Zoekfilters
Resultaten (11)
Musiconomie / druk 4 (e-book)
zelfstandig ondernemen voor musici en artiesten
2013 || E-book via Bookshelf || Ton Lamers e.a. || Coutinho
Musici en andere artiesten moeten meer in huis hebben dan creativiteit en talent. Voor het succesvol runnen van hun beroepspraktijk is ook bedrijfseconomisch inzicht een vereiste.
'Musiconomie' bespreekt de economische, fiscale en juridische aspecten van de beroepspraktijk van de artiest, de musicus en de docent. Aan bod komen onder andere belastingzaken, zelfstandigheid, samenwerkingsvormen, auteursrecht, overeenkomsten en administratie. Kortom, alles wat artiesten moeten weten om zelfstand...
maandag verzonden
Bouwen aan Organisatie Identiteit
sturen op waardecreatie, reputatie en verandering met het corporate merk
2013 || Paperback || Tibor van Bekkum || Boom
Organisatie Identiteit speelt een centrale rol in het succes van merken en organisaties. Een vitale identiteit geeft organisaties een gedeeld, relevant en onderscheidend handelingsperspectief. Het is een voorwaarde voor een sterke reputatie, creëert concurrentievoordeel, draagt bij aan winstgevendheid en is succesfactor voor cultuurverandering. Dit boek laat zien hoe merk- en organisatievraagstukken vervlochten zijn. En hoe organisaties doelgericht en doelbewust kunnen bouwen aan hun identit...
maandag verzonden
Dat is toch duidelijk? / druk 2
een businessroman over retail
2013 || Paperback || Eliyahu M. Goldratt || Spectrum
Een overstroming leidt ertoe dat Paul de voorraad en distributie van zijn filiaal op een andere manier moet regelen. Hij kiest voor originele oplossingen waarbij iedereen zijn werkwijze moet veranderen. Het wordt al snel duidelijk dat veranderingen alleen slagen als iedereen er voordeel bij heeft. Anders gaan de hakken in het zand - vaak met een reden. Alleen diegenen die het echte probleem aanpakken slagen. En de oplossing is vaak verrassend simpel. En dat is het moment waarop Goldratt zou z...
maandag verzonden
Leiderschapslessen van Mandela / Druk 3
2013 || Paperback || Martin Kalungu-Banda || Spectrum
Verschillende mensen vertellen over wat hun ontmoeting met Nelson Mandela voor hen heeft betekend. Verhalen die laten zien hoe Mandela kracht en inspiratie overbrengt op anderen. Hoe hij mensen verandert en de wereld bijzonder maakt door gewoon mens te zijn. Een prachtige bron van leiderschap in zijn meest pure en oprechte vorm.
'Aan de hand van ontmoetingen tussen 'gewone' mensen en Nelson Mandela laat Martin Kalungu-Banda ons zien hoe een van de meest gerespecteerde wereldleiders zijn leider...
maandag verzonden
Help, ik zoek mijn passie / Druk 3
en 30 andere mythes over werk en loopbaan
2013 || Paperback || Els Ackerman || Spectrum
'Je cv moet perfect zijn.'
'Vroeger was alles beter.'
'Je moet werken vanuit je passie.'
In de wereld van werk bestaan vele mythes. Wie kent ze niet? 'Als je weet wat je wilt, kun je alles bereiken.' Soms werken ze verlammend, soms zijn ze versluierd, soms brengen ze je aan het twijfelen.
Met een scherpe pen als wapen en een rugzak aan ervaring gaat Els Ackerman de mythes te lijf. Haar grootste kracht is haar nuchterheid. Haar visie is eerlijk en praktisch. Rustig ademhalen en afwegen welke myt...
maandag verzonden
Kasboek / druk 1
2013 || Paperback || Jacobien Beeker || Brave New Books
Het kasboek bestaat een twee delen. Ten eerste een stappenplan om een begroting te maken.
Ten tweede ruimte om een jaar lang wekelijks de uitgaven bij te houden.
Het maken van een begroting:
Het stappenplan bestaat uit het opschrijven van alle inkomsten en uitgaven/vaste lasten.
Hierdoor weet je precies hoeveel geld je elke week vrij te besteden hebt aan voedsel, kleding, uitgaan etc.
In het kasboek zijn handige tabellen opgenomen waarin je de gegevens kunt opschrijven.
Ook zijn er, om je o...
maandag verzonden
De laatste weken met mijn maatje / druk 5
you are my special angel
2013 || Paperback || Aart van Amerongen || Brave New Books
In 'De laatste weken met mijn maatje' wordt het verhaal verteld van Cor en Aart, twee mannen die achtendertig jaar lang een mooi leven delen. Totdat Cors hardnekkige hoest meer blijkt dan het restant van een griepje: er wordt longkanker geconstateerd en binnen zeven weken is alles ineens voorbij. In flarden worden hun kennismaking, familie, vrienden en hun leven samen beschreven, gevolgd door een indringend relaas over die laatste weken samen.
'De laatste weken met mijn maatje' is een aangr...
maandag verzonden
I'm hungry
starten, accelereren en innoveren
2013 || Hardcover || Ruud Hendriks e.a. || Bertram + de Leeuw Uitgevers BV
100 ideeën om een succesvol bedrijf te lanceren
Klopt mijn business model? Hoe vind ik investeerders? Hoe verbeter ik mijn productie? Hoe financier ik verdere groei? Waar moet ik op letten bij het aannemen van nieuwe medewerkers? Welke strategische keuzes maak ik?
In korte praktische hoofdstukken leggen de auteurs uit hoe een startend bedrijf in deze tijd sneller en beter kan groeien. Ze maken duidelijk hoe investeerders door een strenge selectie hun risico's kunnen beperken en hun rendement...
maandag verzonden
Maak van de telefoon je vriend / druk 3
succesvol acquireren voor verkopers en ondernemers
2013 || Paperback || Michel Hoetmer || Mijnbestseller B.V.
Acquisitie is niet ieders hobby. En koude acquisitie al helemaal niet. Menig verkoper, ondernemer of zzp er kan zich er pas toe zetten als er echt geen alternatief is. Sommigen beweren zelfs dat `koud bellen een achterhaalde methode is in deze tijd van netwerkborrels en sociale media.
Niets is echter minder waar. Terwijl jij je een slag in de rondte netwerkt, zijn je concurrenten bezig waardevolle verkoopgesprekken af te ronden. Telefonische acquisitie is een bijzonder effectieve en efficië...
maandag verzonden
Sales!
50% meer omzet in 90 dagen
2013 || Paperback || Wessel Berkman e.a. || Atlas Contact || met inkijkexemplaar
De omzet verhogen blijkt voor veel organisaties een onbereikbaar doel. Verkoopprocessen zijn niet consistent, de managementinformatie is niet op orde en crm-projecten lopen zelden soepel. Verkopers en accountmanagers halen er niet uit wat erin zit en creeëren geen lerende organisatie. En dan is er natuurlijk nog de klant. Die moet maar kopen wat de verkoper aanbiedt, anders is hij alleen maar lastig. De klant centraal stellen lezen we steeds meer, maar wat betekent dat eigenlijk?Dit is e...