Zoekfilters
› Robert J. Marzano (7)
› Debra J. Pickering (3)
› Jana S. Marzano (2)
» Toon alle opties (2)
Bazalt Educatieve Uitgaven (12)
maandag verzonden
Klaar voor de 21e eeuw / Druk 2
vaardigheden voor een veranderende wereld
2013 || Hardcover || Robert J. Marzano e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
maandag verzonden
Wat werkt in de klas / Druk 7
didactische aanpak
2014 || Hardcover || Robert J. Marzano e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
Voor ieder in het onderwijs die echt wil weten welke didactische aanpak de resultaten van de leerlingen aantoonbaar verbetert, biedt dit boek zicht op research uitkomsten, overzichten en beschrijvingen van wat werkt. De auteurs zetten tientallen jaren wetenschappelijke informatie om in heldere actieplannen voor de praktijk. Er blijken 9 soorten didactische aanpak te zijn die het leren van de leerling op hoger niveau brengen. Van elk van deze negen didactische strategieën wordt uitgelegd:
- ...
maandag verzonden
Minder veranderen, meer verbeteren
2019 || Hardcover || Viviane Robinson || Bazalt Educatieve Uitgaven
Veranderingen in scholen leiden niet automatisch tot verbeteringen. In dit boek stelt Viviane Robinson een ambitieus doel: het onderwijs en de leerresultaten verbeteren door minder te veranderen. Veel schoolleiders geven leiding aan een verandering door een probleem waar te nemen, een oplossing te kiezen, en vervolgens een verandertraject te (
laten) implementeren. De bypass-methode noemt Robinson dat. Zij kiest liever voor de engagement-methode. Daarbij zijn de waarden en overtuigingen van d...
maandag verzonden
Werken met het Strookmodel
gereedschap voor het visualiseren en oplossen van rekenopgaven
|| Hardcover || Ban Har Yeap || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
Werken met strookmodellen is naast aandacht voor getalbegrip en getalspositie een belangrijke pijler in dit boek. Met het strookmodel leren leerlingen rekenopgaven visualiseren en oplossen. De combinatie van dit visueel in kaart brengen van de opgave met het diepe getalbegrip zorgt ervoor dat probleemoplossend denken tot wonderlijke hoogte komt.
Door het structureel aanleren van het strookmodel lossen leerlingen moeilijke rekenproblemen op en leren ze symbolisch denken. Dit levert niet alleen...
maandag verzonden
Mindsets op school
2017 || Hardcover || Mary Cay Ricci || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
Jonge kinderen hebben grote dromen over wat ze kunnen worden: astronaut, dierenarts, profvoetballer of juf. De growth mindset-theorie laat zien hoe belangrijk het is dat kinderen zich ervan bewust zijn hóe ze leren en hoe zij zich kunnen ontwikkelen om hun dromen waar te kunnen maken: door gemotiveerd te zijn, doorzettingsvermogen te tonen en van fouten te leren. Mindsets op school geeft bij deze theorie veel praktische suggesties aan leraren, schoolleiders én ouders om leerlingen daarbij t...
maandag verzonden
Wat werkt op school - beknopte uitgave / Druk 5 (Heruitgave)
elf factoren die tot betere leeropbrengsten leiden
2014 || Hardcover || Robert J. Marzano || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
In het boek 'Wat werkt op school' (What Works In Schools) geeft Marzano een overzicht van wat een school en een leraar kunnen doen om de leerresultaten van leerlingen op een hoger niveau te krijgen.
Dit boek is een beknopte versie, een samenvatting van 'Wat werkt op school'. Op verzoek uitgebracht zonder de weergave van de researchgegevens en de uitwerking van de actiestappen die in het originele boek staan.
maandag verzonden
Wat werkt: Bovenschools Leiderschap
2013 || Hardcover || Robert J. Marzano e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
Robert Marzano en Timothy Waters beschrijven in Wat werkt: Bovenschools Leiderschap de relatie tussen bovenschools leiderschap en leerlingprestaties en stellen daarbij een duidelijk verband vast: leerlingen zijn beter af met goed bovenschools leiderschap waarin bestuurders naast voorwaardelijk leiderschap ook onderwijskundig leiderschap vormgeven.
Wat werkt: Bovenschools Leiderschap vertaalt de conclusies naar de onderwijspraktijk via concrete tips en adviezen over hoe een bovenschools leider ...
maandag verzonden
Wat werkt: Pedagogisch handelen & klassenmanagement / Druk 2
evidence-based strategieen voor iedere leraar
2013 || Hardcover || Robert J. Marzano e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
Goede resultaten binnen handbereik! Marzano maakte een meta-analyse van de uitkomsten van 1.100 onderwijsonderzoeken uit de Westerse wereld. Daaruit bleken 11 factoren een aantoonbaar positief effect te hebben op de leerprestaties en ontwikkeling van leerlingen. Eén factor is het pedagogisch handelen en klassenmanagement van de leraar.
In dit boek worden de strategieën uitgewerkt die elke leraar tot een pedagogisch/organisatorisch goede leraar maken. Uit onderzoek blijkt dat leerlingen v...
maandag verzonden
De Reflectieve Leraar / Druk 2 (Heruitgave)
bouwen aan excellentie
2016 || Hardcover || Robert J. Marzano e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven
De Reflectieve Leraar bevat een grote hoeveelheid breed bruikbare kennis waarbij theorieën en research over reflectie en ontwikkeling van professionals gekoppeld worden aan effectieve manieren van lesgeven. Dit boek (eventueel met de erbij ontwikkelde training en coaching) is een onmisbaar gereedschap om het lesgeven naar een hoger niveau te tillen. Voor iedere leraar die wil dat leerlingen zo goed mogelijk leren, biedt dit boek steun en inspiratie.
Onderwijzen is een vaardigheid. En zoals ge...
maandag verzonden
Leren zichtbaar maken / Druk 3
2014 || Hardcover || John Hattie || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
Het baanbrekende boek Visible Learning van John Hattie bevat de resultaten van meer dan vijftien jaar onderzoek waarbij miljoenen leerlingen zijn betrokken. Daarnaast bevat het de grootste verzameling van evidence-based onderzoek over wat feitelijk werkt op school om het leren te verbeteren.
Leren zichtbaar maken (Visible Learning for teachers) is de volgende stap. Het maakt die vernieuwende ideeën voor een volledig nieuw publiek toegankelijk. Het is geschreven voor studenten, voor aankomend...