Zoekfilters
› E.M. Scholte (11)
› J.D. van der Ploeg (11)
› A. Lange (6)
» Toon alle opties (25)
› Lizet van Ewijk (4)
› Lotti Dijkhuis (4)
› Ben Schmand (3)
› E.G. Visch-Brink (3)
› Eline Alons (3)
› Jos van Campen (3)
› Piet van Tuijl (3)
› Alain Dekker (2)
› Anouk van der Keur - v... (2)
› Djaina Satoer (2)
› Evi van der Zee (2)
› Evy Visch-Brink (2)
› H.C. Lutje Spelberg (2)
› Hanane el Hachioui (2)
› J.R. Thompson (2)
› Johanna Hovenkamp-Herm... (2)
› Juliette Parlevliet (2)
› Laura Holper-Bos (2)
› M. van de Sandt-Koende... (2)
› Marloes Schüller-Kore... (2)
› Miriam Goudsmit (2)
› Ramon Lindauer (2)
› Susanna van der Woude (2)
› W.J.L Klijn (2)
Bohn Stafleu van Loghum (72)
maandag verzonden
BDHI-D Buss-Durkee-Hostility Inventory - Dutch / Handleiding / druk 1
2009 || Paperback || A. Lange || Bohn Stafleu van Loghum
Handleiding bij de BDHI-D, een zelfrapportage-instrument waarmee kan worden vastgesteld in hoeverre er bij iemand sprake is van hostiliteit en de neiging tot het vertonen van agressief gedrag. Doel van de testDe BDHI-D is een zelfrapportage-instrument waarmee kan worden vastgesteld in hoeverre er bij iemand sprake is van hostiliteit en de neiging tot het vertonen van agressief gedrag. Het instrument is de Nederlandse bewerking van de bekende Amerikaanse Busk Duskee Hostility Invento...
maandag verzonden
SCVT Sociaal Cognitieve Vaardigheden Test / Handleiding / druk 2
2009 || Paperback || Teunis Gijsbert van Manen e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Doel van de testMet de SCVT wordt vastgesteld of kinderen in de leeftijd van 4 t/m 12 jaar zich de sociaal- cognitieve vaardigheden hebben eigen gemaakt op het voor hen leeftijdsgerelateerde ontwikkelingsniveau. Sociale cognitie wordt beschouwd als een erg belangrijke en zelfs noodzakelijke voorwaarde voor kwalitatieve veranderingen in sociaal gedrag. SCVT- scores kunnen gezien worden als een kwantitatieve weergave van deze kwalitatieve veranderingen. Afname van de SCVT geeft zicht op de aard...
maandag verzonden
ScreeLing Handleiding / druk 1
2010 || Paperback || Evy Visch-Brink e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Doel van de testMet de ScreeLing is screent men in korte tijd op afatische stoornissen op de linguïstische niveaus semantiek (woordbetekenis), fonologie (klankherkenning) en syntaxis (zinsstructuur). Het unieke van de ScreeLing is dat deze taalverwerkingsniveaus in één test verenigd zijn. Nog belangrijker is dat de ScreeLing al in de eerste week na een beroerte of een hersentrauma kan worden afgenomen. Door in een vroeg stadium de ScreeLing af te nemen, kan snel met gerichte therapie (bijv...
maandag verzonden
Gerontologische Persoonlijkheidsstoornissen Schaal GPS
2018 || Paperback || S.P.J. van Alphen e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Doel van de test
Met de Gerontologische Persoonlijkheidsstoornissen schaal (GPS) screent men op persoonlijkheidsstoornissen bij ouderen. Het instrument kan door de korte afnameduur worden ingezet als standaard screener voor persoonlijkheidsproblematiek in de ouderenzorg, GGZ en psychiatrie. Vaak zijn instrumenten voor persoonlijkheidsproblematiek gebaseerd op criteria die zijn afgeleid uit het gedrag en de leefwereld van jongere volwassenen (< 50 jaar). De andere levensfase en situationele ...
maandag verzonden
AUT-EZ-ME scoreformulieren
diagnostische vragenlijst voor autisme bij kinderen en jongeren
2022 || Miscellaneous print || Evi van der Zee || Bohn Stafleu van Loghum
De AUT-EZ-ME helpt om autisme nauwkeurig te diagnosticeren bij kinderen en jongeren (4 t/m 8 jaar). De test onderscheidt kinderen en jongeren met autisme van kinderen en jongeren met een andere stoornis, of zonder stoornis. De AUT-EZ-ME wordt ingevuld door ouders, verzorgers en leerkrachten van het kind. De test kan worden ingezet op scholen of in de klinische praktijk.
De AUT-EZ-ME meet in 36 vragen de vaardigheden empathiseren en systematiseren bij kinderen van 4 tot...
maandag verzonden
Screeningsinstrument voor Dysfagie bij mensen met een Verstandelijke beperking (SD-VB)
Scoreformulieren
2024 || Miscellaneous print || Marloes Schüller-Korevaar e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Het screeningsinstrument Dysfagie bij mensen met een verstandelijke Beperking (SD-VB) is ontwikkeld door de onderzoeksgroepverbonden aan Alliade. Alliade is een organisatie in Friesland die naast onderzoek zorg biest aan kwetsbare mensen. Doelgroepen zijn jeugdzorg, verstandelijke gehandicaptenzorg ouderenzorg en dagbesteding.
De diagnoses Dysfage (Slikstoornis) wordt veelal gesteld op basis van een klinische beoordeling door een logopedist eventueel aangevuld metCervicale ausculatie, een slik...
maandag verzonden
Autonomie Gehechtheidsschaal AGS-30
Handleiding
|| Paperback || Marrie Bekker || Bohn Stafleu van Loghum
Doel van de testDe Autonomie-Gehechtheidsschaal (AGS-30) meet de mate van autonomie-gehechtheid bij personen vanaf 16 jaar. Het begrip autonomie-gehechtheid is gebaseerd op de hechtingstheorie van Bowlby en op inzichten over de ontwikkeling van gender-identiteit. Het uitgangspunt is dat een gezond zelfsturend vermogen (autonomie) onlosmakelijk verbonden is met het vermogen tot verbinding met anderen. Autonomie-gehechtheid is dus het vermogen om èn op jezelf te zijn èn een goede verbondenhei...
maandag verzonden
NDO Nederlands dysarthrieonderzoek scoreformulieren
set van 25 scoreformulieren
2014 || Loose-leaf || Simone Knuijt e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Doel van de testHet NDO-V is een instrument waarmee de diagnose 'dysartrie' gesteld kan worden. Daarnaast kan met het instrument het type dysartrie en de ernst ervan worden vastgesteld.In Nederland was tot op heden geen betrouwbaar en valide dysartrieonderzoek beschikbaar. Met het verschijnen van het NDO-V is hierin verandering gekomen. Het NDO-V is een gestandaardiseerd, valide en betrouwbaar instrument dat kan bijdragen aan een betere basis voor logopedische therapie.Het type en de ernst va...
maandag verzonden
LLRV Leerling Leerkracht Relatie Vragenlijst Formulieren / Handleiding / druk 1
2009 || Paperback || H. Koomen e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Doel van de testDe LLRV is een instrument waarmee de perceptie van leerkrachten aangaande hun relatie met individuele leerlingen nauwkeurig vastgesteld kan worden. Daarbij geeft de lijst een indicatie van de algemene kwaliteit van de relatie en van specifieke relatiepatronen in termen van nabijheid, conflict en afhankelijkheid. Afname is met name geïndiceerd indien zich aanpassingsproblemen aan de kant van de leerling of werkproblemen aan de kant van de leerkracht (dreigen te) ontwikkelen. E...
maandag verzonden
Scenario Test Verbale en non-verbale communicatie bij afasie / Complete Set + CD-ROM / druk 1
2009 || Hardcover || Ineke van der Meulen || Bohn Stafleu van Loghum
Meet: verbale en non–verbale communicatie vaardigheden van afasiepatienten.Leeftijdsbereik: volwassen afasiepatienten.Afname en socringsduur: 30–40 minutenToepasbaar in: o.a. revalidatiecentra, verpleeghuizen, logopedische praktijkToepasbaar in: o.a. revalidatiecentra, verpleeghuizen, logopedische praktijkKwalificatieniveau: 1 (o.a. logopedisten en klinisch linguisten)De complete set van de Scenario Test bestaat uit een handleiding (incl. cd–rom), testmateriaal en scoreformulieren (set ...