Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenBoom (14)
Drie / druk 1
vormgeven aan organisatieontwikkeling
2012 || Paperback || Manon Ruijters e.a. || Boom
Het ontwerpen van samenhangende, adequate interventies voor organisatieontwikkeling is een kunst en een kunde. Organisaties ontwikkelen immers voortdurend en losse activiteiten blijken niet meer te volstaan om een organisatie in de juiste richting te krijgen. Het is een zelfstandig vak geworden, met eigen principes, taal en werkwijze die je als professional houvast geven. Het boek DRIE introduceert dat nieuwe vakgebied.
DRIE geeft antwoord op onder meer de volgende vragen:
- Welke interventie...
morgen verzonden
EPD is een werkwoord
het EPD in het ziekenhuis
2010 || Paperback || Boom
Mijn ervaring met het EPD is dat informatie altijd en op elke plek toegankelijk is. Daarnaast is alles leesbaar en duidelijk. Ik kan ook de aantekeningen van mijn collega's gemakkelijk lezen en opzoeken. Daarmee voorkomen we dubbel werk, iets wat vroeger veel voorkwam. Al met al ben ik beter geïnformeerd over de patiënt, waardoor het spreekuur sneller gaat en de patiënt betere zorg krijgt', aldus een medisch specialist over de voordelen van een elektronisch patiëntendossier (EPD).
Terecht ...
morgen verzonden
Authenticiteit
wat consumenten écht willen
2010 || Paperback || J.H. Gilmore e.a. || Boom
Het is de paradox van de huidige beleveniseconomie: hoe gekunstelder de wereld
wordt, hoe meer de consument échte dingen wil - dingen die pakkend, persoonlijk
en, bovenal, authentiek zijn. Als klanten uw aanbod niet 'echt' genoeg vinden,
wordt u al snel gebrandmerkt als niet-authentiek - als nep - en loopt u het risico omzet te verliezen. Heeft uw bedrijf daar al iets op gevonden?
Gilmore en Pine gaan verder waar ze hun baanbrekende bestseller De
beleveniseconomie eindigden. Ze leggen uit dat bes...
morgen verzonden
Performance behaviour
de Lean-methode voor het continu verbeteren van prestatiegedrag
2016 || Paperback || Neil C.W. Webers || Boom || met inkijkexemplaar
Je organisatie heeft alle systemen, structuren en competenties in huis, maar toch behaal je niet het maximale resultaat. Hoe kun je dit veranderen? Met Performance behaviour heb je de oplossing in handen.
Performance behaviour is een unieke methode die een directe relatie legt tussen het gewenste resultaat van de organisatie en het gedrag dat nodig is om dat resultaat te behalen. Uitgangspunt daarbij is de lean filosofie die erop gericht is verspilling te elimineren zodat de productkwaliteit ...
morgen verzonden
Innerlijk leiderschap
2010 || Paperback || I. Lindermann || Boom
Managementtechnieken en communicatiemodellen- het lijkt alsof organisaties erop draaien. Maar wat ze echt nodig hebben om te innoveren, zijn niet de bestaande modellen en de platgetreden paden. Het is de kracht van unieke individuen die het lef hebben hun eigen ideeën uit te dragen.
Mensen die de innerlijke rust en de helderheid van geest hebben om te zien wat goed is en te doen wat nodig is. Innerlijk leiderschap leert je te luisteren naar je innerlijke stem, helpt je de binnenkant en de bui...
morgen verzonden
Overtuigen op één A4
in zes stappen naar een doeltreffende tekst
2010 || Paperback || M. Boswinkel e.a. || Boom
Een tekst waarvan in één oogopslag duidelijk is waar hij over gaat. Een tekst die prikkelt om door te lezen. Die to the point is. Logisch opgebouwd en begrijpelijk. Als lezer weet u precies wat u van een zakelijke tekst verlangt. Maar kunt u als schrijver zulke teksten ook op papier krijgen?
Overtuigen op één A4 laat zien hoe u doeltreffende teksten schrijft. Met het zesstappenplan uit dit boek maakt u uw teksten overtuigend én bondig in het ideale geval kunt u ze terugbrengen tot éé...
morgen verzonden
Presenteren in 90 minuten / druk 2
2010 || Paperback || van Kessel || Boom
Ontspannen en vol zelfvertrouwen presenteren, wie wil dat nou niet? Wie normaal gesproken na slapeloze nachten en met zweet in de handen de arena betreedt, heeft na het lezen van dit boek al zijn presentatieangsten overwonnen.
Presenteren in 90 minuten geeft tips en adviezen waarmee je je presentatievaardigheden verbetert.
Onderwerpen die aan bod komen zijn:
- Houding, kleding en stemgebruik
- Je boodschap overbrengen
- De aandacht vasthouden
- De juiste presentatie voor het juiste publiek
- ...
morgen verzonden
Power and love
Een strategie voor blijvende verandering
2010 || Paperback || Adam Kahane || Boom
Er zijn doorgaans twee manieren waarop mensen lastige problemen oplossen, en
die zijn allebei fundamenteel fout: ze proberen koste wat kost hun wil door te
drukken - met oorlog als uiterste consequentie - of ze negeren het probleem onder het mom van 'vrede'. Maar er is een veel betere manier: combineer deze op het oog tegenstrijdige benaderingen.
Dat is wat Power & love doet. Dit boek beargumenteert dat beide aanpakken een wezenlijke drijfveer weerspiegelen: macht, het verlangen om persoonlijke
d...
morgen verzonden
Identiteit & Imago / Druk 4
2017 || Paperback || Cees B.M. van Riel || Boom || met inkijkexemplaar
Succesvol topmanagement is er steeds meer van overtuigd dat externe en interne communicatie van wezenlijk belang zijn voor een succesvolle organisatie. Dat is goednieuws voor communicatiemanagers, maar impliceert ook dat zij net als managers op het gebied van financieel management of logistiek management, verantwoording moeten afleggen over de toegevoegde waarde van hun werk.
In dit boek krijgt u praktische handvatten en technieken aangedragen om succes te boeken met professionele corporate co...
morgen verzonden
Professionals & Relatiemanagement
durven kiezen voor klanten die waarde creëren
2010 || Paperback || Frank Kwakman e.a. || Boom
De klanten van vandaag zijn belangrijk voor de omzet van morgen, aldus een van de professionals die in dit praktijkboek aan het woord komen. Omdat het werk niet langer vanzelf op professionele dienstverleners afkomt, staan het acquireren van nieuwe opdrachten en het werven van nieuwe klanten hoog op de agenda. Een essentiële succesfactor hiervoor is het optimaal bedienen van de huidige klanten en het goed onderhouden van de relaties die er al zijn. De vraag is alleen hoe en waar te beginnen?
...