Zoekfilters
› Roel Grit (5)
› Ad Bergsma (2)
› Alexander Osterwalder (2)
» Toon alle opties (17)
› Freerk Wortelboer (2)
› Guido van de Wiel (2)
› Hans Vermaak (2)
› Jaap Boonstra (2)
› Jan Jonker (2)
› Jean-Pierre Thomassen (2)
› Jitske Kramer (2)
› Jos Marcus (2)
› Léon de Caluwé (2)
› Manon Ruijters (2)
› Marcel van Assen (2)
› Nick van Dam (2)
› Onno Hamburger (2)
› Peter Thuis (2)
› Rob van Es (2)
› Yves Pigneur (2)
› Management & bedrijfsk... (12)
› Management (7)
› Bedrijfskunde & ondern... (3)
» Toon alle opties (3)
› Technische Bedrijfskun... (23)
› Bedrijfskunde (18)
› Facility Management (15)
» Toon alle opties (65)
› Business IT & Manageme... (14)
› Finance & Control (13)
› Ondernemerschap & Reta... (13)
› Human Resource Managem... (11)
› Master Begeleidingskun... (10)
› Commerciële Economie (8)
› Communicatie (7)
› Ondernemen (7)
› Ad Management in de Zo... (6)
› Ad Ondernemen (6)
› HBO-ICT (6)
› Marketing of Social Bu... (6)
› Ad Management (5)
› Global Marketing en Sa... (5)
› Integrale Veiligheidsk... (5)
› Managing New Retail (5)
› Master Leren en Innove... (5)
› Bouwkunde (4)
› International Business... (4)
› International Business... (4)
› Logistics Management (4)
› Management (4)
› Sportkunde (4)
› Tourism Management (4)
› Accountancy (3)
› Ad Engineering (3)
› Ad Facility Management (3)
› Ad Sales & Accountmana... (3)
› Bedrijfsmanagement MKB... (3)
› Creative Marketing en ... (3)
› Finance, Tax and Advic... (3)
› Hotel Management (3)
› Informatica (3)
› International Hotel & ... (3)
› Logistiek Management (3)
› Logopedie (3)
› Ruimtelijke Ontwikkeli... (3)
› Werktuigbouwkunde (3)
› Ad Diermanagement (2)
› Ad ICT (2)
› Ad ICT Service Managem... (2)
› Ad Integraal BouwManag... (2)
› Ad Maintenance & Mecha... (2)
› Ad Ondernemerschap & R... (2)
› Ad Pedagogisch Educati... (2)
› Automotive (2)
› Bestuurskunde/Overheid... (2)
› Built Environment (2)
› Communication and Mult... (2)
› Crossmediale communica... (2)
› Elektrotechniek (2)
› Engineering (2)
› Farmakunde (2)
› Godsdienst & Levensbes... (2)
› Huidtherapie (2)
› ICT Service Management (2)
› Integraal Bouwmanageme... (2)
› Journalistiek (2)
› Learning and Developme... (2)
› Mens en Techniek (2)
› Pedagogisch Educatief ... (2)
› Sales & Accountmanagem... (2)
› Social Work (2)
› Verpleegkunde (2)
Studieboeken (103)
Supervisiekunde
meerperspectivisch
2015 || Paperback || Marjo Boer e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Supervisie is een vak in ontwikkeling. Het boek werkt de competentieaspecten van een supervisor uit, beschrijft contexten waarin supervisie een rol speelt, verheldert wat mensen doen die met leren bezig zijn (leeractiviteiten) en wat een begeleider van leerprocessen kan bieden (krachtige leeromgevingen). Supervisie wordt gepositioneerd ten opzichte van andere begeleidingsvormen in termen van keuzes op een reeks van spanningsvelden.
Ook supervisoren onderling verschillen in hun keuzes die zij...
Mijn Binnenste Buiten / Druk 1
werken aan je professionele identiteit
2019 || Paperback || Manon Ruijters e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Het wordt steeds belangrijker om te weten waar je als professional voor staat, wat je basis is, waar je van bent, wat onvervreemdbaar van jou is en je kleur geeft. Dat helpt je in sturing geven aan je eigen ontwikkeling, in het vergroten van veerkracht en wijsheid, en het verstevigen van je eigen expertise.
Waar de auteurs in het boek 'Je Binnenste Buiten' een model hebben ontwikkeld rondom professionele identiteit en de theorie uiteenzetten, is dit een praktijkboek. In dit boek wisselen pra...
Het sales canvas
Door onderzoek sneller naar de deal
2017 || Paperback || Orly Polak e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Sales vraagt om kennis over de klant. Maar hoe kom je aan deze kennis? Veel bestaande salesmethoden richten zich op alle salesvaardigheden behalve onderzoek doen. Het Sales Canvas helpt sales professionals op een hele toegankelijke manier onderzoek te doen en kan dan ook naast bestaande salesmethoden worden gebruikt. We helpen je met het stellen van de juiste vragen, het actief onderzoeken en benaderen van je potentiële klant, het opstellen van een goede offerte, het voorbereiden van onderha...
Implementatie / Druk 8
Effectieve verbetering van de patiëntenzorg
2023 || Paperback || Michel Wensing e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Dit boek helpt zorgverleners, leidinggevenden, staffunctionarissen, beleidsmakers en onderzoekers om patiëntenzorg op een effectieve manier te verbeteren. Het geeft een praktische, stapsgewijze aanpak voor de implementatie van innovaties in de gezondheidszorg, die rekening houdt met de weerbarstigheid van de praktijk.In Implementatie ligt de nadruk op het verbeteren van het handelen van artsen, verpleegkundigen, paramedici, andere zorgverleners, en de teams waarin zij wer...
CRM in de praktijk / Druk 3
het succesvol invoeren van een klantgerichte bedrijfstrategie. van CRM naar klantgedreven ondernemen
2018 || Paperback || Sjors van Leeuwen || Academic service || met inkijkexemplaar
CRM in de praktijk is de complete leidraad voor wie met CRM aan de slag wil.
In CRM in de praktijk komen alle aspecten aan de orde die van belang zijn voor een succesvolle invoering van crm. Het biedt geen standaard stappenplan maar stelt u in staat uw eigen, unieke crm-strategie te bepalen. De vele cases, checklists en do's and don'ts zorgen ervoor dat dit boek helemaal is toegespitst op de praktijk. Tegelijkertijd is het een verbindende schakel tussen theorie en praktijk, tussen strategie e...
Samenwerken: van idee naar afspraak
Aan de slag met jullie samenwerking
2019 || Paperback || Tim Dees e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Samenwerken, dat doen we toch allemaal? Als het om écht ingewikkelde vraagstukken gaat, dan kan niemand die alleen oplossen. Voor die vragen, kansen of ideeën moet je wel samenwerken over organisatiegrenzen, over disciplines, over sectoren heen. Dat lijkt vanzelfsprekend en eenvoudig. De praktijk is echter weerbarstig. Verschillende beelden, verschillende karakters, spraakverwarring, belangen, onduidelijkheid over wie het voor het zeggen heeft. Wat wil je, wat mag je, wat kun je? Een goed b...
De kunst van het veranderen / Druk 1
bewegen naar de kern
2019 || Paperback || Marco de Witte e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
In deze nieuwe visie op veranderkunde staan vier vragen centraal:
*Waarom?
*Wat?
*Hoe?
*Wie?
*Ik!
Deze vier vragen en de relaties daartussen helpen om stap voor stap complexe veranderkundige opgaven op een samenhangende manier te doorgronden. En dat inzicht vereenvoudigt het maken van keuzes. Keuzes die helpen om de business- propositie, de organisatie-inrichting en de gewenste veranderingen uit te lijnen.
Daarnaast komt een drietal dilemma's aan de orde: het balanceren tussen 'deel en geheel', 'in...
Business Model Shifts / Druk 1
6 wegen naar nieuwe waardecreatie voor klanten
2020 || Hardcover || P. W. van der Pijl || Boom || ook als eBook
‘Business model shifts’ zijn veranderingen in je businessmodel naar meer waarde en relevantie voor klanten. Laat je inspireren door bedrijven als Netflix, Amazon en Alibaba en maak je eigen shift!
Amazon ging van het verkopen van boeken over op het leveren van ‘gemak’. Netflix liet zich leiden door het kijkgedrag van haar klanten en stapte over van het verhuren van dvd’s op online streamen en het produceren van originele televisieseries. Alibaba ging van aparte winkels naar een were...
Automatisering van productieprocessen op basis van ISA-95
praktijkervaringen met ISA-95
2009 || Paperback || A. van Rissewijck e.a. || Van Haren Publishing
Om te voorkomen dat de productiebedrijven vertrekken naar de goedkopere landen, moeten de Nederlandse bedrijven alles op alles zetten om efficiënt en effectief te produceren. Standaardiseren, mechaniseren en automatiseren zijn hoogst noodzakelijk.
Dit praktische handboek legt stap voor stap uit hoe het automatiseren van productieprocessen succesvol opgezet wordt. De theorie is gebaseerd op de internationale standaard ISA-95. Praktijkvoorbeelden van British American Tobacco, Corus, Friesland...
Spel: dialoogkaarten Ons binnenste buiten / druk 1
dialoogkaarten over professionele identiteit in organisaties
2018 || Cards || Tom van Oeffelt e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Dialoogkaarten over professionele identiteit
De professionele werkelijkheid van professionals is zo in beweging dat de noodzaak groot is om te weten waar je houvast hebt, wat je kunt loslaten en waar je je hebt te vernieuwen zonder jezelf kwijt te raken. De dialoogkaarten laten je met enige afstand naar jezelf en je professie kijken. En ze helpen om met collega's of professional friends in gesprek te gaan over wat je professie inhoudt en wat professioneel handelen is.
Ons Binnenste Buiten be...