Zoekfilters
Resultaten (27)
maandag verzonden
Cijfers Spreken / Druk 6
overtuigen met onderzoek en statistiek
2016 || Paperback || Joep Brinkman e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Cijfers spreken behandelt de opzet van een onderzoek in combinatie met statistiek en de interpretatie van de resultaten. Het accent ligt daarbij op de praktische toepassing en logische begripsvorming, niet op formules.
Waarom kiezen voor Cijfers Spreken?
accent ligt op praktische toepassing en logische begripsvorming;
slaat een brug tussen theorievakken, computerpractica en projecten;
uitgebreide digitale ondersteuning voor docent en student.
Cijfers spreken benadert onderzoek vooral vanuit ...
maandag verzonden
De kracht van het piramideprincipe / Druk 2
Gids voor helder denken en schrijven
2021 || Paperback || Marita van Rijssen e.a. || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Ons leesgedrag is aan het veranderen. Door de overvloed aan informatie lezen mensen steeds vluchtiger en selectiever. Wil je als schrijver effect hebben met je tekst, dan moet je daarop inspelen. Het piramideprincipe is een handige methode om daadwerkelijk je doel te bereiken met een tekst. Je gaat bij het schrijven uit van de voorkennis en informatiebehoefte van de lezer rond het onderwerp, en niet van je eigen kennis en denkproces. Zo kom je tot een beknopte en scanbare tekst waarbij de ker...
maandag verzonden
Praktijkgericht onderzoek in bedrijf / Druk 3
2021 || Paperback || Jan Leen e.a. || Coutinho || ook als eBook
Praktijkgericht onderzoek in bedrijf biedt een onmisbare basis om een bedrijfskundig onderzoek op te zetten. Het onderzoek doen is hierbij geen doel op zich, maar een middel om op een informatie- of datagestuurde manier te werken aan bedrijfskundige vraagstukken.
Praktijkgericht onderzoek in bedrijf is gebaseerd op het Integraal Model voor Praktijkgericht Onderzoek dat Jan Leen ontwikkelde voor het bedrijfskundig vakgebied. Het model koppelt de handelingscyclus aan de onderzoekscyslus en verb...
maandag verzonden
Inleiding risicomanagement
2019 || Paperback || Dennis van der Waal || Coutinho || ook als eBook
De wereld is meer dan in het verleden aan veranderingen onderhevig. Vooral het tempo van de veranderingen en daarmee de potentiële risico's vormen een belangrijk element hierbij. Organisaties moeten goed kunnen inspelen op die risico's. Inleiding risicomanagement beschrijft op een toegankelijke manier de basisprincipes van risicomanagement. Door de diverse stappen van het risicomanagementproces te doorlopen, worden studenten zich bewust van de risico's waaraan organisaties blootgesteld worde...
maandag verzonden
Waarde Propositie Ontwerp / Druk 1
Hoe ontwikkel je producten en diensten die klanten echt willen
2014 || Paperback || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
'Geen tijdverspilling meer aan ideeën die toch niet werken.'
Alex Osterwalders nieuwste boek 'Waarde Propositie Ontwerp' (Nederlandse vertaling van 'Value Proposition Design') is gebaseerd op dezelfde concepten als zijn wereldwijde besteller 'Business Model Generatie'.
Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waardepropositie Canvas. Dit canvas maakt waardeproposities ...
maandag verzonden
Lean Six Sigma / Druk 2
Handleiding voor het toepassen van Lean en Six Sigma
2021 || Paperback || Willem Salentijn || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Het eerste Nederlandstalige studieboek over deze methode;
- biedt een handig en logisch stappenplan;
- met uitgebreide online ondersteuning.
Lean Six Sigma is een uitgebreide introductie tot de methodes LEAN en Six Sigma om bedrijfsresultaten aantoonbaar te optimaliseren. Waar LEAN zich primair concentreert op de verwerking, kijkt Six Sigma naar de inputfactoren. Uitgangspunt hierbij is dat de bedrijfsprocessen volledig afgestemd moeten zijn op de klant.
Het boek gaat te werk aan de hand va...
maandag verzonden
Artificial Intelligence / 4th Global edition
A Modern Approach
2021 || Paperback || Stuart Russell e.a. || Pearson || ook als eBook
Thelong-anticipated revision of ArtificialIntelligence: A Modern Approach explores the full breadth and depth of the field of artificialintelligence (AI). The 4th Edition brings readers up to date on the latest technologies,presents concepts in a more unified manner, and offers new or expanded coverageof machine learning, deep learning, transfer learning, multi agent systems,robotics, natural language processing, causality, probabilistic programming,privacy, fairness, and safe AI.
maandag verzonden
Principes van marketing met MyLab / Druk 8
2021 || Paperback || Philip Kotler e.a. || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Het doel van elke marketeer is om klanten meerwaarde te bieden. Met deze 8e editie van Principes van marketing bieden we jou meerwaarde door je op een brede maar ook praktische en plezierige manier kennis te laten maken met de fascinerende wereld van moderne marketing.
Het boek is overzichtelijk opgedeeld in de vier stappen van het marketingplanningsproces: analyse, strategie, tactiek en implementatie/evaluatie. Deze marketingprincipes vormen de basis van een marketingplan, dat vervolgens de...
maandag verzonden
Advieskunst / Druk 1
De interne adviseur in positie
2019 || Paperback || Noëlle van der Hagen e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Werken vanuit een interne adviesrol biedt je unieke kansen om mensen in beweging te brengen en een bijdrage te leveren aan veranderingen in jouw organisatie.
Hoe kun je als interne adviseur doorgroeien naar een stevige positie in de organisatie, naar iemand die gezien, erkend en betrokken wordt vanwege zijn of haar expertise en toegevoegde waarde? Dat is de centrale vraag waarop dit boek antwoorden geeft. Advieskunst biedt een nieuwe visie op jouw rol als adviseur, tools, voorbeelden en een c...
maandag verzonden
Bedrijfskunde Integraal / Druk 3
2020 || Paperback || Peter Thuis e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Bedrijfskunde Integraal geeft een overzicht van een bedrijf als geheel en van elk afzonderlijk bedrijfsonderdeel. Vanuit dit perspectief kan gewerkt worden aan oplossingen voor bedrijfskundige problemen. Het boek bestaat uit drie delen waarin steeds een vraag centraal staat: Wat is een bedrijf? Hoe werkt een bedrijf? Hoe werkt een bedrijfskundige? Het boek is integraal en interdisciplinair: zo krijgt de student inzicht in de werking van bedrijven en de interactie met hun omgeving. Daarnaast i...