Resultaten (19)
Doorbreek innovatiebarrières
Vijftien strategieen om management buy-in voor innovatie te vergroten
2025 || Paperback || Gijs van Wulfen || Van Duuren Management
Vijftien strategieën om management buy-in voor
innovatie te vergroten
Innovators zoals jij en ik, worden geconfronteerd met talloze
barrières. De klinkende antwoorden die je keer op keer krijgt van
jouw superieuren, collega’s en partners op je innovatievoorstellen
zijn een ontmoedigend ‘NEE!’ en duizenden waaroms. Onze grootste
uitdaging is om managementsteun te krijgen voor innovatie en,
als we eenmaal op weg zijn, hun commitment te behouden tijdens
de ontwikkeling van onze nieuwe in...
Conscious Business
Winst maken zonder dat mens of planeet daar de prijs voor betaalt!
2025 || Paperback || Hendrik Jan van Es || Van Duuren Management
“Je kunt jezelf of je bedrijf toch niet succesvol noemen in een wereld die faalt?”
Fijke Siebesma als CEO van DSM
Als je bedrijf perfect is, hoe ziet het er dan uit? Hoe winstgevend ben je dan? En zit daar een optimum in? Hoe zien je collega’s en medewerkers jou en welke relatie heb je met hen? Hoe ga je om met de andere stakeholders van je organisatie? En maakt het bedrijf ook de wereld een stukje beter?
Conscious Business maakt duidelijk hoe je het goed kunt doen voor alles en iederee...
morgen verzonden
Omdat alle meningen ertoe doen
Werkvormen voor teamsessies
2024 || Paperback || Peter de Roode || Van Duuren Management
Vraagstukken en problemen worden zo complex dat organisaties wel moeten samenwerken om ze op te lossen. Daarbij staat vooral de inhoud centraal, die moet zorgen voor het gewenste resultaat met heldere beslispunten en vastgestelde acties. Maar hoe simpel dat ook klinkt: het draagvlak voor de genomen beslissingen ontbreekt vaak, en de kwaliteit van de acties laat ook nogal eens te wensen over. Hoe komt dat? En vooral: hoe kan het beter?
Samenwerkende teams onderschatten vaak het proces en over...
morgen verzonden
Green hearts, great business
De magische formule om teams in beweging te krijgen
2024 || Paperback || Manon van Leeuwen || Van Duuren Management || met inkijkexemplaar
Laten we eerlijk zijn. Als Chief Sustainability Officer, we noemen haar liever ‘duurzaamheidsstrijder’, is het bijzonder ingewikkeld om alle medewerkers enthousiast te krijgen voor jouw initiatieven. Voor het management en de Raad van Bestuur zijn omzet en winst nog steeds belangrijker dan investeren in duurzame bedrijfsvoering. Laat staan in duurzaam gedrag van medewerkers. En voor veel collega’s is een vegetarische kroket in de bedrijfskantine al bijna een reden om een andere baan te ...
morgen verzonden
Meesteradviseur
Handboek voor duurzame groei in je adviesrol
2025 || Paperback || Rob Bertels e.a. || Van Duuren Management
“Customer intimacy als onderscheidende factor: de relatie en communicatie tussen adviseur en klant wordt doorslaggevend.”
Wie als adviseur vandaag de dag nog denkt met kennis en kunde het verschil te kunnen maken, komt bedrogen uit. Ingrijpende technologische en sociaal-maatschappelijke ontwikkelingen hebben een flinke impact op de rol en toegevoegde waarde van de adviseur. Om je rol als adviseur toekomstbestendig te maken, is het noodzakelijk je te ontwikkelen tot Meesteradviseur.
Een Me...
morgen verzonden
Geen gedoe met personeel / Druk 3
Arbeidsrecht voor ondernemers
2024 || Paperback || Suzanne Meijers || Van Duuren Management
Gefeliciteerd: je bedrijf groeit, je kunt het niet meer alleen en je moet personeel aannemen. Dat is best een stap. Zeker omdat er juridisch nogal wat haken en ogen aan zitten: neem je iemand in vaste dienst of kijk je het eerst nog even aan met een ander dienstverband? Wat voor (arbeids)overeenkomsten zijn er? Hoe zit het met doorbetaling bij ziekte en opzegtermijnen? En stel dat het ooit nodig is: hoe kom je weer van je medewerker(s) af? Veel vragen waar je graag een antwoord op krijgt. Een...
De maakbare samenwerking
Het ontwerpen van vitale organisatie met model Baarda
2025 || Paperback || Rolf Baarda || Van Duuren Management
“Dit boek maakt van elke organisatie een vitale organisatie. En van elke lezer een ideale organisatie-adviseur.”
Model Baarda wordt al in veel moderne, kennisintensieve organisaties toegepast voor loopbaan- en beloningsbeleid. Het model is gebaseerd op acht rollen die elk een niveau van probleemoplossend vermogen beschrijven. Door te werken met dit model slagen deze ondernemingen er beter dan andere bedrijven in om de juiste match te maken tussen hun functies en de individuele capaciteite...
morgen verzonden
Professionele loopbaancoaching
Praktijkboek voor het begeleiden van loopbaanvragen
2024 || Paperback || Rozemarijn Dols e.a. || Van Duuren Management || met inkijkexemplaar
Loopbaancoaching is een nog vrij jonge professie, die door verschillende maatschappelijke en economische ontwikkelingen volop in beweging is en steeds belangrijker wordt. In deze tijd van talloze studie- en beroepskeuzemogelijkheden, het wegvallen van lifetime-employment, krapte op de arbeidsmarkt, burn-out onder dertigers en het vitaal houden van vijftigers en zestigers, schreeuwt het vak om professionalisering.
Professionele loopbaancoaching is een boek voor professionals die zich bezighou...
morgen verzonden
De kunst van niet kiezen
Psychologisch navigeren voor leidinggevenden
2025 || Paperback || Danny Mullenders e.a. || Van Duuren Management
Leidinggevenden wordt steeds vaker een gebrek aan zelfinzicht en zelfingenomenheid verweten. Dit zou de reden zijn voor verloop onder medewerkers, vertraging van projecten, en directies en HR die constateren dat nieuwe leidinggevenden niet brengen wat nodig is. Maar klopt dit beeld wel?
Als assessment psycholoog en personal coach ziet Danny Mullenders iets anders: leidinggevenden die meer dan bereid zijn anderen te helpen en zich inzetten voor goede resultaten. Doordat de wereld dubbelzinnige...
morgen verzonden
Gastvrij!
Omdat klantgerichtheid alleen niet meer genoeg is
2025 || Paperback || Stijn van Boxtel e.a. || Van Duuren Management
“De unieke Gastvrijheidsmeter© laat zien hoe je als individu én team groeit naar een 9+ gastbeleving die echt verschil maakt.”
Klantgerichtheid: de heilige graal voor veel organisaties. “Bij ons staat de klant centraal”, zeggen ze vol trots. Tegelijkertijd tref je bij diezelfde organisaties online chatbots, een aanmeldzuil, lange wachtrijen en onpersoonlijke procedures. En heb je er wat gekocht en betaald, dan lijk je niet meer te bestaan, tot het moment dat je een feedback-survey o...