Zoekfilters
› Hogeschool Rotterdam (25)
› HAN University of Appl... (22)
› Fontys Hogescholen (11)
» Toon alle opties (6)
Resultaten (41)
The Automotive Chassis
Volume 1: Components Design
2008 || Hardcover || G.Genta e.a. || Springer-Verlag New York
The aim of the book is to be a reference book in automotive technology, as far as automotive chassis (i.e. everything that is inside a vehicle except the engine and the body) is concerned. The book is a result of a decade of work heavily sponsored by the FIAT group (who supplied material, together with other automotive companies, and sponsored the work).
The first volume deals with the design of automotive components and the second volume treats the various aspects of the design of a vehicle ...
morgen verzonden
Basisboek wiskunde / Druk 2
2009 || Paperback || Jan van de Craats e.a. || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar
Basisboek wiskunde legt de basis voor de wiskunde die op universiteiten en hogescholen gebruikt wordt bij studierichtingen in techniek, informatica, bètavakken, economie, bedrijfskunde, medische vakken en aanverwante disciplines. Centraal staat het aanleren van die wiskundige vaardigheden die studenten in deze disciplines moeten beheersen: rekenvaardigheid, formulevaardigheid, werken met functies en grafieken en vaardigheid in differentiëren en integreren.
In deze nieuwe editie hebben de aut...
morgen verzonden
Eindige elementen methode - Deel 1 / Druk 2
2011 || Paperback || G.E. Hofman || Uitgeverij Stili Novi
De moderne software voor Eindige ElementenMethode-berekeningen is een krachtig gereedschap bij het maken van sterkte- en stijfheidsberekeningen. Echter dit geldt alleen wanneer E.E.M. goed wordt toegepast. Deze uitgave biedt alle informatie die noodzakelijk is voor een goed begrip, en dus juist gebruik van E.E.M.:
- hoe dient een constructie te worden gemodelleerd tot bouwstenen, zodanig dat daarmee in een E.E.M.-programma kan worden gerekend?
- Hoe zijn de E.E.M.-programmas intern georgani...
The Automotive Chassis / 2nd edition
Engineering Principles
2001 || Hardcover || Jornsen Reimpell e.a. || Elsevier
This comprehensive overview of chassis technology presents an up-to-date picture for vehicle construction and design engineers in education and industry. The book acts as an introduction to the engineering design of the automobile's fundamental mechanical systems. Clear text and first class diagrams are used to relate basic engineering principles to the particular requirements of the chassis.
In addition, the 2nd edition of 'The Automotive Chassis' has a new author team and has been completel...
Lean Productie Systeem
Hoe Toyota productie en logistiek succesvol maakt
2021 || Paperback || Jan Wijnand Hoek e.a. || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.
Toyota staat bekend als één van de meest succesvolle autoproducenten ter wereld. De Lean productiewijze wordt door menig producent gekopieerd om zo de effectiviteit en efficiëntie van Toyota te evenaren. Het Toyota Productie Systeem (TPS) heeft als doel het leveren van de juiste klantwaarde in de juiste hoeveelheid op het juiste moment. Toyota doet dit door voortdurend verbeteringen en innovaties in de dage...
morgen verzonden
Toegepaste Thermodynamica / Druk 2
energie-omzettingen in apparaten en installaties
2019 || Paperback || G. van der Linden e.a. || ThiemeMeulenhoff bv
De uitgave Toegepaste Thermodynamica belicht de thermodynamica vanuit een praktisch-werktuigbouwkundige invalshoek en past deze vervolgens toe op concrete apparaten en installaties.
morgen verzonden
Electronics Fundamentals / 8th edition
Circuits, Devices & Applications
2013 || Paperback || Thomas Floyd e.a. || Pearson || ook als eBook
For DC/AC Circuits courses requiring a comprehensive, all inclusive text covering basic DC/AC Circuit fundamentals with additional chapters on Devices. This renowned text offers a comprehensive yet practical exploration of basic electrical and electronic concepts, hands-on applications, and troubleshooting. Written in a clear and accessible narrative, the Seventh Edition focuses on fundamental principles and their applications to solving real circuit analysis problems, and devotes six chapter...
Mechanics of Materials
SI Edition + Mastering Engineering with Pearson eText
2018 || Paperback || Russell Hibbeler || Pearson
For undergraduate Mechanics of Materials courses in Mechanical, Civil, and Aerospace Engineering departments. Thorough coverage, a highly visual presentation, and increased problem solving from an author you trust. Mechanics of Materials clearly and thoroughly presents the theory and supports the application of essential mechanics of materials principles.
Professor Hibbeler's concise writing style, countless examples, and stunning four-color photorealistic art program - all shaped by the comm...
Vehicle Dynamics
2015 || Hardcover || Martin Meywerk || John Wiley & Sons Inc.
Comprehensively covers the fundamentals of vehicle dynamics with application to automotive mechatronics. Presents a number of different design, analysis and implementation considerations related to automobiles, including power requirements, converters, performance, fuel consumption and vehicle dynamic models.Covers the dynamics, modeling and control of not only the entire vehicle system, but also of key elements of the vehicle such as transmissions, and hybrid systems integration. Includes ex...
morgen verzonden
Automotive Handbook / 11th edition
2022 || Hardcover || Robert Bosch GmbH || John Wiley and Sons Ltd
The latest edition of the leading automotive engineering reference In the newly revised Eleventh Edition of the Bosch Automotive Handbook, a team of accomplished automotive experts delivers a comprehensive and authoritative resource for automotive engineers, designers, technicians, and students alike. Since 1936, the Bosch Automotive Handbook has been providing readers with of-the-moment coverage of the latest mechanical and research developments in automotive technology, from detailed techni...