Zoekfilters
› Hogeschool Rotterdam (8)
› Saxion (8)
› Haagse Hogeschool (HHS... (6)
» Toon alle opties (2)
Studieboeken (16)
Who is accountable
toerekenbaarheid tussen sales, marketing en communicatie
2019 || Paperback || Werner van Beusekom e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Of je nu in de sales, marketing of communicatie werkt (of gaat werken), dit boek helpt je succesvoller te zijn in je (toekomstige) vak. Je leest hoe organisaties baat hebben van het op één lijn brengen van sales, marketing en communicatie. Je leest ook hoe het delen van kennis, transparante communicatie en het meten en analyseren van data werkprocessen verbeteren.
Sales, marketing en communicatie op één lijn
In de bestaande literatuur is nauwelijks beschreven hoe je sales, marketing en com...
Basisboek eventmanagement / Druk 2
Van concept naar realisatie
2015 || Paperback || Gabriëlle Kuiper || Coutinho || ook als eBook
De vraag naar gekwalificeerde eventmanagers is de afgelopen jaren in snel tempo gegroeid. Er zijn steeds meer events die aan steeds hogere eisen moeten voldoen. Een goed event creëert aandacht voor een bedrijf of organisatie, laat mensen samenkomen, zorgt voor verrassing en geeft betekenis.
Basisboek Eventmanagement bevat alle benodigde kennis voor de (toekomstige) eventmanager. Deze duizendpoot is inhoudelijk geïnteresseerd, invoelend, communicatief vaardig en gaat voor kwaliteit, inhoud en...
Kennismaken met Lean / Druk 3
2021 || Paperback || Jan Wijnand Hoek e.a. || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.
Dit boek is bestemd voor iedereen die meer wil weten over Lean. Lean is een compleet managementsysteem gericht op het continu verbeteren van de organisatie en haar processen, zodat medewerkers succesvol kunnen zijn in het realiseren van organisatie- en klantambities.
Het boek geeft samenhang en betekenis aan de Lean-principes, de Lean-technieken en de Lean-cultuur. Het boek biedt tevens concrete handvatten en ...
Trends Toepassen
in vijf stappen van trend naar uitwerking
|| Paperback || Caroline van Beekhoff || CMS || met inkijkexemplaar
Ben je klaar voor de toekomst? De meerwaarde van goed omgaan met trends is enorm. Wil je weten welke trend voor jouw bedrijf de meeste kansen biedt en hoe je die benut? Er zijn veel boeken geschreven over hoe je trends spot. Dit boek vertelt je juist hoe je de kansrijke trends eruit haalt en ermee werkt. Zet ze in voor communicatie, innovatie of voor strategische kwesties, die spelen binnen je organisatie of rondom je merk.
In vijf stappen van trends naar uitwerking. Eenvoudige stappen, aang...
Business Model Generatie / Druk 1
Een handboek voor visionairs, game changers en uitdagers
2010 || Hardcover || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar || top 10 voorgeschreven ORM
Business Model Generatie is een handboek voor visionairs, game changers en uitdagers die verouderde businessmodellen op de schop willen nemen om de ondernemingen van de toekomst te ontwerpen. Voorbeelden van nieuwe ontwrichtende businessmodellen die het concurrentielandschap volledig veranderen zijn er inmiddels ruimschoots. Echter vaak worden ze nog niet begrepen.
Business Model Generatie beschrijft krachtige, eenvoudige en geteste hulpmiddelen waarmee u deze businessmodellen leert begrijpen...
Waarde Propositie Ontwerp / Druk 1
Hoe ontwikkel je producten en diensten die klanten echt willen
2014 || Paperback || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
'Geen tijdverspilling meer aan ideeën die toch niet werken.'
Alex Osterwalders nieuwste boek 'Waarde Propositie Ontwerp' (Nederlandse vertaling van 'Value Proposition Design') is gebaseerd op dezelfde concepten als zijn wereldwijde besteller 'Business Model Generatie'.
Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waardepropositie Canvas. Dit canvas maakt waardeproposities ...
Invloed / Druk 6
de zes geheimen van het overtuigen
2021 || Paperback || Robert B. Cialdini || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Mechanismen en technieken
Welke mechanismen zorgen ervoor dat jij ja zegt tegen een aanbieding waar je eigenlijk niet op zat te wachten? Welke technieken gebruiken verkopers en anderen die iets van jou gedaan willen krijgen? En hoe kun jij deze technieken zelf ook toepassen?
De sleutelprikkel
Het gaat in biologisch opzicht om vaste gedragspatronen; complexe reeksen gedragingen die zich telkens in haast precies dezelfde volgorde afspelen, bijvoorbeeld bij het beschermen van het territorium, he...
Het innovatiedoolhof
4 Routes naar een succesvolle new businesscase
2021 || Paperback || Gijs van Wulfen || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
Managementboek van het jaar 2017!'Het Innovatiedoolhof': innovatie simpel gemaakt Van alle innovatieprojecten haalt 80% de markt niet. Is de start van innovatie voor jou persoonlijk ook een zoektocht? Dan ben je niet de enige. Misschien word je tegengehouden door een gebrek aan tijd en middelen. Of je weet niet goed wat de eindklant wil. En veel collega's schepen je af omdat zij hun nek niet willen uitsteken. Als spreker over innovatie reist Gijs van Wulfen de hele wereld over: van Turkije na...
Hartelijk gefaciliteerd
succesvol veranderen met de workshopaanpak
2022 || Hardcover || A. Noordik e.a. || Wolters Kluwer Nederland B.V. || met inkijkexemplaar
De effectiviteit van de workshopaanpak in veranderingstrajecten heeft zich inmiddels in de praktijk bewezen. Hartelijk gefaciliteerd! laat zien hoe u een workshop professioneel inricht en is daarmee het eerste complete Nederlandstalige workshophandboek met dvd voor managers, teamleiders, adviseurs en trainers.Het boek behandelt alle facetten, van de voorbereiding tot en met de follow-up en geeft onder meer antwoord op vragen als:Hoe betrek ik mensen door middel van een workshop?Hoe bereid ik ...
Strategisch en operationeel salesmanagement / druk 1
Handboek voor het hoger economisch onderwijs
2012 || Paperback || René van Hoften || Coutinho || ook als eBook
Veel studenten van commercieel-economische opleidingen komen na hun opleiding terecht in een salesfunctie. Dit boek biedt een uitgebreide inleiding in de sales volgens de gefaseerde managementcyclus, zowel op strategisch als op uitvoerend niveau.
In deel 1, de analysefase, wordt uitgelegd hoe je kunt vaststellen welke interne sterktes en zwaktes zich op salesterrein voordoen, en welke externe kansen en bedreigingen er bestaan. In deel 2, de beslisfase, komt aan de orde hoe de gegevens van deze...