Zoekfilters
› Ondernemerschap & Reta... (14)
› Technische Bedrijfskun... (13)
› Management in de Zorg (10)
» Toon alle opties (37)
› Business IT & Manageme... (7)
› Bedrijfskunde (6)
› Finance & Control (6)
› Farmakunde (4)
› Human Resource Managem... (4)
› Ad Engineering (3)
› Ad Ondernemerschap & R... (3)
› Bouwkunde (3)
› Facility Management (3)
› Global Marketing en Sa... (3)
› HBO-ICT (3)
› Social Work (3)
› Sportkunde (3)
› Werktuigbouwkunde (3)
› Accountancy (2)
› Ad Facility Management (2)
› Ad Maintenance & Mecha... (2)
› Ad Management (2)
› Ad Management in de Zo... (2)
› Ad Ondernemen (2)
› Ad Sales & Accountmana... (2)
› Bedrijfsmanagement MKB... (2)
› Built Environment (2)
› Commerciële Economie (2)
› Communicatie (2)
› Elektrotechniek (2)
› Fysiotherapie (2)
› International Business... (2)
› International Business... (2)
› International Hotel & ... (2)
› Journalistiek (2)
› Leraar Omgangskunde (2)
› Leraar Techniek (2)
› Logistics Management (2)
› Ondernemen (2)
› Sociaal-Juridische Die... (2)
Studieboeken (51)
Informatiemanagement / Druk 7
2024 || Paperback || Roel Grit || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
• Breed overzicht van het vakgebied informatietechnologie en informatiemanagement;
• gestructureerd plan en instrumenten voor het aanpakken van IT-projecten;
• uitleg van functiestroomdiagrammen (swimming lane).
Informatiemanagement biedt een breed overzicht van het vakgebied informatietechnologie en informatiemanagement. Het boek maakt de student bekend met het vakjargon en reikt praktische hulpmiddelen aan om IT-projecten aan te pakken.
Het eerste deel behandelt basiskennis over a...
maandag verzonden
Value-based projectmanagement / Druk 1
Scherpte en focus aanbrengen in complexe projecten
2017 || Paperback || Nicoline Mulder || Boom
*** WINNAAR VAN DE OOA-PRIJS 2013 ***
Orde en chaos
Complexe projecten lijken eerder chaotisch te verlopen dan ordelijk. Planningen worden niet gehaald, van beheersing is geen sprake en conflicten zijn eerder regel dan uitzondering. Zie dan je opdrachtgever nog maar eens tevreden te houden. Maar in die chaos is weldegelijk orde te herkennen. Het is gewoon een kwestie van anders kijken. Value-based Project Management helpt je daarbij.
Onzekerheden, vaagheden en innovaties
Dit boek beschrijft h...
maandag verzonden
Team op vleugels / Druk 1
gids voor geïnspireerd samenwerken
2013 || Paperback || M. Vroemen || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
In Team op vleugels wordt duidelijk waarom teamwerk zo populair is, maar ook waarom sommige mensen er niets van moeten hebben. Martijn Vroemen schrijft uit passie, maar ook uit ervaring. Hij laat zien dat niet elk team per se een droomteam hoeft te zijn en dat u vooral geen geheimen of magische oplossingen moet verwachten. Wel een pleidooi om werk te maken van teamwerk.
maandag verzonden
Kwaliteitsmanagement / Druk 5
Een praktische handleiding voor de invoering van kwaliteitszorg
2023 || Paperback || Bernadette van Pampus || Boom || met inkijkexemplaar
Dit product bestaat uit een boek en een bijbehorend online leerplatform, hierop vind je o.a. het online boek.
Kwaliteitsmanagement is een praktijkgericht boek voor studenten en iedereen die betrokken is bij de kwaliteitszorg binnen een organisatie. Dit onderwerp is relevanter dan ooit, in een tijd waarin organisaties niet meer alleen kunnen concurreren op prijs, maar ook aandacht moeten schenken aan kwaliteit en betrouwbaarheid.
Het boek biedt praktische tips om de eerste stappen te zetten ...
maandag verzonden
Vaardigheden voor het samenwerken in teams / Druk 1
2015 || Paperback || Jan Pieter van Oudenhoven e.a. || Coutinho || ook als eBook
Werken in teams is helemaal van nu. Meer dan ooit moeten medewerkers met elkaar communiceren en samenwerken. De nadruk ligt op het verbeteren van de effectiviteit van die samenwerking en op de interpersoonlijke aspecten van samenwerken. Dat geldt bijvoorbeeld in zorg en welzijn waar sterk wordt ingestoken op het interdisciplinair samenwerken in teams. Dit boek richt zich op de cruciale sociale vaardigheden die nodig zijn om medewerkers goed en professioneel te laten samenwerken en teamprestat...
maandag verzonden
CRM in de praktijk / Druk 3
het succesvol invoeren van een klantgerichte bedrijfstrategie. van CRM naar klantgedreven ondernemen
2018 || Paperback || Sjors van Leeuwen || Academic service || met inkijkexemplaar
CRM in de praktijk is de complete leidraad voor wie met CRM aan de slag wil.
In CRM in de praktijk komen alle aspecten aan de orde die van belang zijn voor een succesvolle invoering van crm. Het biedt geen standaard stappenplan maar stelt u in staat uw eigen, unieke crm-strategie te bepalen. De vele cases, checklists en do's and don'ts zorgen ervoor dat dit boek helemaal is toegespitst op de praktijk. Tegelijkertijd is het een verbindende schakel tussen theorie en praktijk, tussen strategie e...
Procesmanagement / Druk 3
2023 || Paperback || Rienk Stuive || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Compacte en complete inleiding in het vakgebied;
- overzicht van processen en moderne procesmanagementmethoden;
- met uitgebreide online ondersteuning.
Procesmanagement biedt een helder overzicht van de primaire, secundaire en bestuurlijke processen in bedrijven en organisaties. Studenten leren deze processen schematisch weer te geven, te analyseren en te (her)ontwerpen.
Deze volledig herziene, derde editie biedt inzicht in hoe bedrijfskundige en organisatorische processen effectief ingeric...
maandag verzonden
In de leerstand
Hoe voortdurend blijven leren op het werk vanzelfsprekend wordt
2023 || Paperback || Isolde Kolkhuis Tanke || Boom
Gaat een medewerker bij veranderingen in de Weerstand of in de Leerstand? Met dit boek kun je de leerrijkheid van je werkomgeving vergroten.
Mensen die ‘in de leerstand’ blijven, bewegen makkelijker mee met veranderingen dan degenen die het liefst blijven vasthouden aan hun vertrouwde routines. Gelukkig is het daarvoor niet nodig om iedereen doorlopend naar cursussen te sturen! Een werkomgeving die dagelijks uitnodigt tot leren blijkt namelijk veel krachtiger om ‘in de leerstand’ te k...
maandag verzonden
De kunst van het veranderen / Druk 1
bewegen naar de kern
2019 || Paperback || Marco de Witte e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
In deze nieuwe visie op veranderkunde staan vier vragen centraal:
*Waarom?
*Wat?
*Hoe?
*Wie?
*Ik!
Deze vier vragen en de relaties daartussen helpen om stap voor stap complexe veranderkundige opgaven op een samenhangende manier te doorgronden. En dat inzicht vereenvoudigt het maken van keuzes. Keuzes die helpen om de business- propositie, de organisatie-inrichting en de gewenste veranderingen uit te lijnen.
Daarnaast komt een drietal dilemma's aan de orde: het balanceren tussen 'deel en geheel', 'in...
maandag verzonden
Kwaliteitsmanagement en interne auditing
2009 || Paperback || B. van Pampus || Boom
Kwaliteitsmanagement is het doorlopend verbeteren van interne processen. Regelmatig moet worden getoetst of het systeem nog doeltreffend is of dat er verbeteringen nodig zijn. De interne audit is een onderzoek om zwakke plekken in het kwaliteitsmanagementsysteem op te sporen.
In Kwaliteitsmanagement en interne auditing komt aan de orde hoe het proces van de interne audit verloopt, wat verwacht kan worden van de auditor en wat er gebeurt met de resultaten. Het boek bevat verder praktische tips ...