Zoekfilters
› Wolters Kluwer Nederla... (12)
› Bazalt Educatieve Uitg... (4)
› Bohn Stafleu van Loghu... (4)
» Toon alle opties (3)
Studieboeken (44)
Wat werkt: Pedagogisch handelen & klassenmanagement - beknopte uitgave / Druk 4
vier fundamentele strategieen
2014 || Hardcover || Robert J. Marzano e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
Dit boekje is een beknopte uitgave van 'Wat werkt: Pedagogisch handelen & klassenmanagement en geeft een samenvatting van de essentiële informatie uit dit boek. Het beschrijft vier fundamentele strategieën voor pedagogisch handelen en klassenmanagement waarmee u het effectief managen van een klas in de vingers kunt krijgen. Met deze beknopte uitgave maakt u hier op een efficiënte manier kennis mee.
De Bosatlas van het Cultureel erfgoed
2014 || Hardcover || Noordhoff
Dit monumentaal overzichtswerk brengt in meer dan 1000 kaarten en afbeeldingen het erfgoed van Nederland in kaart.
De atlas bevat informatie over kastelen, molens, parken, sportpaleizen, bedevaarten, volksfeesten, bloemencorso's, de oudste voetbalclubs, bioscopen, popmuziek, straatnamen en nog vele honderden onderwerpen meer.
Met speciale aandacht voor Nederlands erfgoed in het buitenland.
Zaaiagenda - moestuin & biologisch tuinieren
complete gids voor zaaien en oogsten in de moestuin; 90 groentesoorten en 1100 groenterassen
2014 || Hardcover || Hans van Eekelen || KNNV Uitgeverij || met inkijkexemplaar
Hét standaardwerk voor de moestuin! Biedt alle informatie die iedere moestuinder graag wil weten: de vroegste zaai- en laatste teeltmomenten, in hoeverre 'herhaling' nuttig is, of welk groenteras voor welke periode van het jaar het meest geschikt is. Met veel tips en wetenswaardigheden, aandacht voor biologische en historische zaden, vergeten groenten, kleine moestuinen, pot en bak.
- 90 soorten groenten en 1100 groenterassen
- Biologische en historische groenten en enkele meerjarige gewasse...
Handboek systeemtherapie / Druk 2
2014 || Hardcover || Anke Savenije e.a. || Tijdstroom, Uitgeverij De || met inkijkexemplaar
Kenmerkend voor systeemtherapie is dat het altijd gaat over interacties en relaties. Het uitgangspunt is dat het functioneren van mensen betekenis krijgt, en begrepen kan worden door wat zich tussen mensen afspeelt. En wat zich tussen mensen afspeelt krijgt slechts betekenis in een context. Dat kan een gezin of familie zijn, maar ook een systeem van hulpverleners of de maatschappelijke context met zijn culturele en sociaaleconomische diversiteit. Problemen in relaties zijn van grote invloed o...
Marketing
de nieuwe principes
2014 || Hardcover || Steven van Belleghem || Lannoo
Steven Van Belleghem brengt het standaardwerk over marketing Succesvolle marketing speelt in op een veranderende omgeving en luistert naar de wensen en noden van de klant. Adverteren op de traditionele manier werkt niet langer en als marketeer heb je nood aan een duidelijke handleiding om op deze constante verandering in te spelen. In Marketing. De nieuwe principes biedt Steven Van Belleghem alles wat je moet weten om als marketeer in te spelen op je consument en dit om te zetten in duurzaam ...
In goede handen / Druk 1
handboek voor levensbeschouwelijke communicatie en identiteit
2014 || Hardcover || Jos van Remundt || Koninklijke Van Gorcum
Ik heb in vele organisaties gewerkt. Telkens was en is mijn verbazing groot: hoe kan het dat mensen zich zo opsluiten in hun eigen hokje, hun eigen gelijk. Iedere poging om jonge mensen te leren dat de wereld groter is dan hun eigen denkraam, heeft mijn warme ondersteuning. Ik ben ervan overtuigd, dat In Goede Handen een bijdrage levert aan het vergroten van het wereldje van onze schoolkinderen. Zodat zij nieuwsgierig kunnen worden naar de levensbeschouwing van anderen in plaats van daar bang...
Lezen zonder boek
leesontwikkeling vanuit motorisch oogpunt
2016 || Hardcover || Marijke Renne || Acco uitgeverij
Wat hazensprongen, kruipen, tolletjes en plastic bloempotjes met leesontwikkeling te maken hebben, is te lezen in dit boek. Meer dan vijftig oefeningen zijn panklaar omschreven. De oefeningen in dit boek dragen bij aan het ontwikkelen van de leesvoorwaarden. Het goed samenwerken van beide hersenhelften, de ontwikkeling van ritmegevoel en het kunnen focussen van de ogen zijn een aantal van die voorwaarden. De theorie achter de oefeningen wordt helder beschreven voor leerkrachten in het basison...
Calimeromarketing 3.0
Dde slimme marketingfilosofie voor ondernemers, van zzp tot mkb
2014 || Hardcover || Karen Romme || Scriptum
De Calimeromarketingboeken zijn al meer dan twaalf jaar de door Nederlandse ondernemers meest gekochte én gelezen marketingboeken. Wars van moeilijke theorieën en ingewikkelde modellen gaan ze terug naar waar marketing echt om draait. Uitgaan van je eigen kracht en zorgen dat mensen of organisaties juist met jou zaken willen en blijven doen.
Na de bestsellers Calimeromarketing uit 2004 en Calimeromarketing 2.0 uit 2009 leven we inmiddels in de 3.0-netwerkeconomie. Een tijd die slimme onderne...
Wat werkt in de klas / Druk 7
didactische aanpak
2014 || Hardcover || Robert J. Marzano e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
Voor ieder in het onderwijs die echt wil weten welke didactische aanpak de resultaten van de leerlingen aantoonbaar verbetert, biedt dit boek zicht op research uitkomsten, overzichten en beschrijvingen van wat werkt. De auteurs zetten tientallen jaren wetenschappelijke informatie om in heldere actieplannen voor de praktijk. Er blijken 9 soorten didactische aanpak te zijn die het leren van de leerling op hoger niveau brengen. Van elk van deze negen didactische strategieën wordt uitgelegd:
- ...
Het Strategisch Communicatie Frame / Druk 4
2021 || Hardcover || Betteke van Ruler e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Het Strategisch Communicatie Frame
Na het grote succes van de eerste druk van Het Strategisch Communicatie Frame (mei 2014) is dit alweer de vierde druk, aangevuld met een extra deel waarin 25 professionals aangeven hoe zij het Frame gebruiken en wat zij ervan vinden.
Het Strategisch Communicatie Frame is ontwikkeld als methode voor het bepalen van een effectieve strategie. Of het nu gaat om een communicatiestrategie voor de lange termijn voor de organisatie, een communicatiestrategie voor een ...