Zoekfilters
› Hogeschool Rotterdam (7)
› Avans Hogeschool (5)
› Haagse Hogeschool (HHS... (4)
» Toon alle opties (2)
Resultaten (11)
maandag verzonden
Handboek organisatie en management / Druk 9
Een praktijkgerichte benadering
2019 || Hardcover || Jos Marcus e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook || top 10 voorgeschreven ORM
- praktijkgerichte inleiding op het vakgebied;
- behandelt actuele thema’s zoals digitale business transformatie en maatschappelijk verantwoord ondernemen;
- met uitgebreide online ondersteuning, talrijke opdrachten en actuele cases.
Handboek organisatie en management is een interactieve en praktijkgerichte inleiding op het vakgebied. De theorie van management en organisatie wordt door de bekende auteurs Jos Marcus en Nick van Dam helder uitgelegd aan de hand van veel praktijkvoorbeelden. H...
maandag verzonden
Werken met supply chain management / Druk 3
2020 || Paperback || Carline van der Meer e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Biedt een brede en vernieuwende kijk op supply chain management;
- bevat veel aansprekende praktijkvoorbeelden en is geschreven vanuit de belevingswereld van de student;
- veel aandacht voor e-commerce binnen supply chain management.
Werken met supply chain management is een handboek dat een brede en vernieuwende kijk biedt op supply chain management. Het gaat allereerst in op de noodzaak van supply chain management en weidt vervolgens uit over de essentie ervan en de voorwaarden ervoor. He...
maandag verzonden
Analyse van bedrijfsprocessen / Druk 12
een toepassing van denken in systemen
2019 || Paperback || Marlyse In 't Veld e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Combineert de theorie en de praktijk van het systeem- en procesdenken;
bevat veel praktijkcases en oefenvragen;
veel aanvullend materiaal online.
Analyse van bedrijfsprocessen beschrijft de theorie en de praktijk van het denken in systemen, modellen, processen en regelkringen. Studenten krijgen inzicht in de structuur van verschillende soorten bedrijfsprocessen, zoals administratie, financiën en logistiek. Het boek stelt de lezer in staat om deze processen te analyseren en knelpunten daarin ...
maandag verzonden
Navigeren op essentie met KPI-Dashboards
met KPI-Dashboards
2020 || Paperback || Jako van Slooten e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
We hebben allemaal onze dromen, ambities en plannen. Toch slagen veel mensen en organisaties er niet in hun doel te bereiken of hun bereikte succes vast te houden. Dat ligt meer aan een gebrek aan focus op wat essentieel is, dan aan motivatie.
In Sturen op essentie met KPI-dashboards lees je hoe te sturen op succes. Met zeven heldere navigatieregels stel je voor jezelf en je organisatie vast waar je echt voor staat, waar je heen wilt en welke stappen je daarvoor moet zetten. Door het opstelle...
maandag verzonden
Management: Oriëntatie en inleiding / Druk 3
2015 || Paperback || Doede Keuning e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Management, oriëntatie en inleidingbiedt een overzicht van de belangrijkste thema's binnen het vakgebied management en organisatie, zonder daarbij naar volledigheid en diepgang te streven. De uitgave is daardoor zeer bruikbaar als inleiding op het vak Management en Organisatie.
maandag verzonden
Bedrijfskunde Integraal / Druk 3
2020 || Paperback || Peter Thuis e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Bedrijfskunde Integraal geeft een overzicht van een bedrijf als geheel en van elk afzonderlijk bedrijfsonderdeel. Vanuit dit perspectief kan gewerkt worden aan oplossingen voor bedrijfskundige problemen. Het boek bestaat uit drie delen waarin steeds een vraag centraal staat: Wat is een bedrijf? Hoe werkt een bedrijf? Hoe werkt een bedrijfskundige? Het boek is integraal en interdisciplinair: zo krijgt de student inzicht in de werking van bedrijven en de interactie met hun omgeving. Daarnaast i...
maandag verzonden
Klantgericht organiseren
2011 || Paperback || Els Meertens e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Wanneer je aan een organisatie vraagt: ‘wil je klantgericht zijn?’ dan is het antwoord steevast “JA”. Het antwoord op de vraag hoe de organisatie dat bereiken kan, is blijkt een stuk moeilijker te zijn. Veel bedrijven willen klantgericht zijn. Echter circa 40% van de organisaties doet geen onderzoek naar wat hun klant eigenlijk wil. Blijkbaar is er nog veel ruimte tot verbetering. Denken in termen van klanten is eigenlijk in het geheel niet nieuw. Waarom lijkt klantgerichtheid dan nu ...
maandag verzonden
Bedrijfskunde: de basis / Druk 6
2020 || Paperback || Gert Alblas e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Bedrijfskunde de basis is een praktijkgericht, overzichtelijk boek met veel aandacht voor didactiek. Het boek bestaat uit drie delen. Het eerste deel beschrijft de inrichting en besturing van bedrijven vanuit verschillende invalshoeken. Deel twee behandelt de functionele deelgebieden en ontwerp- en besturingsvraagstukken. In het derde deel staan de processen binnen het bedrijf als geheel centraal. Ieder hoofdstuk start met een casus uit de beroepspraktijk en sluit af met vraagstukken en cases...
maandag verzonden
Projectmanagement op maat / Druk 1
2018 || Hardcover || Ariane Moussault || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Beschrijft de meest gehanteerde projectmanagementmethoden;
- met aandacht voor Agile en de Watervalmethode;
- bevat actuele voorbeelden en interviews.
Projectmanagement op maat biedt een stevig theoretisch kader met focus op de denkwijze binnen projectmanagement. De kernvraag is hoe de beste strategie te formuleren die past bij de specifieke uitdagingen van een project. Hierbij wordt uitgebreid aandacht besteed aan de toegevoegde waarde van stromingen zoals waterval en agile.
De eerste edit...
maandag verzonden
Intercultural competences / Druk 2
2022 || Paperback || Patrick T.H.M. Janssen || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Offers a comprehensible and complete definition of culture;
- clear connection between the solid theoretical framework, insightful models and practical solutions for real-world problems;
- with in-depth examination of Hofstede’scultural dimensions theory, the culture shock process and intercultural sensitivity.
Using a solid theoretical framework, the book Intercultural competences gives students insight into what culture actually entails. The book provides students sufficient tools to in...