Zoekfilters
› Hogeschool Utrecht (4)
› Christelijke Hogeschoo... (3)
› Haagse Hogeschool (HHS... (3)
» Toon alle opties (2)
Studieboeken (30)
morgen verzonden
Visies op de stad / Druk 1
van tuindorp tot smart city
2015 || Paperback || Gert-Jan Hospers e.a. || Boom
De 21ste eeuw is de eeuw van de stad: sinds het begin van het millennium woont meer dan de helft van de wereldbevolking in steden. Nadenken over de stad is dan ook van groot belang. Wat is een stad eigenlijk? Welke rol spelen economie, politiek en ruimte in de stedelijke ontwikkeling? Hoe beleven bewoners en bezoekers de stad? Hoe gaan stadsbestuurders om met pluriformiteit en duurzaamheid? En waarin verschillen steden in het Globale Zuiden van die in Europa? Deze en tal van andere vragen wor...
morgen verzonden
De journalist als zzp'er / Druk 1
2015 || Paperback || Yolan Witterholt || Boom
Vaste banen met contracten voor onbepaalde tijd zijn een zeldzaamheid aan het worden, ook in de journalistiek. Maar dat is niet de enige reden waarom steeds meer (bedrijfs)journalisten een eigen onderneming beginnen; de vrijheid van het freelance bestaan trekt ze aan. Voor jezelf beginnen is lang niet eenvoudig, want de concurrentie is moordend. Je moet de zaken dus praktisch aanpakken wil je bedrijf van de grond komen en overeind blijven.
Wil jij ook een journalistieke onderneming beginnen e...
morgen verzonden
Handboek e-business / Druk 6
digitaal in het centrum van elke strategie
2015 || Paperback || Boudewijn Raessens || Boom
Beter presterende bedrijven vinden voortdurend manieren om de input van de klant te verzamelen en te gebruiken. Succesvolle bedrijven creëren waarde voor de klant, voor de medewerkers, voor de investeerders en voor de samenleving. De winnaars van de toekomst zijn bedrijven die online en offline echt weten te integreren, die waarde bieden op verschillende momenten en daardoor relevant zijn voor de klant. 'Je gaat het pas zien als je het door hebt', zei Johan Cruijff. Strategie gaat beperkt ov...
morgen verzonden
Inleiding marketing - een introductie in een dynamisch vakgebied
een introductie in een dynamisch vakgebied
2015 || Paperback || Stefan Renkema || Boom || met inkijkexemplaar
De wereld van de marketing is continu in beweging.Bedrijven geven steeds meer van hun marketingbudget uit aan webshops en internetmarketing.Consumenten vergelijken producten online en sturen hun ervaringen de wereld in via Twitter of reviewsites. Daar zijn waar je klant zich bevindt, is meer dan ooit cruciaal voor de marketeer. Want bij marketing draait het om luisteren naar je klant.
In Inleiding marketing. Een introductie in een dynamisch vakgebied komt de complete basis van het marketingv...
morgen verzonden
Kus de visie wakker / Druk 1
organisaties energiek en effectief maken
2015 || Paperback || Hans van der Loo e.a. || Boom
Visie is hot. Na vele jaren van effi ciencyverbetering, kostenreductie en
sanering, richten organisaties zich nu op dieperliggende vragen als:
waarom bestaan wij eigenlijk? Waar staan we voor? Waar willen we
heen? Wat zijn onze unieke kwaliteiten? Om deze vragen te kunnen
beantwoorden is een visie nodig. Een visie bindt mensen en geeft richting.
Het is een bron van energie en draagt bij aan een verhoogde effectiviteit.
Het is het kloppend hart van een organisatie.
Maar wat houdt visie nu prec...
morgen verzonden
Het begeleiden van praktijkonderzoek - Een praktische handleiding / Druk 1
een praktische handleiding
2015 || Paperback || Nel Verhoeven || Boom || met inkijkexemplaar
In deze uitgave vindt u informatie over de belangrijkste begeleidingsmodellen, de verschillende rollen die een begeleider kan spelen, de mate van systematiek in de aanpak en de communicatie tijdens het project. Het constructivisme is daarbij de leidraad. Verder wordt een aantal praktische zaken besproken zoals de planning, het intakegesprek, de begeleidingsbijeenkomsten en de beoordeling. Er wordt zowel op individuele begeleiding van studenten als op groepsbegeleiding ingegaan.
Website met ve...
morgen verzonden
Wijkenaanpak en ondermijnende criminaliteit
2015 || Paperback || P.W. Tops e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Overheidsbeleid om de economie en de sociale of fysieke kwaliteit van kwetsbare wijken te verbeteren (de 'wijkenaanpak') kan niet zonder een voortvarende aanpak van de georganiseerde misdaad. Het gaat om 'eerlijke kansen' voor mensen in achterstandsbuurten, maar evengoed is het belangrijk dat er een 'pakkans' is voor georganiseerde criminelen. Georganiseerde misdaad is een groot maatschappelijke probleem. In sommige wijken is vrijwel zeker meer crimineel geld dan legaal geld aanwezig. Er onts...
morgen verzonden
Positieve organisaties - 100 onconventionele manieren om je organisatie echt te transformeren
100 onconventionele manieren om een organisatie echt te transformeren
2015 || Paperback || Robert E. Quinn || Boom || met inkijkexemplaar
Veel mensen zijn overwerkt. Ze balanceren op de rand van de uitputting. Dit is een algemeen aanvaard gegeven en er is een eindeloze discussie gaande over hoe we beter om kunnen gaan met het steeds nijpender tekort aan tijd. Wat echter minder algemeen aanvaard is, is dat veel van deze mensen ook onderbenut worden. Conventionele denkwijzen en organisatieculturen zijn hier volgens Robert Quinn debet aan.
In Positieve organisaties laat hij zien dat we door de conventionele organisatiecultuur te tr...
morgen verzonden
Diagnostiek in de praktijk
een psychodynamische handleiding voor beginnende hulpverleners
2015 || Paperback || Frans Schalkwijk || Boom || met inkijkexemplaar
Voor beginnende hulpverleners in de geestelijke gezondheidszorg zijn hetvoeren van een intakegesprek en het stellen van een diagnose niet makkelijk.Dit boek biedt hun aan de hand van veel praktijkvoorbeelden ervaringskennis, en brengt deze in verband met theoretische concepten. Deze herziening is grondig geactualiseerd.Dr. Frans Schalkwijk is psychotherapeut, opleider bij de Nederlandse Vereniging voor Psychoanalyse en forensisch deskundige op het gebied van jeugdige verdachten. Hij publiceer...
morgen verzonden
Communicatie NU 2
2015 || Paperback || Betteke van Ruler || Boom
'Communicatie NU 2' is wederom een vakinhoudelijke glossy over het Communicatie vak, voor en door het vak zelf geschreven.
In Communicatie NU 2 vind je alles over trends in het vak, de actuele thema's, de lastige zaken waar communicatieprofessionals tegenaan lopen en hoe ze die oplossen. En ook de nieuwste onderzoeken en visies, plus veel wetenswaardigheden, carrièremogelijkheden en tips. Naast Betteke van Ruler komen ruim 100 mensen aan het woord; zowel studenten, bureaudirecteuren, communic...