Zoekfilters
› Paperback (36)
› Hardcover (4)
› Miscellaneous print (3)
› Postcard book or pack (2)
Resultaten (47)
morgen verzonden
Digital Play in Early Childhood
What's the Problem?
2019 || Paperback || Mona Sakr || SAGE
Using observations of children in play and cutting-edge research, this book will empower students and build their confidence so that they are able to challenge perceptions and think creatively about how they can use technology.
morgen verzonden
Zoek het even lekker zelf uit
Uitdagende opdrachten om te leren plannen
2019 || Paperback || Harrie Meinen || Boom || met inkijkexemplaar
Intelligente en (hoog)begaafde kinderen vervelen zich regelmatig op school. Met de extra opdrachten in dit boek zoeken leerlingen van groep 7 en 8 het even lekker zelf uit. Ze ontwerpen een doolhof, leren Japans rekenen en knutselen tangramdieren. Aan de hand van meer dan 40 vrolijke, uiteenlopende opdrachten trainen ze belangrijke executieve functies.
Leren plannen
Intelligente kinderen krijgen naast de reguliere lesstof vaak aanvullende en moeilijkere lesstof aangeboden. Deze opdrachten heb...
morgen verzonden
Slim onderpresteren aanpakken - Basischooleditie
Werkboek
2019 || Paperback || Ophélie Desmet e.a. || Maklu, Uitgever
Slim onderpresteren aanpakken kan vanaf nu ook in de basisschool. Onderpresteren begint vaak al erg vroeg. Leerlingen gaan uitdagingen uit de weg en/of ze gedragen zich heel faalangstig. De auteurs hebben voor deze basisschooleditie een pakket ontwikkeld met oefeningen die de leerkracht of begeleider binnen en buiten de school kan inzetten.
De Superhelden, Anna Angstige, Ulrike Uitsteller, Erik Eigenzinnige, Peter Perfectionist en Olivia Oogappel nemen leerkracht/begeleider en leerling mee in...
morgen verzonden
Als de muziek er al is
Een nieuw fundament voor muziekonderwijs
2019 || Paperback || Suzan Lutke || Coutinho || ook als eBook
De wereld verandert. De manier waarop jonge mensen in aanraking komen met muziek verandert. Muziek is overal en altijd beschikbaar, via geluid en beeld. Niettemin is de manier waarop we jonge mensen muziekles geven de afgelopen 200 jaar bijna niet veranderd. En deze traditionele didactiek, gebaseerd op het overdragen van ambachtelijke artistieke vaardigheden, begint te kraken in een tijd waarin jonge mensen veel meer keuzes hebben dan in het verleden.
Wat gebeurt er als we er niet meer vanuit ...
morgen verzonden
Taalportfolio Frans niveau A1
2019 || Miscellaneous print || Els Loman e.a. || CPS Uitgeverij || met inkijkexemplaar
Heb je als docent Frans ook al het belang van formatief toetsen ontdekt? Zie je graag dat leerlingen zélf inzicht krijgen in hun leerprestaties? Het Taalportfolio Frans is een praktisch, werkbaar instrument voor zowel docent als leerling en kan bij iedere lesmethode Frans worden gebruikt. CPS ontwikkelde dit taalportfolio in samenwerking met twee ervaren docenten en het werd een schooljaar lang getest op leerlingen.
Met het Taalportfolio Frans kunnen leerlingen door zelfevaluatie duidelijk k...
morgen verzonden
Wijze Lessen
12 bouwstenen voor effectieve didactiek
2019 || Paperback || Tim Surma e.a. || Ten Brink Uitgevers || met inkijkexemplaar
Welke bouwstenen voor effectieve lessen kunnen docenten in het VO gebruiken en hoe pas je ze toe in de dagelijkse lespraktijk?
Dagelijks geven duizenden leraren het beste voor zichzelf in de klas. Hoewel het takenpakket van de leraar heel divers is, blijft het geven van een goede les de kern van het vak. Zes auteurs uit Nederland en Belgie met ruime ervaring in onderwijspraktijk en onderwijsonderzoek presenteren in dit boek de meest recente wetenschappelijke inzichten op het vak van leren en ...
Learning Theories / 8th edition
An Educational Perspective
2019 || Paperback || Dale Schunk || Pearson
A comprehensive look at the key theoretical principles, concepts, and research findings about learning, with special attention paid to how these concepts and principles can be applied in today’s classrooms. This widely used and respected resource introduces readers to the key theoretical principles, concepts, and research findings about learning and helps them see how to apply that theory and research as educators. Learning Theories begins with a discussion of the relationship between learn...
morgen verzonden
Taalportfolio Frans niveau B1
2019 || Miscellaneous print || Els Loman e.a. || CPS Uitgeverij || met inkijkexemplaar
Heb je als docent Frans ook al het belang van formatief toetsen ontdekt? Zie je graag dat leerlingen zélf inzicht krijgen in hun leerprestaties? Het Taalportfolio Frans is een praktisch, werkbaar instrument voor zowel docent als leerling en kan bij iedere lesmethode Frans worden gebruikt. CPS ontwikkelde dit taalportfolio in samenwerking met twee ervaren docenten en het werd een schooljaar lang getest op leerlingen.
Met het Taalportfolio Frans kunnen leerlingen door zelfevaluatie duidelijk k...
morgen verzonden
Binnenklasdifferentiatie, een beroepshouding, geen recept
praktijkgids voor leraren, student-leraren en lerarenopleiders
2019 || Paperback || Els Castelein e.a. || Acco
Onderwijsprofessionals zijn het er over eens dat binnenklasdifferentiatie een must is in het hedendaagse onderwijs. Maar hoe pak je dit aan in de praktijk? De auteurs reiken in deze praktijkgids concrete manieren aan om binnenklasdifferentiatie toe te passen in het leerplichtonderwijs en in de lerarenopleiding.
Het eerste hoofdstuk schetst een (conceptueel) kader voor binnenklasdifferentiatie dat je ook los in het boek terugvindt. De verschillende onderdelen van het kader worden daarna in afz...
morgen verzonden
Effectiever studeren met leerstrategieën voor het hoger onderwijs
Leerstrategieën voor het hoger onderwijs
2019 || Paperback || Pieternel Dijkstra || Boom
In het hoger onderwijs wordt veel van studenten gevraagd. Mede door de beperkte studietijd en de vele eisen die aan studenten worden gesteld ligt de focus vaak op presteren in plaats van leren. Er moeten tenslotte examens, studiepunten en een diploma worden gehaald, en het resultaat is leidend.
Het focussen op de prestatie heeft een aantal nadelen. Een voldoende prestatie betekent niet per se dat de student de stof ook werkelijk begrijpt of beheerst. De stof kan weinig betekenis hebben en d...