicatieve ontwikkeling moeten ouders en kind op weg worden geholpen. Met Beginnende communicatie kunnen communicatieve functies op speelse en flexibele wijze worden aangeleerd. Het is een therapieprogramma waarmee therapeuten en ouders of begeleiders gezamenlijk ...
morgen verzonden
Zorg voor onszelf? / Druk 7
eigen kracht van jeugdigen, opvoeders en omgeving, grenzen en mogelijkheden voor beleid en praktijk
2018 || Paperback || Heleen Jumelet || SWP
Aan het begin van deze eeuw lijken de eigen kracht van jeugdigen en ouders en de kracht van hun omgeving zowel uitgangspunt als doel van het jeugdbeleid en de praktijk.Welke theoretische en ide
morgen verzonden
Fonologische stoornissen
behandeling van kinderen volgens de Metaphon-therapie
2000 || Paperback || J. Howell e.a. || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar
Metaphon is een in Edinburgh ontwikkelde onderzoeks- en behandelmethode voor kinderen met fonologische stoornissen. De ontwikkelaars werken sinds enige jaren met veel succes met deze methode. Vanuit taal- en leertheorieën beschrijven zij hoe metafonologische vaardigheden (het bewustworden van klankpatronen en het toepassen daarvan) tot ontwikkeling komen bij kinderen en hoe deze kunnen worden gestimuleerd wanneer deze ontwikkeling stagneert of slechts moeizaam op gang komt.
De therapie wordt ...
morgen verzonden
Effectief leren / Druk 5
De docent als regisseur
2020 || Paperback || Sebo Ebbens e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Effectief leren, de docent als regisseur reikt toekomstige leerkrachten instrumenten aan die ervoor zorgen dat lesgeven onder regie van de docent resulteert in effectief leren. Het boek bespreekt uitgebreid de instructiestrategieën ‘directe instructie’ en ‘samenwerkend leren’. Ook de kracht van ‘activerende didactiek’ komt uitvoerig aan de orde. Verder is er veel aandacht voor de ontwikkeling van een goed leerklimaat en het stellen van vragen. Het boek zit boordevol praktijkvoorb...
vandaag verzonden
School en thuis
Succesfactoren voor het samenbrengen van twee leefwerelden
2019 || Paperback || Mariëtte Lusse || Uitgeverij Pica || met inkijkexemplaar
Leerlingen gedijen erbij als de leefwerelden van thuis, school en buurt elkaar overlappen. Het is echter niet makkelijk om de verschillende leefwerelden op elkaar af te stemmen, zeker niet in de stedelijke context waar de verschillen tussen leraren en ouders groot kunnen zijn.
Het belang van het verbinden van deze leefwerelden en de invloed van sociaaleconomische achtergrond, armoede en migratie hierop worden in dit boek goed onderbouwd. Daarnaast biedt het praktische handvatten om met ouders...
Word informatievaardig! / Druk 4
Digitale informatie selecteren, beoordelen en verwerken
2023 || Paperback || Saskia Brand-Gruwel e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Handleiding voor het zoeken, selecteren en verwerken van digitale informatie;
- helpt bij het formuleren van een goede onderzoeksvraag;
- ook geschikt voor het beantwoorden van complexere informatievragen.
Word informatievaardig! biedt handvatten om efficiënt en kritisch om te gaan met informatie op het internet en in wetenschappelijke databases.
Het boek behandelt de volgende vier thema’s:
Werkwijze voor een goede onderzoeksvraag;
strategieën om informatie te vinden;
beoordelingscriter...
morgen verzonden
Geen goed gehoor; wat nu ? / Druk 6
2016 || Paperback || M. Rodenburg || Bohn Stafleu van Loghum
Slechthorendheid en doofheid zijn ernstige handicaps. In Nederland hebben ongeveer 1,3 miljoen mensen geen goed gehoor en de helft van hen ondervindt daarvan werkelijk hinder. De situatie in België is vergelijkbaar. Geen goed gehoor, wat nu? biedt informatie over de psychologische, pedagogische en maatschappelijke gevolgen van een slecht gehoor voor het dagelijks leven. U krijgt antwoord op belangrijke vragen, als:- wat betekent het om slechthorend of doof te zijn of te worden?- welke conseq...
morgen verzonden
Onderwijs en opvoeding in een stedelijke context
Van startbekwaam naar stadsbekwaam
2016 || Paperback || Ruben Fukkink e.a. || Coutinho || ook als eBook
In de onderwijswereld komt er steeds meer aandacht voor urban education, oftewel onderwijs en opvoeding in een stedelijke context. Werken in de stad vraagt om specifieke onderwijs- en opvoedingsvaardigheden. Leraren en pedagogen in opleiding moeten niet alleen startbekwaam, maar ook stadsbekwaam worden opgeleid.
Onderwijs en opvoeding in een stedelijke context komt tegemoet aan deze vraag. Het boek vertaalt inleidende en verdiepende theorie naar praktijkgerichte situaties in een Nederlandse c...
morgen verzonden
Lesgeven over duurzame ontwikkeling
Didactische handreiking
2018 || Paperback || Martin de Wolf e.a. || Garant uitgevers
Duurzame ontwikkeling is op de meeste scholen in België en Nederland geen regulier schoolvak. Er is ook geen lerarenopleiding 'duurzame ontwikkeling'. Het thema duurzame ontwikkeling komt echter veelvuldig voor in het onderwijs, zowel bij mens- en maatschappijvakken als bij natuur- en technologievakken (of -opleidingen). Met afzonderlijke schoolvakken, modules en projecten is de inhoud van duurzame ontwikkeling in het onderwijs echter wat gefragmenteerd. Dat was voor de auteurs van dit boek ...