Zoekfilters
› Facility Management (5)
› Master Begeleidingskun... (5)
› Technische Bedrijfskun... (5)
» Toon alle opties (11)
Vakmedianet (19)
morgen verzonden
De Corporate Startup NL editie
hoe je als gevestigd bedrijf een succesvol ecosysteem voor innovatie creëert
2017 || Hardcover || Tendayi Viki e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
“Een essentieel boek voor leiders dat toont hoe je effectief kunt innoveren voor de toekomst en je groei vergroot, terwijl je tegelijkertijd je core business uitvoert.” – Alexander Osterwalder, coauteur van Business Model Generatie
De Corporate Startup won een Axiom Business Book Awards 2019 Gold Medal en is de 2018 Innovation and Entrepreneurship categorie winnaar van de CMI Management Book of the Year Award. Auteur Tendayi Viki was tevens geselecteerd voor de shortlist van de Thinkers5...
morgen verzonden
Professionele ethiek / Druk 2
morele besluitvorming in organisaties en professies
2020 || Hardcover || Rob van Es || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Tweede herziene druk - met vernieuwd basismodel
Het nemen van een moreel besluit is een kwestie van zorgvuldig analyseren en zelfbewust durven kiezen. Professionele ethiek helpt daar bij. Het is een inleiding tot de ethiek in organisaties en professies, waarbij de nadruk ligt op de kwaliteit van morele besluitvorming. Aan de hand van ruim zestig films, dertig schilderijen en litho's, twintig romans, acht gedichten en zes toneelstukken wordt u wegwijs gemaakt in het nemen van morele beslissingen.
Deze kunstvormen monden uit in een overzichtelijk model van drie fasen volgens de klassieke indeling: beeldvorming, oordeelvorming en besluitvorming. U kunt met dit model in de praktijk goed uit de voeten: het is ontwikkeld op basis van meer dan tweehonderd morele besluitvormingsprocessen in organisaties en professies waar auteur Rob van Es de laatste twintig jaar direct of indirect bij betrokken is gewees...
morgen verzonden
Team op vleugels / Druk 1
gids voor geïnspireerd samenwerken
2013 || Paperback || M. Vroemen || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
In Team op vleugels wordt duidelijk waarom teamwerk zo populair is, maar ook waarom sommige mensen er niets van moeten hebben. Martijn Vroemen schrijft uit passie, maar ook uit ervaring. Hij laat zien dat niet elk team per se een droomteam hoeft te zijn en dat u vooral geen geheimen of magische oplossingen moet verwachten. Wel een pleidooi om werk te maken van teamwerk.
morgen verzonden
Supervisiekunde
meerperspectivisch
2015 || Paperback || Marjo Boer e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Supervisie is een vak in ontwikkeling. Het boek werkt de competentieaspecten van een supervisor uit, beschrijft contexten waarin supervisie een rol speelt, verheldert wat mensen doen die met leren bezig zijn (leeractiviteiten) en wat een begeleider van leerprocessen kan bieden (krachtige leeromgevingen). Supervisie wordt gepositioneerd ten opzichte van andere begeleidingsvormen in termen van keuzes op een reeks van spanningsvelden.
Ook supervisoren onderling verschillen in hun keuzes die zij...
morgen verzonden
Inkoop: een nieuw paradigma
2017 || Paperback || Gerco J. Rietveld || Vakmedianet
Inkoop maakt een ongekend snelle ontwikkeling door. Pioniers betreden ongebaande paden en ontdekken steeds nieuwe kansen. Inkoop, van oorsprong een ervaringsvak, komt ook conceptueel tot ontwikkeling. ‘Inkoop – een nieuw paradigma’ wil inkoop uit haar functionele isolement halen en tot een volwaardige partner in business laten uitgroeien.
Gerco Rietveld introduceert in zijn boek de businessgedreven inkoop als nieuwe generatie ter vervanging van de huidige, klassieke inkooppraktijk. Plei...
morgen verzonden
Waarde Propositie Ontwerp / Druk 1
Hoe ontwikkel je producten en diensten die klanten echt willen
2014 || Paperback || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
'Geen tijdverspilling meer aan ideeën die toch niet werken.'
Alex Osterwalders nieuwste boek 'Waarde Propositie Ontwerp' (Nederlandse vertaling van 'Value Proposition Design') is gebaseerd op dezelfde concepten als zijn wereldwijde besteller 'Business Model Generatie'.
Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waardepropositie Canvas. Dit canvas maakt waardeproposities ...
morgen verzonden
De Corporate Tribe
organisatielessen uit de antropologie
2020 || Hardcover || Danielle Braun e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Managementboek van het Jaar 2016!
'Niets heeft mij als schrijver en journalist meer geholpen dan mijn studie antropologie. Ik kan geen gebied bedenken dat niet baat zou hebben bij inzichten uit de antropologie. Dat Braun & Kramer die inzichten toegankelijk maken voor organisaties en hun leiders is hoognodig.' (Joris Luyendijk)
Over organisatiecultuur wordt veel geschreven, gezucht en gesproken. Cultuur is van oudsher het aandachtsgebied van antropologen.
De corporate antropologie kijkt met deze...
morgen verzonden
Hoe ik verander
Anders interveniëren in organisaties en maatschappelijke vraagstukken
2024 || Paperback || Shirine Moerkerken || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Stel je eens voor: Je hebt een boek in handen met daarin alle antwoorden op complexe organisatie- en maatschappelijke vraagstukken.
Geloof jij dat het bestaat? Ik niet. De antwoorden zouden immers geen recht doen aan de complexiteit van de vraagstukken en al helemaal niet aan de vraagstukken die in jouw specifieke en unieke context spelen.
'Hoe ik verander' schotelt je dan ook geen pasklare antwoorden voor. Het is een boek dat je helpt te zoeken maar behulpzame interventies. Interventies die ...
morgen verzonden
Customer Delight Strategie
enthousiaste klanten en promoters door excelleren in klantgerichtheid
2012 || Paperback || Jean-Pierre Thomassen || Vakmedianet
Customer Delight is de overtreffende trap in klanttevredenheid. Uw klanten zijn uiterst tevreden en enthousiast over uw organisatie. U hebt klanten voor het leven die als echte ambassadeurs en promoters fungeren. Te mooi om waar te zijn? Jean-Pierre Thomassen wijst u de weg met De Customer Delight Strategie.
Het boek beschrijft twee basisstrategieën om Customer Delight te realiseren:
*het overtreffen of zelfs overstijgen van de verwachtingen van klanten
*warmte en egostreling
Aan de hand van pr...
morgen verzonden
De kunst van het veranderen / Druk 1
bewegen naar de kern
2019 || Paperback || Marco de Witte e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
In deze nieuwe visie op veranderkunde staan vier vragen centraal:
*Waarom?
*Wat?
*Hoe?
*Wie?
*Ik!
Deze vier vragen en de relaties daartussen helpen om stap voor stap complexe veranderkundige opgaven op een samenhangende manier te doorgronden. En dat inzicht vereenvoudigt het maken van keuzes. Keuzes die helpen om de business- propositie, de organisatie-inrichting en de gewenste veranderingen uit te lijnen.
Daarnaast komt een drietal dilemma's aan de orde: het balanceren tussen 'deel en geheel', 'in...