Zoekfilters
› Accountancy en adminis... (6)
› Management algemeen (5)
› Marketing (4)
» Toon alle opties (2)
› Economie (7)
› Bedrijfseconomie (3)
› Management & bedrijfsk... (3)
» Toon alle opties (3)
Noordhoff (26)
morgen verzonden
De kern van de administratieve organisatie / Druk 4
SERIE Beheersen van bedrijfsprocessen
2022 || Paperback || Jan-Carel Bast e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Complete en toegankelijke kennismaking met het vak administratieve organisatie;
- Praktijkgericht en voorzien van veel praktische voorbeelden, tussenvragen en casussen;
- volop aandacht voor managementinformatie en het gebruik van ERP-systemen.
De kern van de administratieve organisatie is een basisboek voor het vak Administratieve Organisatie en sluit aan op het competentiegerichte onderwijs. Het boek geeft inzicht in de werking van de administratieve organisatie als onderdeel van bedrijfs...
morgen verzonden
Corporate Governance / Druk 2
2017 || Paperback || Frans van Luit || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Corporate governance beschrijft hoe organisaties efficiënt en verantwoord geleid kunnen worden, aan de hand van de volgende onderwerpen: besturen, beheersen, controle, informeren en toezicht.
Waarom kiezen voor Corporate governance?
* Bondig en helder;
* bevat de belangrijkste ontwikkelingen in het vakgebied van corporate governance;
* biedt studenten een goed beeld van het werkveld.
Met Corporate governance leren studenten hoe het bestuur van ondernemingen in de praktijk vorm krijgt. Daarnaast b...
morgen verzonden
Inleiding tot de marketing / Druk 5
2020 || Paperback || Bronis Verhage || Noordhoff || ook als eBook
- Complete en toegankelijke kennismaking met het vakgebied marketing;
- leert hoe slagvaardig een marketingbeleid uit te stippelen;
- nieuwe editie met actuele thema’s, voorbeelden en casussen.
Inleiding tot de marketing geeft een compleet beeld van de beginselen van marketing en leert hoe een slagvaardig marketingbeleid uit te stippelen. Het geeft actuele inzichten, ontwikkelingen en trends op het gebied van marketing. De rol van online marketing, de invloed van social media op het koopged...
Branding (e-book)
2022 || E-book via Bookshelf || Andy Mosmans e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
- Geeft een actueel en helder overzicht van de verschillende stromingen binnen het vakgebied van branding;
- biedt met een canvas praktisch houvast voor het analyseren en activeren van merken;
- is goed gestructureerd en kan met diverse lees- en studeerroutes op meerdere manieren worden gebruikt.
BRANDING geeft een actueel en volledig overzicht van het vakgebied. Vanuit een brede invalshoek geeft dit boek houvast op het gebied van merkmanagement; ‘The Game of the Name’. Onder meer door de...
morgen verzonden
Dit is onderzoek! / Druk 3
2019 || Hardcover || Ben Baarda || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Toegankelijke en enthousiasmerende gids voor praktijkgericht kwalitatief en kwantitatief onderzoek;
- behandelt de essentie van onderzoek in vier praktische stappen;
- met handige checklists voor het zelf opzetten en uitvoeren van onderzoek.
Dit is onderzoek! leert hbo-studenten in vier stappen onderzoek doen. Het boek behandelt kort en krachtig de theorie en de praktijk van onderzoek en bevat een schat aan onderzoeksvoorbeelden, direct toepasbaar bij projecten, stage- en afstudeeropdrachte...
morgen verzonden
Handboek organisatie en management / Druk 9
Een praktijkgerichte benadering
2019 || Hardcover || Jos Marcus e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook || top 10 voorgeschreven ORM
- praktijkgerichte inleiding op het vakgebied;
- behandelt actuele thema’s zoals digitale business transformatie en maatschappelijk verantwoord ondernemen;
- met uitgebreide online ondersteuning, talrijke opdrachten en actuele cases.
Handboek organisatie en management is een interactieve en praktijkgerichte inleiding op het vakgebied. De theorie van management en organisatie wordt door de bekende auteurs Jos Marcus en Nick van Dam helder uitgelegd aan de hand van veel praktijkvoorbeelden. H...
morgen verzonden
De financiële functie: De financiële omgeving
2010 || Paperback || André Heezen e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
De financiële omgeving geeft een beeld van het krachtenveld waarin de financieel manager opereert. Dit krachtenveld is zowel binnen de onderneming te vinden als in de externe omgeving. Daarom wordt eerst een globaal overzicht gegeven van het vakgebied en werkterrein van de financiële functionaris in relatie tot andere functies binnen de onderneming, zoals strategiebepaling en de commerciële functie. Vervolgens wordt de externe omgeving behandeld.
De financiële functie: Beslissingen en planning / Druk 5
2018 || Paperback || André Heezen || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Concrete benadering van abstracte materie;
- Toegankelijke, brede insteek;
- Met veel oefeningen.
Beslissingen en planning behandelt specifieke taakgebieden van het financieel-economisch management aan de hand van concrete vragen als 'Hoe beslist de manager of een geplande investering uitgevoerd moet worden?' en 'Hoe stel je een optimaal het debiteuren- en crediteurenbeleid op?' Beslissingen en planning levert het instrumentarium om dergelijke beslissingen te onderbouwen. Het is zeer toega...
Jaarverslaggeving / Druk 10
2023 || Paperback || Peter Epe || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Biedt een strak overzicht van de hoofdlijnen van het vakgebied;
- het standaardwerk voor het hbo voor het vak Externe Verslaggeving;
- apart opgavenboek met waardevolle casuïstiek.
Jaarverslaggeving biedt studenten een helder en goed leesbaar overzicht van de hoofdlijnen van het vakgebied Externe Verslaggeving. Met praktijkgerichte voorbeelden, verhelderende schema’s en uitgebreide online ondersteuning leert de student de volledige consequenties van een verslaggevingsalternatief voor de ...
morgen verzonden
Lean Six Sigma / Druk 2
Handleiding voor het toepassen van Lean en Six Sigma
2021 || Paperback || Willem Salentijn || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Het eerste Nederlandstalige studieboek over deze methode;
- biedt een handig en logisch stappenplan;
- met uitgebreide online ondersteuning.
Lean Six Sigma is een uitgebreide introductie tot de methodes LEAN en Six Sigma om bedrijfsresultaten aantoonbaar te optimaliseren. Waar LEAN zich primair concentreert op de verwerking, kijkt Six Sigma naar de inputfactoren. Uitgangspunt hierbij is dat de bedrijfsprocessen volledig afgestemd moeten zijn op de klant.
Het boek gaat te werk aan de hand va...