Zoekfilters
› Economie, recht en bed... (7)
› Gezondheidsvakken, lic... (3)
› Mens en maatschappij H... (3)
» Toon alle opties (3)
Pearson Benelux B.V. (22)
Bedrijfsinformatiesystemen zonder MyLab / Druk 17 (e-book)
2023 || E-book via Bookshelf || Kenneth C. Laudon e.a. || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar
Informatiesystemen behoren tot de belangrijkste middelen die bedrijfsmanagers tot hun beschikking hebben voor het bereiken van operationele excellentie, het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten, het verbeteren van de besluitvorming en het behalen van concurrentievoordeel.
Bedrijfsinformatiesystemen legt een uitgebreide theoretische basis voor het vakgebied en splitst de kennis op in vier delen: (1) organisaties, management en de netwerkonderneming; (2) IT-infrastructuur; (3)...
Informatiebeveiliging onder controle zonder MyLab / Druk 5 (e-book)
Grondslagen, management, organisatie en techniek van cybersecurity
2023 || E-book via Bookshelf || Pieter van Houten e.a. || Pearson Benelux B.V.
Zonder informatietechnologie en informatiesystemen zouden de meeste organisaties niet meer functioneren. Waar informatietechnologie wordt ingezet, mag je verwachten dat de daarin opgenomen gegevens goed beschermd worden. Informatietechnologie is echter kwetsbaar en vatbaar voor een scala aan verschillende bedreigingen. Informatiebeveiliging onder controle stelt het inrichten van informatiebeveiliging of cybersecurity als een beheerst proces centraal. Management- en organisatiegerelateerde ...
Marketingcommunicatie zonder MyLab / Druk 7 (e-book)
2023 || E-book via Bookshelf || Patrick De Pelsmacker e.a. || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar
Marketingcommunicatie geeft een volledig overzicht van de fundamenten, technieken en toepassingen van marketingcommunicatie in een Europese context.
Opbouw
In Marketingcommunicatie komen alle elementen van het marketingcommunicatieproces aan bod, van het stellen van communicatiedoelen, het vaststellen van een doelgroep, het positioneren van een propositie, de inzet van communicatie-instrumenten zoals adverteren, public relations, sponsoring en direct marketing, tot het bere...
De samenleving zonder MyLab / Druk 15 (e-book)
Kennismaking met de sociologie
2023 || E-book via Bookshelf || John Macionis e.a. || Pearson Benelux B.V.
De samenleving biedt een toegankelijke inleiding tot het bestuderen van samenlevingen en het samenleven, de veranderingen daarin en de sociologische theorieën die erover zijn geformuleerd. Beschrijven, begrijpen en verklaren van de samenleving en het samenleven van mensen staan centraal. De situatie in Nederland wordt per onderwerp in een internationaal perspectief geplaatst.
Aangezien de samenleving voortdurend in verandering is – denk bijvoorbeeld aan de internationale verhoudi...
Basisboek voor de Gezondheidszorg in Vlaanderen zonder MyLab (e-book)
2023 || E-book via Bookshelf || Luc Verhoeven || Pearson Benelux B.V.
In een samenleving die voortdurend in beweging is moet het niet verwonderen dat ook de Gezondheidszorg continu evolueert. Basisboek voor de Gezondheidszorg in Vlaanderen brengt een actueel overzicht van dit belangrijke, uitdagende maar tegelijkertijd nogal ingewikkelde domein zoals dat in Vlaanderen van toepassing is.
De auteur bespreekt tal van topics in dit omvattende boek: Wat verstaan we onder gezondheid en gezondheidszorg? Waarom is die in Vlaanderen net iets anders dan in de o...
Basisboek schrijven zonder MyLab / Druk 3 (e-book)
2023 || E-book via Bookshelf || Mariëlle Bovenhoff e.a. || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar
In Basisboek schrijven staan de drie fasen van het schrijfproces centraal: voorbereiden, schrijven en reviseren. Bij de voorbereiding gaat het om informatie structureren en de structuur zichtbaar maken. Bij het schrijven zelf komen alinea’s, zinsformulering en woordgebruik aan bod. Bij de revisie gaat het om herschrijven en zorgen voor de juiste spelling en interpunctie.
Dit boek is geschreven voor iedereen die weleens tegen een taalkwestie aanloopt. Je kunt het gebruiken als nas...
Marketing, de essentie zonder MyLab / Druk 15 (e-book)
2023 || E-book via Bookshelf || Philip Kotler e.a. || Pearson Benelux B.V.
Topmarketeers hebben allemaal dezelfde missie: duurzame relaties opbouwen met de klant. Hedendaagse marketing draait om het creëren van klantwaarde en betrokkenheid in een snel veranderende wereld. Marketing begint bij het begrijpen van behoeften en wensen, het bepalen welke doelmarkten de organisatie het beste kan bedienen en het ontwikkelen van overtuigende waardeproposities om consumenten aan te trekken en aan zich te binden.
Naast beproefde traditionele marketingmethoden hebbe...
De kracht van oplossingen / Druk 4 (e-book)
Handboek oplossingsgericht werken
2023 || E-book via Bookshelf || Peter de Jong e.a. || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar
De kracht van oplossingen wordt met recht hét handboek voor oplossingsgericht werken
genoemd. Sinds Peter de Jong en Insoo Kim Berg de eerste, Engelstalige versie in 1998
schreven, en die vooral richtten op de (geestelijke) hulpverlening, heeft het oplossingsgericht
werken een enorme vlucht genomen. Hulpverleners binnen een groot aantal disciplines hebben
de methode omarmd en passen deze toe. De Engelstalige versie is inmiddels vertaald in het
Chinees, D...
Psychologie, 2e editie zonder MyLab (e-book)
Een praktijkgerichte benadering voor sociaal werk
2023 || E-book via Bookshelf || Peter Kemper || Pearson Benelux B.V.
Waarom doen mensen de dingen die ze doen? Dit is een vraag die iedereen zichzelf weleens stelt en het is een centrale vraag binnen de psychologie. Hulpverleners zijn vaak op zoek naar de verklaring voor het gedrag, de gedachten en de emoties van hun cliënten, zodat zij hulp kunnen bieden die aanslaat.
Psychologie: Een praktijkgerichte benadering voor sociaal werk behandelt de centrale thema’s en stromingen van de psychologie, met ruime aandacht voor psychische stoornissen, de ve...
Basisboek contentmarketing en community building (e-book)
2023 || E-book via Bookshelf || Irma Machielse || Pearson Benelux B.V.
Consumenten van nu bepalen zelf welke content zij wanneer tot zich nemen en bij welke communities zij zich aansluiten. Via diverse social media en communities produceren zij content en reageren zij op berichten van anderen. Hierdoor verandert de rol van communicatieprofessionals en de manier waarop zij communiceren met hun doelgroep. Steeds meer merken richten zich op het ontwikkelen van relevante content en het aangaan van een gelijkwaardige wederkerige relatie met hun publiek. Het belang...