Zoekfilters
› Rudolf Steiner (5)
› Josette Hoex (4)
› Justine Mol (4)
» Toon alle opties (67)
› Sieneke Goorhuis-Brouw... (4)
› Valentin Wember (4)
› Betsy van de Grift (3)
› Elly Singer (3)
› Inge Van Rijn (3)
› Jan Dirk Imelman (3)
› Joop Berding (3)
› M. Vandenbroeck (3)
› M.F. Delfos (3)
› Nathalie van Kordelaar (3)
› Willemieke de Jong (3)
› Wilma Schepers (3)
› Wilmie Colbers (3)
› Wilna Meijer (3)
› Annemarie Becker (2)
› Ard Nieuwenbroek (2)
› Arjan Bolt (2)
› B. Furman (2)
› B. Vanobbergen (2)
› C. de Munnik (2)
› Danny Demeersseman (2)
› Debby Cryer (2)
› Floor Peels (2)
› Geraldien Blokland (2)
› Gerbert Sipman (2)
› Gerda Woltjer (2)
› Gé Haans (2)
› Hans de Deckere (2)
› Harry Janssens (2)
› Hugo Pronk (2)
› Ilona de Zeeuw-Jans (2)
› Ineke Oenema-Mostert (2)
› Ingrid Schonewille (2)
› J. Meijs (2)
› Joost van der Leij (2)
› José Middendorp (2)
› K. Vreugdenhil (2)
› Kees Vreugdenhil (2)
› Lambrecht Spijkerboer (2)
› Lisette van der Poel (2)
› Marc Litière (2)
› Marianne Boogaard (2)
› Marianne Luitjes (2)
› Martin Schravesande (2)
› Martine Delfos (2)
› Martine F. Delfos (2)
› Maud Husson (2)
› Merlijn Wentzel (2)
› Michel van Ast (2)
› Mirjam de Roon (2)
› Mário Henrique Gomes (2)
› Otto de Loor (2)
› P. Smeyers (2)
› Peter Elshout (2)
› Petra van de Kraats-Ho... (2)
› R. Kohnstamm (2)
› R. van Goor (2)
› Richard M. Clifford (2)
› Ruben Fukkink (2)
› S. Ramaekers (2)
› Sanne Spil (2)
› Sonja Ehlers (2)
› Thelma Harms (2)
› Vanessa Landsmeer-Dalm (2)
› Wouter Pols (2)
› Yvonne Aartsen (2)
› Ad Pedagogisch Educati... (17)
› Pedagogisch Educatief ... (16)
› Pedagogiek (10)
» Toon alle opties (9)
› Haagse Hogeschool (HHS... (12)
› Hogeschool Rotterdam (12)
› Christelijke Hogeschoo... (8)
» Toon alle opties (10)
Resultaten (272)
maandag verzonden
Breinkennis voor opvoeding en onderwijs
voor opvoeding en onderwijs
2019 || Paperback || Kees Vreugdenhil || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Wat kan hersenonderzoek voor opvoeding en onderwijs betekenen? Wat zijn de geheimen van ons brein en hoe kunnen we die gebruiken in onze lessen? Je vindt het antwoord snel in Breinkennis voor opvoeding en onderwijs. Het eerste en enige leerboek dat je meer vertelt over hersenonderzoek en de relatie met het onderwijs. Daar kun jij je voordeel mee doen voor de klas!
Breinkennis voor opvoeding en onderwijs bespreekt de bouw, werking en ontwikkeling van de menselijke hersenen. Het boek laat je zi...
Rekenen-wiskunde in de praktijk - Kerninzichten / Druk 3 (e-book)
Kerninzichten
2019 || E-book via Bookshelf || Wil Oonk e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
- Een duidelijke opbouw en structuur;
- goede voorbereiding op de onderwijspraktijk;
- veel (online) oefenmogelijkheden voor studenten.
Wiskunde in de praktijk – Kerninzichten beschrijft in 31 kerninzichten wat de belangrijkste wiskundige inzichten zijn die leerlingen in hun basisschoolloopbaan moeten verwerven. In het boek komen alle relevante begrippen uit de landelijke kennisbasistoets voor de pabo aan de orde. In deze derde druk is het hoofdstuk ‘Begrijpen’ toegevoegd, dat met voorb...
maandag verzonden
Spelend leren, leren spelen
een werkboek voor kinderen en ouders
2015 || Loose-leaf || Rudy Reenders e.a. || Koninklijke Van Gorcum
Spelend leren, leren spelen heeft zich ruimschoots bewezen als gedragstherapeutische trainingsmethode
voor kinderen met problemen in het contact met leeftijdsgenoten. Bijvoorbeeld kinderen die gepest worden of zelf pesten, kinderen zonder vrienden, kinderen die zichzelf overschreeuwen of juist teveel hangen aan volwassenen.
De methode is bruikbaar voor een brede groep kinderen van 8 tot en met 12 jaar, maar werd specifiek ontwikkeld voor kinderen bij wie er met name via het gedrag gewerkt moet ...
maandag verzonden
PM-reeks de methode Kids' Skills
op speelse wijze vaardigheden ontwikkelen bij kinderen
2006 || Paperback || B. Furman || Boom
Kids Skills is een speelse, praktische benadering voor het oplossen van moeilijkheden waarmee kinderen worden geconfronteerd. Centraal staat één heel belangrijk idee: praktisch alle problemen kunnen worden opgevat als vaardigheden die nog ontwikkeld moeten worden.
Kids Skills geeft kinderen of ouders niet de schuld van problemen. En het neemt ook niet de behoefte weg aan deskundige hulpverleners voor kinderen. Het stelt wel traditionele opvattingen over de rol van deskundigen ter dis...
maandag verzonden
Leerboek obstetrie en gynaecologie verpleegkunde / Druk 2
2016 || Paperback || I. Dries e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Het vierdelige Leerboek obstetrie en gynaecologie verpleegkunde behandelt de basiskennis die relevant is voor verpleegkundigen werkzaam binnen de verschillende subspecialismen verloskunde, gynaecologie en voortplantingsgeneeskunde.
Geschreven door zowel artsen als verpleegkundigen, biedt deze reeks verpleegkundigen inzicht in het hoe en waarom van gynaecologisch en obstetrisch verpleegkundig handelen. De onderwerpen die worden besproken hangen samen met de verpleegkundige in...
maandag verzonden
Christelijke pedagogiek als handelingswetenschap
een paradigma
2008 || Paperback || Wim ter Horst || Kok
In dit boek maakt Ter Horst zich sterk voor het wetenschappelijk bedrijven van christelijke pedagogiek. De vragen wat, hoe en waartoe uit de wetenschapsleer worden voor de christelijke pedagogiek beantwoord met het aanreiken van een zogenaamd paradigma. Een samenhangend waarnemings-, denk- en handelingskader, inclusief afspraken en aannames of postulaten, waarmee in een tak van wetenschap wordt geprobeerd problemen op te lossen.
Dat een christelijke pedagogiek mogelijk en noodzakelijk is en e...
vandaag verzonden
Een familie is geen kudde
Een multidisciplinaire studie naar de praktijk, beleving en sociaaljuridische context van solidariteit binnen Familie 2.0
2024 || Paperback || Sofie Vanassche e.a. || Maklu, Uitgever
Binnen het SBO-project Family Solidarity 2.0 onderzochten we vier jaar lang de normen, verwachtingen en billijkheid van solidariteit in diverse familievormen. We gebruikten hierbij het concept ‘Familie 2.0’ om te verwijzen naar de grote diversiteit aan gezinsvormen die vandaag bestaat, en waarbij bloedverwantschap en wettelijke verbintenissen niet langer de enige of dominante criteria voor integratie en lidmaatschap vormen.Hoewel de traditionele familie die gebaseerd is op bloedverwantsch...
maandag verzonden
Ontwikkeling in de groep / Druk 3
Groepsdynamica bij kinderen en jongeren
2023 || Paperback || Marianne Luitjes e.a. || Coutinho
Van jongs af aan brengen kinderen en jongeren veel tijd door in groepen. Hun ervaringen in deze groepen hebben grote invloed op hun ontwikkeling, onder andere op het gebied van sociale vaardigheden en normen en waarden. Door op een adequate manier de groepsontwikkeling te begeleiden, kunnen professionals positief bijdragen aan de individuele ontwikkeling van kinderen en jongeren. Ontwikkeling in de groep biedt alle inzichten en handvatten die nodig zijn om groepsprocessen bij kinderen en jong...
maandag verzonden
Ridder Tim verjaagt de spoken / druk 2
verhalen voor kinderen die het moeilijk hebben
2012 || Paperback || B. Spangenberg || Christofoor, Uitgeverij
Verhalen doen wonderen. Ze laten kinderen voelen dat er altijd een uitweg is uit moeilijkheden en dat je de loop van de gebeurtenissen zelf kunt beïnvloeden. Als kinder- en gezinstherapeute maakt Brigitte Spangenberg de moeilijkheden van kinderen van dichtbij mee. Thema's: angsten, stress, verlegenheid, agressie, scheiding, verlies, verdriet, enzovoort. Een boek vol ideeën en adviezen voor ouders, opvoeders en leerkrachten.
maandag verzonden
Een beeld van een kind
Inleiding in de pedagogiek
2023 || Paperback || Lieselot De Wilde e.a. || owl || met inkijkexemplaar
Kan opvoedingsondersteuning armoede voorkomen? Kennen jongeren van 16 al genoeg van politiek om te mogen stemmen? Verkopen boeken vol opvoedingsadvies als zoete broodjes omdat ouders het noorden kwijt zijn of is opvoeden ingewikkelder geworden?
Hoe we actuele pedagogische discussies bestuderen en trachten op te lossen hangt samen met hoe we als samenleving naar kinderen en jongeren kijken. Welke kindertijd we wel en niet wenselijk vinden. Welke rol we ouders en opvoeders toebedelen en wat we ...