Resultaten (12)
morgen verzonden
Mensen maken of breken een verandering
2020 || Paperback || Inge van Kooten-Satter || Van Duuren Media
Verandering, wie heeft het niet nodig in zijn organisatie? Je nodigt externe adviseurs uit en maakt met hen een stappenplan. Op papier ziet dat er goed uit. Maar enige tijd later loopt je verandering spaak. Waardoor? Door de mensen. Ze willen niet en tonen weerstand. Helaas, je verandering belandt in een archiefkast. Zoals zoveel veranderplannen. Je bent een illusie armer en je mensen blijven gefrustreerd achter.
Kan het ook anders? Zeker! Dit boek neemt je mee naar de veranderkracht die ie...
morgen verzonden
Zet het op een bierviltje
Verandering vraagt om eenvoud
2020 || Paperback || Michiel van der Molen || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
‘We maken projecten en initiatieven vaak onnodig ingewikkeld. Daarbij vergeten we één ding: wat niet eenvoudig is, wordt niet begrepen. En wat niet begrepen wordt, wordt niet gedaan. Dus als je iets gedaan wilt krijgen, maak het dan eenvoudig!’
Dit boek gaat over vijf wegen naar eenvoud. Vijf manieren om bij een project samen tot de essentie te komen. Hoe? Door te zorgen dat het op een bierviltje past! Samen de eenvoud terugvinden werkt verbindend en motiverend. Je begrijpt het echt, en...
morgen verzonden
De strategie van de kreeft
Bouw aan echte vernieuwing
2020 || Paperback || Yousri Mandour e.a. || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
Iedere organisatie wil ook over vijf jaar nog bestaan, en het liefst nog succesvoller zijn dan nu. Dat gaat niet vanzelf, dus worden er talloze plannen gemaakt en strategieën bedacht. Maar waarom mislukken die zo vaak? Waarom is het zo moeilijk om echt te vernieuwen? Waarom blijft het bijna altijd stokken bij het optimaliseren van bestaande processen, producten of diensten? En belangrijker nog: hoe doorbreken we dit nou?
De strategie van de kreeft laat overtuigend zien dat je alleen echt ku...
morgen verzonden
Introvert leiderschap
2020 || Paperback || Karolien Koolhof || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
Brutale mensen hebben de halve wereld. En wie het hardst schreeuwt en het duidelijkst aanwezig is, krijgt het meest voor elkaar. Ook als het gaat om leidinggevende posities. Want introversie en leiderschap worden meestal niet direct aan elkaar gekoppeld. En dat is een gemiste kans. Voor de introverte man of vrouw die zo minder makkelijk carrièrestappen zet. En voor de organisatie omdat een introvert unieke en heel waardevolle leiderschapseigenschappen heeft.
In haar boek Introvert Leidersch...
morgen verzonden
Profit First - Vlaamse editie
Een simpel systeem om je bedrijf te transformeren van een cash-eating monster in een money-making machine
2020 || Paperback || Mike Michalowicz e.a. || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
Hoe zou het zijn als winst niet langer een resterend bedrag is dat aan het eind van het jaar hopelijk overblijft? Als het in plaats daarvan een bedrag is dat je bij iedere euro die binnenkomt veiligstelt? Zodat je meer winst maakt, meer overhoudt, meer kunt investeren, meer inzicht hebt, betere keuzes kunt maken en meer rust ervaart? Met dit boek geeft Mike Michalowicz je de tools om dit zelf te realiseren.
Profit First is een financieel systeem dat de financiële wereld volledig op zijn kop z...
morgen verzonden
Six Star Service
Maak een onvergetelijke indruk op je klanten
2020 || Hardcover || Sydney Brouwer || Van Duuren Media
Veel organisaties willen fans maken van klanten, maar slechts weinige lukt dat. Klanten worden namelijk niet zomaar fans, daar moet je echt wel wat voor doen. Geweldige service leveren bijvoorbeeld. Service die zo goed is dat klanten het onthouden, het doorvertellen en wild enthousiast worden over jouw organisatie. Service die de verwachting van klanten echt overtreft omdat hij persoonlijk én op maat is, en daarom een extra ster verdient: een zesde ster. Dát is Six Star Service. Service die...
morgen verzonden
Thuis ben ik niet zo leuk!
Klanten vinden en binden met een beetje humor
2020 || Hardcover || Jos Burgers || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
Veel mensen weten humor te waarderen. En omdat klanten eigenlijk nét mensen zijn, is humor een krachtig wapen bij het vinden en binden van klanten. Als je het tenminste op de juiste manier inzet. Want er kleven ook risico’s aan het gebruik van humor. Je kunt de plank behoorlijk misslaan.
In zijn nieuwste boek Thuis ben ik niet zo leuk! laat bestsellerauteur Jos Burgers zien hoe humor kan bijdragen aan zakelijk succes – en dat het een vaardigheid is die iedereen kan ontwikkelen. Niet door...
morgen verzonden
De kunst van high end ondernemen
Verveelvoudig je inkomen halveer je werkuren
2020 || Paperback || Meriam Slijkerman || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
Veel kennisexperts (trainers, coaches, adviseurs, creatieve ondernemers) hebben een grootse missie om hun klanten te laten groeien, maar de groei van hun eigen bedrijf krijgt vaak beduidend minder aandacht. Ze blijven hangen op een bepaald inkomensniveau doordat hun omzet beperkt is tot het uurtje-factuurtje-businessmodel en kunnen dus alleen maar groeien door nog meer te gaan werken.
Ben jij ook zo’n ondernemer op zoek naar een inkomensdoorbraak in minder tijd? Wil je weten hoe je écht k...
morgen verzonden
Wacht niet op de wind, ga roeien
De klant als reddingsboei
2020 || Hardcover || Jos Burgers || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
Iedereen die wel eens gezeild heeft, weet het: de windrichting kun je niet veranderen, dus als je vooruit wilt komen moet je de stand van je zeilen aanpassen. Maar wat als de wind is gaan liggen? Als de vraag naar jouw producten of diensten afneemt als gevolg van een recessie, een economische crisis of een andere ramp? Dan kun je als bedrijf maar beter roeien met de riemen die je hebt: je klanten. Zij zijn de enigen die zorgen voor inkomsten. Zij betalen je salaris, je vakantie en je hypothee...
morgen verzonden
Soms is alles wel eens waar
Toon Gerbrands trapt tegen 52 heilige managementhuisjes
2020 || Paperback || Toon Gerbrands || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
In ‘de tiende van Toon’ trapt Toon Gerbrands 52 heilige managementhuisjes omver. Niet omdat hij per se dwars wil liggen. Wel omdat hij zo zijn eigen mening heeft over de over elkaar heen buitelende managementtrends en bijbehorende goeroes. Een mening die niet door iedereen gedeeld wordt maar juist daardoor zo interessant is. Want wat moeten nuchtere Nederlanders met al die heisessies, het grenzeloze vertrouwen in zelfsturende teams en het belang van een positieve mindset?
Als Toon één d...