Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenResultaten (15)
morgen verzonden
Secretaresse en wat haar taak eigenlijk inhoudt / druk 1
2008 || Paperback || C.A.H. Haitsma Mulier-van Beusekom || Unieboek | Het Spectrum
morgen verzonden
morgen verzonden
Inspirerend leiding geven
2008 || Paperback || Wim van Dam || Spectrum
Gedachten zijn krachten: wat u zich voorneemt heeft de neiging zich te manifesteren. Wie zijn gedachten beheerst, heeft dus een enorm potentieel om veranderingen in te zetten.
Hoe werken de wetten van motivatie en inspiratie? In dit boek leert u uw creërende vermogens in te zetten om medewerkers, collega's, afdelingen en zelfs hele organisaties te inspireren en de valkuil van tegenwerking te omzeilen. Zo kunt u een verschil maken.
Of volgt u liever de deinende golven van een lome, grijze zee?
Wim van Dam is werkzaam als trainer, coach en auteur. Met humor en licht provocerend daagt hij de lezer uit om zijn of haar aannames te onderzoeken. Want inzicht door persoonlijke ervaring staat vooro...
morgen verzonden
Management en non-dualiteit
de spiritualiteit van ongescheidenheid in werk, bedrijf en organisatie
2008 || Paperback || Douwe Tiemersma || Advaita
Handelingen krijgen vorm vanuit de wijze waarop men in het leven staat. Zo wordt ook het management bepaald door de oriëntatie, de inspiratie en de eerste aannames over de aard van mens en wereld. In bedrijven en organisaties is langzamerhand meer oog gekomen voor het belang van de oriëntatie op samenhang, eenheid, heelheid, non-dualiteit. Wat betekent deze niet-tweeheid en op welke wijze kan zij in het eigen werk en in de organisatie doorwerken? Deze vragen vormden het uitgangspunt van...
morgen verzonden
Strategie in kaart gebracht
concrete resultaten uit alle bedrijfsmiddelen
2008 || Paperback || Robert Kaplan e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
De jarenlange ervaring van Kaplan en Norton met de Balanced Scorecard heeft geleid tot een vernieuwde, meer praktijkgerichte toepassing: Strategiekaarten. Hiermee kan elk bedrijf en iedere organisatie de verbanden in kaart brengen tussen de in de organisatie aanwezige assets en methoden om waarde te creëren.
De auteurs stellen dat het kritieke aspect van strategie, namelijk continue en blijvende waardecreatie, afhankelijk is van vier interne processen: productie en dienstverlening, klantrel...
morgen verzonden
De Rockefeller-strategie
het handboek voor snelgroeiende bedrijven
2012 || Paperback || Verne Harnish || Business Contact || met inkijkexemplaar
Verne Harnish is expert op het gebied van strategische groei. Uitgangspunt voor dit handboek zijn drie basisprincipes voor succesvol management, afkomstig uit de biografie van oliemagnaat John D. Rockefeller, ooit de rijkste zakenman in de VS, die Harnish uitwerkte tot een managementtool voor snelgroeiende bedrijven. De drie principes van Rockefeller zijn:
- Prioriteiten: hebben we duidelijke prioriteiten voor de korte en lange termijn? Heeft iedereen zijn eigen prioriteiten daarop afgestemd?
...
morgen verzonden
Best practice DSDM een introductie
DSDM versie 4.2 en Atern versie 1.0
2008 || Paperback || Edgar Hildering e.a. || Van Haren Publishing
morgen verzonden
Business Performance Management
sturen op prestatie en resultaat
2008 || Paperback || T. Wentink || Boom
Business performance management gaat over het sturen van organisaties. Het is een verzameling van opvattingen, methoden en technieken die het management kan inzetten om organisatiedoelen te behalen en prestaties te optimaliseren.
Sleutelbegrippen hierbij zijn het beheersen, borgen en verbeteren van besturingsprocessen in en tussen organisaties, het optimaliseren van inkomsten, en het minimaliseren van kosten met het oog op waardecreatie voor de stakeholders: aandeelhouders, financiers, klanten...
morgen verzonden
Human Business Engineering -
het organiseren van talent
2012 || Paperback || Rolf Baarda e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
HUMAN BUSINESS ENGINEERING
Het organiseren van talent
De auteurs van dit boek over organisatie- en beloningsmanagement nemen geen blad voor de mond: organisaties die zich willen onderscheiden van andere, moeten vooral niet doen alsof iedereen hetzelfde is. Baarda en Frijde schuwen geen ferme uitspraken en vergelijken het personeel van een organisatie met een kudde. Afzonderlijke medewerkers verdelen ze vervolgens in acht verschillende persoonlijkheden en de rol die het best bij hen past. In h...
morgen verzonden
Storytelling-handboek
organisatieverhalen voor managers, trainers en onderzoekers
2008 || Paperback || S. Tesselaar e.a. || Boom