Zoekfilters
› Management algemeen (39)
› Waargebeurde verhalen (9)
› Bedrijfskunde algemeen (8)
» Toon alle opties (4)
Resultaten (73)
morgen verzonden
The power is You
2024 || Paperback || Saskia Harkema e.a. || Futuro Uitgevers
Raised in a humble family in the rural area of Pakistan, at a very early age, Noorzia Afridi already knew that she wanted to champion for women's empowerment, knowing that women are the pillars of families in many societies, whilst also not being visible and silenced.
Noorzia Afridi’s life reads like an odyssey. It is a life full of hardships, successes, failures, obstacles, and achievements. Born and raised in a region governed by the Taliban, where women have no rights whatsoever, her lif...
morgen verzonden
Een gemakkelijke prooi
2020 || Paperback || Norman `Jansen || Futuro Uitgevers
Ze kennen elkaar niet, wonen duizenden kilometers bij elkaar vandaan, maar Thiemo en Youssef hebben meer met elkaar gemeen dan ze lief is. Afkomstig uit verschillende culturen en met totaal andere achtergronden nemen deze jongens onbedoeld de verkeerde beslissingen.
Het gevolg is vernedering en mensonwaardige gebeurtenissen. Ongewild komen zij terecht in de keiharde wereld van de georganiseerde misdaad, krijgen te maken met geweld, verleiding, en sextortion. Er ontstaan levensgevaarlijke sit...
morgen verzonden
Van protocollen naar vertrouwen
Hr: terug naar de tekentafel
2023 || Paperback || Dirk Jan Verheijen || Futuro Uitgevers
In vele sectoren zien we de voorbeelden terug van hoge werkdruk, onderbezetting en toenemende burn-out. Maatschappelijke organisaties kunnen niet meer leveren wat de klant en samenleving wenst. Stap voor stap wordt beschreven hoe de werksfeer door de instrumentele rationaliteit wordt aangetast met als gevolg: verschraling, disconnectie en afhankelijkheid.
Het boek 'Van protocollen naar vertrouwen' biedt een visie op hrm die bewust afwijkt van wat op de meeste business schools wordt gepropagan...
morgen verzonden
Het flitsbrein
beslissen op intuitie
2015 || Paperback || Bert Overbeek || Futuro Uitgevers || met inkijkexemplaar
De veranderende communicatiemiddelen vragen tegenwoordig om snelle beslissingen, zowel in ons werk als privé. En om niet alleen snelle, maar ook de goede beslissingen te nemen heb je wel de juiste gegevens en data nodig. De toename van big data zorgt ervoor dat de deskundigheid van je keuze toeneemt. Maar is deze data wel beschikbaar of volledig om daarop te kunnen vertrouwen?"Volg je intuitie" is dan het advies dat vaak klinkt. Intuitie zorgt weliswaar voor snelheid maar is evenmin perfect,...
morgen verzonden
Neuroleiderschap
van macht naar kracht
2015 || Paperback || Guido de Valk || Futuro Uitgevers
Deze tijd vraagt om een ander type leiders en managers. Leiders die de mens centraal stellen en die weten hoe ze met mensen om moeten gaan en mensen kunnen laten groeien. Managers die zich onderscheiden door waardengedreven leiderschap. Echter, hoe je zo'n leider kunt worden is nog vaak niet duidelijk. Hoe zorg je er daadwerkelijk voor dat je ander gedrag ontwikkelt, zonder dat we verzanden in wollige, vage begrippen? En hoe zorg je ervoor dat dit andere gedrag ook blijvend ander gedrag is?
I...
morgen verzonden
Wat nou focus?
Ruim baan voor multitalent
2024 || Paperback || Veronica Waleson || Futuro Uitgevers
Wil je richting vinden in je loopbaan? Heb je al een loopbaantraject doorlopen, maar er weinig soelaas in gevonden? Mogelijk dat je een 'multitalent' bent. Een multitalent is iemand die een ongebreidelde nieuwsgierigheid heeft en in verschillende werkvelden actief wil zijn.
Helaas is het dominante verhaal dat je moet kiezen, dat je moet doorpakken op de ingeslagen weg, dat je moet focussen. In jouw ogen is dat een beperking. Dit boek biedt jou een alternatief. Je hoeft niet voor de ene passi...
morgen verzonden
Sacred Pledge
2024 || Paperback || Catharina Beijer || Futuro Uitgevers
This creative and inspirational workbook invites you to unfold your potential in a way that serves you and the world around you. The book starts with an inner journey and questions you about your origins, dreams and obstacles that stand in the way of your dreams. It leads you from your deepest desires to the path of the heart, where you build your inner strengths and compassion. From there, transformation takes place in a greater wisdom.
The paths described in this book intend to be a roadmap...
morgen verzonden
Insider Secrets
2018 || Paperback || Julia Hart || Futuro Uitgevers
What does it take to succeed in a corporate environment? How can you avoid making the early-career mistakes that others have made? In the high-pressure, high-stress environment of many large corporations today, it’s easy to find yourself overwhelmed by what’s going on around you.
Unsure of what to do next, it would help to have your own personal coach on hand to support you in understanding what’s happening and finding the right way to move forward.
In the book 'Insider Secrets', profes...
morgen verzonden
Subsidiekracht
2019 || Paperback || Rolf Grouve || Futuro Uitgevers
Als ondernemer investeer je om bij te blijven en je organisatie toekomstbestendig te maken. En dat kost veel energie en geld. De overheid heeft een stimuleringsbeleid door middel van subsidies om wellicht ook jouw financiële risico’s te beperken. Subsidies zijn er in verschillende soorten en maten bij verschillende instanties. Er is een oerwoud aan regelingen en instanties.
De hamvraag is hoe je jouw subsidiemogelijkheden kunt benutten, zonder er teveel werk mee te hebben. Je wilt immers d...
morgen verzonden
Reputatiemanagement voor iedereen
46 lessen voor het bouwen en beschermen van jouw reputatie
|| Paperback || Frank Peters || Futuro Uitgevers
Iedere persoon, bedrijf of organisatie heeft een reputatie, of je daar nu bewust van bent of niet. Reputatie is wat er over je gezegd wordt als je zelf niet in de kamer bent. Het is het beeld dat de omgeving van je heeft. En zij is het dus ook die jouw reputatie bepaalt. Het is slechts tot op zekere hoogte mogelijk om dat beeld zelf actief te bepalen, laat staan te managen.
De omgeving is terecht kritisch en vertrouwt organisaties niet langer op mooie woorden, beloftes of bijvoorbeeld purpos...