Zoekfilters
Resultaten (12)
maandag verzonden
Schrijfcodes / Druk 3
schrijf beter, corrigeer sneller
2019 || Paperback || Aad Lohman || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Schrijfcodes is een praktische hulp voor studenten bij het schrijven van zakelijke teksten. Het is een handig gebruiksboek zonder al te langdradige theorieën.
Schrijfcodes biedt hulp op twee niveaus: op micro- en macroniveau. Op microniveau worden vrijwel alle schrijfproblemen behandeld volgens het systeem: uitleg, voorbeeld en advies. Ieder probleem heeft een eigen code en is ingedeeld in een categorie als Helderheid, Gepastheid of Correctheid. Alle problemen staan overzichtelijk bij elkaar...
maandag verzonden
Kernbegrippen van professionele communicatie / Druk 2
2019 || Paperback || Peter 't Lam e.a. || Boom
Kernbegrippen van professionele communicatie bied je de theoretische en praktische basis voor een goede start in de communicatie. Centraal staat professionele communicatie: de communicatie voor, vanuit of met organisaties. Aan de hand van een toegankelijk schema leer je de basisbegrippen kennen, zoals visie, publieksgroepen, content, context en aanpak. Alles wat de beginnende communicatieprofessional nodig heeft, helder uitgelegd door Paula Zweekhorst en Peter ’t Lam.
Kernbegrippen van prof...
Communicatie voor Financials / Druk 1 (e-book)
2019 || E-book via Bookshelf || Theo de Joode e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
- Integrale behandeling van financiën vanuit communicatieperspectief;
- verbindt ethiek en communicatie;
- geschreven door deskundigen op het vakgebied.
Communicatie speelt een belangrijke rol bij het terugwinnen van het vertrouwen van mensen in de financiële sector. De eerste editie Communicatie voor Financials is specifiek ontwikkeld voor de financiële sector en verbindt ethische en maatschappelijke waarden aan communicatie. Studenten maken kennis met de belangrijkste communicatieve vaa...
Protocol
2019 || Paperback || Henrik de Groot || Sdu
Rapportagetechniek / Druk 6 (e-book)
Schrijven voor lezers met weinig tijd
2019 || E-book via Bookshelf || Rien Elling e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
- Al jarenlang het standaardwerk voor rapportagetechniek in de technische sector;
- vol tips en tricks waardoor ‘leeslast’ plaatsmaakt voor ‘leeslust’;
- van allerhande rapporttypes tot sollicitatiebrieven, presentaties en professionele socialmedia-berichten.
‘Kan het ook wat korter?’ – een veel gehoorde vraag in de technische beroepspraktijk, wanneer het gaat over rapporten, mails en nieuwsbrieven. Hoe bereik je als tekstschrijver dat lezers met weinig tijd, jouw tekst willen l...
maandag verzonden
Communicatie voor Financials / Druk 1
2019 || Paperback || Theo de Joode e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Integrale behandeling van financiën vanuit communicatieperspectief;
- verbindt ethiek en communicatie;
- geschreven door deskundigen op het vakgebied.
Communicatie speelt een belangrijke rol bij het terugwinnen van het vertrouwen van mensen in de financiële sector. De eerste editie Communicatie voor Financials is specifiek ontwikkeld voor de financiële sector en verbindt ethische en maatschappelijke waarden aan communicatie. Studenten maken kennis met de belangrijkste communicatieve vaa...
maandag verzonden
De winnende dialoog / Druk 3
onderhandelen voor professionals
2019 || Paperback || Thomas Benedict || Business Contact || met inkijkexemplaar
Uw zakelijke succes hangt in belangrijke mate af van de kwaliteit van de gesprekken en onderhandelingen die u voert. 'De winnende dialoog' biedt u het overzicht, de techniek én het inzicht om uitdagende zakelijke gesprekssituaties tot een goed einde te brengen. Het boek leert u om bij uw gesprekspartner gevoel of handelen te signaleren dat het resultaat van uw onderhandeling kan ondermijnen - en biedt u een effectieve manier daarmee om te gaan. Een manier die niet alleen respectvol is jegens...
maandag verzonden
Communicate as a Professional
2019 || Paperback || Carel Jansen e.a. || Amsterdam University Press
Across a wide range of programs in international higher education, students prepare themselves for a career in their professional field. Learning how to communicate as a professional is an essential part of that preparation.
In order to carry out their communication tasks, professionals must possess a large repertoire of knowledge and skills. They also must be able to decide what best suits the situation and the goals they want to achieve. Already during their training, students come across ...
maandag verzonden
Communicatiekaart van Nederland / Druk 10
2019 || Paperback || Piet Bakker e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
COMMUNICATIEKAART VAN NEDERLAND
(TIENDE DRUK)
OVERZICHT VAN MEDIA EN COMMUNICATIE
Piet Bakker, Otto Scholten
april 2019 | ISBN 9789024425884 | 256 blz. | € 42,50
Communicatiekaart van Nederland brengt de mediale ontwikkelingen van de afgelopen decennia in kaart. De belangrijkste vragen daarbij zijn: hoe hebben de verschillende media zich ontwikkeld? Hoe ziet het huidige aanbod eruit? Hoe gebruiken mensen de communicatiemiddelen en
wat zijn de te verwachten ontwikkelingen? Het eerste deel ga...
maandag verzonden
Vraag gewoon feedback, chocoladebox
2019 || Ongedefinieerd || Axelle de Roy || Uitgeverij Thema
Hoe verleid je mensen om feedback te vragen? Door ze er eerst aan te laten proeven. Wie de smaak te pakken heeft, wil meer.
Met feedbackchocolade oefen je op een laagdrempelige en positieve manier met het vragen, geven en ontvangen van feedback. De chocolatjes zijn geschikt voor trainingen en vergaderingen, maar ook goed bruikbaar als spontane gespreksopener. In elke wikkel vind je een verrassende feedbackvraag om jou of je team te inspireren.
Feedback kan dus ook lekker zijn. Vooral als je ...