Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenBoom (13)
maandag verzonden
Organisatieontwikkeling met Theory U
hoe komen we de bocht door? werkvormen en cases
2012 || Paperback || Esther de Haan e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Organisatieontwikkeling met Theory U biedt praktische handvatten die aansluiten op Presence van Peter Senge e.a. en Theory U van Otto Scharmer. Theory U biedt vernieuwende inzichten in veranderingspro¬cessen. Ze gaat ervan uit dat de kiemen van ant-woorden op vraagstukken al aanwezig zijn, maar nog niet zichtbaar aan de oppervlakte. Organisaties wereldwijd werken inmiddels met Theory U en benutten de gezamenlijke wijsheid van groepen mensen om te komen tot daadwerkelijke vernieu¬wing. Maar ...
maandag verzonden
Praktisch projectmanagement 2 / Druk 2
handleiding voor het vaardig voorbereiden en leiden van projecten
2011 || Paperback || Ten Gevers e.a. || Boom
Een goed projectplan legt de basis voor een goede uitvoering van een project.
Maar daarna komt het op de mensen aan. En natuurlijk op de vaardigheid
van de projectmanager om te communiceren, te beïnvloeden en met iedereen in en rond het project doelgericht samen te werken. Praktisch projectmanagement 2 is een veelzijdige, praktische leidraad bij het vaardig voorbereiden en managen van allerlei typen projecten.
Dit boek geeft antwoord op vragen als:
Hoe stuur ik de verwachtingen van belang...
maandag verzonden
Opmerkelijke ik / Druk 1
van leuk talent naar personal brand
2011 || Paperback || Cees Harmsen || Boom
Het is dringen geblazen voor de gewilde banen, leuke opdrachten en uitdagende projecten. Het aantal professionals en creatieve ondernemers overtreft de vraag en er is sprake van sterk toenemende internationale concurrentie. Daarom is het belangrijker dan ooit om juist nú te laten zien wat je écht kunt en waard bent. Maar hoe zet je jouw vaardigheden om in opmerkelijk succes? Hoe word je van leuk
talent een sterke personal brand? Door een bescheiden merk ik te ontwikkelen tot een opmerkelijke...
maandag verzonden
Het innovatieboek / Druk 2
gids voor innoveren en innovatiemanagement
2016 || Paperback || Paul van der Voort e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Meer dan tachtig procent van de producten die we over tien jaar zullen kopen, is nu nog niet op de markt. Of jouw organisatie ook met succes bijdraagt aan die tachtig procent, hangt af van het vermogen om te innoveren. Innoveren is overleven.
Het innovatieboek is een praktijkgericht boek voor iedereen die wil innoveren, of het nu als manager of adviseur in een organisatie is of als ondernemer met innovatieve ideeën. Het legt een relatie tussen het innovatieproces - dromen, denken, durven, doe...
maandag verzonden
No guts, no story
2 young potentials in gesprek met 30 ceo's
2012 || Paperback || Simone Driessen e.a. || Boom
Maak ik de goede carrièrekeuze? Zit ik op het juiste pad of kan ik beter een afslag nemen? En is dit eigenlijk wel het goede moment?
Wanneer je als ambitieuze professional zelf je loopbaan in handen wilt nemen, zijn dit vragen die regelmatig door je hoofd spoken. Ook bij Simone Driessen en Niek Karsmakers - twee young potentials aan de start van hun carrière - sloeg de twijfel soms genadeloos toe. 'Leiding nemen over je eigen toekomst? Bewuste carrièrekeuzes maken? Hoe doe je dat?'
No Guts,...
maandag verzonden
Expeditie naar waarde
strategie ontdekken met professionals
2011 || Paperback || Paul Kloosterboer || Boom
Professionals en managers creëren waarde in hun dagelijkse praktijken. Voor
klanten, collega s, de organisatie en zichzelf.
Om die waarde te vergroten hebben ze elkaar hard nodig, soms tegen wil en dank.
De expeditie naar waarde voert naar klanten, belanghebbenden, professionele
hot spots en andere inspiratiebronnen. Ontdekken van waarde geeft richting
en kracht.
Vrije keuze voor (niet) veranderen is de springplank: aarzelingen en
ambities, denken en doen komen samen in het coproducer...
maandag verzonden
Verhoog je gunfactor
in 7 stappen naar zakelijk succes
2011 || Paperback || Michiel Cobben || Boom
De gunfactor is de belangrijkste reden waarom mensen met elkaar zaken willen en blijven doen. Product, reclame en prijs zijn in elke markt van ondergeschikt belang, het is je gunfactor die bepaalt of een klant een aanbod accepteert.
In Verhoog je Gunfactor maakt Michiel Cobben de gunfactor inzichtelijk en leer je hoe je deze in zeven stappen kunt verhogen. Je leert hoe je slagvaardiger wordt zonder pusherig te zijn, aardiger wordt gevonden zonder dat je de indruk wekt dat ze over je heen kunn...
maandag verzonden
Gelukkig Werken
versterk je persoonlijk leiderschap
2017 || Paperback || Onno Hamburger e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Wie geluk ervaart in het werk is leergieriger, creatiever, productiever, zelfverzekerder en beter bestand tegen veranderingen en stress. Gelukkig werken is dus niet alleen prettiger, maar ook effectiever: het is goed voor jezelf, je collegas en je bedrijf. Dit boek is het eerste in Nederland dat specifiek gericht is op het actief creëren van geluk in het werk.
Aan de hand van de methode van het gelukskompas creëer je stap voor stap meer voldoening en geluk in je werk. De auteurs maken dui...
maandag verzonden
De ondernemende manager
voor toekomstbestendige situaties
2016 || Paperback || Norbert Greveling || Boom
Je zult maar manager zijn!
De kritiek op managers neemt de laatste tijd alleen maar toe. Ze zouden zakkenvullers,incompetent, kille saneerders zijn en professionals alleen maar in de weg zitten. Hoe leuk is het nog om manager te zijn? Leuk genoeg!
In De ondernemende manager belicht Norbert Greveling dat management als discipline op een dood spoor zit. Hij doet dit aan de hand van gebeurtenissen en waarnemingen uit de managementliteratuur en de praktijk. De focus is teveel komen te liggen op ...
maandag verzonden
Businessetiquette 3.0
zorg dat het klikt
2011 || Paperback || Roel Wolbrink || Boom || met inkijkexemplaar
Enkele opmerkelijke resultaten uit het Businessetiquette-onderzoek dat onder 777 directeuren en managers, onder andere via Twitter, is gehouden voor dit boek:
- 70% vindt dat businessetiquette de basis vormt voor een respectvolle omgang met elkaar.
- 80% vindt communicatieregels de belangrijkste etiquette.
- Zelf scoren we het slechtst op sociale mediaetiquette en (inter)culturele etiquette.
- Van onze collega's vinden we dat ze het slechtst zijn in kledingetiquette en sociale media-etiquette.
- A...