Zoekfilters
Boom (21)
maandag verzonden
Praktijkboek Large Scale Intervention
werken aan verbinding en verandering met whole scale change- principes en -technieken
2012 || Paperback || Rob de Wilde e.a. || Boom
maandag verzonden
De rol van Adviseur
de essenties van het adviestraject voor interne en externe adviseurs
2012 || Paperback || Marike van den Berg e.a. || Boom
Als adviseur moet u goed zijn in uw vak; u bent bijvoorbeeld een uitstekend fiscalist, communicatiedeskundige, of organisatie-expert. Maar dat is niet genoeg: een goede adviseur heeft passie voor mensen, wil zich in klanten verdiepen en hen verder helpen.De rol van adviseur is het handboek voor de gedreven adviseur. Of u nu net begint, steeds meer adviserende taken krijgt, of een doorgewinterde professional bent, dit boek biedt u een stevig kader, verdieping en verrassende eyeopeners. U maakt...
maandag verzonden
Het gezeur de baas
maak van zeurende werknemers hard(/t)werkende medewerkers
2012 || Paperback || Miranda Francisca Keijser - van Gils || Boom || met inkijkexemplaar
Wat een wereldbaan: manager zijn. Een heuse leider! Alleen jammer dat er in jouw team nou nèt een aantal van die zeurderige types zitten.
Die altijd de organisatie, het systeem of de klant de schuld geven van alles wat er mis gaat. En dat kost bakken energie. En dus ben je net zoals veel van je collega's eigenlijk best toe aan een nieuw team, een nieuwe afdeling of een nieuw bedrijf. Want je hebt al zoveel geprobeerd om de spirit er weer in te krijgen,de sleur en het gezanik te doorbreken. Ma...
maandag verzonden
BreinStijl@Work
hoe je makkelijker samenwerkt, communiceert en innoveert
2012 || Paperback || Sandra Minnee e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Iedereen heeft zijn eigen BreinStijl: een denk-actiestijl die is gebaseerd op dominante neurologische paden in het brein.
Wie zijn eigen BreinStijl kent, weet wat hij graag doet, wat hem gemakkelijk afgaat, waar hij energie van krijgt, maar ook welk gedrag zijn valkuil is. Teams waarvan de leden op de hoogte zijn van elkaars BreinStijl werken gemakkelijker samen, communiceren beter en zijn innovatiever.
Dit fullcolor boek geeft inzicht in de vijftien verschillende denk-actiestijlen die er zi...
maandag verzonden
Lean voor de overheid
2012 || Paperback || Bert Teeuwen || Boom || met inkijkexemplaar
Het huidige imago van de overheid is niet best, er kan veel verbeterd worden aan de publieke dienstverlening en efficiëntie. Een van de kansen die voor het grijpen ligt is het verbeteringsprogramma LEAN; meer met minder. Bij de Leanoverheid staat de burger centraal, niet de ambtenaar of de politiek. In het boek Lean voor de overheid laat Bert Teeuwen zien dat LEAN een denkwijze is die ook prima toepasbaar is in de publieke sector.
Dit boek beschrijft de basisfilosofie van LEAN, specifiek voor...
vandaag verzonden
Systeemdenken / Druk 2
van goed bedoeld naar goed gedaan
2022 || Paperback || Jaap Schaveling e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Hoe komt het dat grotere inspanningen van de afdeling Verkoop leiden tot een lagere omzet? Waarom neemt de werkdruk alleen maar toe, ook als we hulp inhuren? Hoe goed we het allemaal ook bedoelen, met sommige 'oplossingen' verergeren we de problemen juist. Hoe is die paradox te omzeilen?
Systeemdenken geeft nieuw inzicht in complexe situaties. Elke organisatie is een systeem dat uit onderdelen bestaat. Systeemdenken leert je te zien hoe die onderdelen elkaar beïnvloeden. Zo ontdek je de vaste...
maandag verzonden
Schrijven voor het beeldscherm / Druk 6
2012 || Paperback || Willem Hendrikx || Boom
Wie schrijft voor sites, voor blogs, voor het bedrijfsintranet, wie twittert
en berichten plaatst op Facebook en LinkedIn, moet van veel markten
thuis zijn. Deze geheel vernieuwde, 6e druk van Schrijven voor het beeldscherm
is de schrijfcoach voor iedereen die meer uit zijn webteksten en
sociale media wil halen. Met als uitgangspunt dat het schrijven van een
goede webtekst niet moeilijk is, bevat het boek een minimum aan technische
en een maximum aan praktische informatie.
SOCIALE MEDIA
Schrijven voo...
maandag verzonden
Onderhandelen in 90 minuten / druk 1
2013 || Paperback || Silvia Blankestijn || Boom
We onderhandelen dagelijks. en bij iets wat je zo vaak doet, kun je maar beter zorgen dat je goed voor de dag komt. Dit boek biedt je snel de nodige handvatten daarvoor.
Onderwerpen die aan bod komen zijn:
* Soorten onderhandelingen
* Fasen in het onderhandelproces
* Het voorbereiden van een onderhandeling
* De onderhandelpraktijk
* Harde en zachte onderhandelvaardigheden
* Je strategie bepalen
Voor iedereen die na afloop van een onderhandeling weleens het gevoel heeft gehad 'hier had ik meer...
maandag verzonden
Succesvol als zzper / druk 1
tools voor persoonlijke ontwikkeling zakelijke groei en een solide financieel fundament
2012 || Paperback || Wouter ter Reehorst || Boom
Dit boek helpt zzp'ers om professioneel te ondernemen en daar een financieel fundament onder te plaatsen. op die manier zijn ze ook in de toekomst in staat om dat te doen wat exact bij hen past.
Het aantal zzp'ers neemt elk jaar fors toe. Een deel van hen is tegen hun wil in die rol gedwongen door reorganisaties, anderen moeten er niet aan denken 'voor een baas' te moeten werken. Maar wat het uitgangspunt ook is, iedereen die voor zichzelf werkt is erbij gebaat zijn ondernemerschap te ontwik...
maandag verzonden
De gebruiksaanwijzing van uw medewerker
instant mensenkennis van uw medewerker
2012 || Paperback || Hans Faas || Boom || met inkijkexemplaar
Mensenkennis, de belangrijkste succesfactor in uw carrière.
Wie een Ikeakast in elkaar wil zetten, pakt daar de gebruiksaanwijzing bij. Dat spreekt voor zich. Maar waarom denken we iets veel complexers, zoals communiceren met medewerkers, collega's en bazen, dan zonder gebruiksaanwijzing te kunnen?
Communiceren gaat veel effectiever als u de gebruiksaanwijzing van uw gesprekspartner kent. De gebruiksaanwijzing van uw medewerker leert u in korte tijd deze gebruiksaanwijzingen te 'lezen'. Het b...