Zoekfilters
Studieboeken (18)
vandaag verzonden
Content! Zuurstof voor je klanten / Derde herziene editie
Derde herziene editie
2024 || Paperback || Antal de Waij || Van Duuren Management || met inkijkexemplaar
Potentiële klanten zoeken steeds vaker digitaal naar informatie over je producten en diensten, via websites, blogs en social media. Het belang van echt goede content kun je dan ook niet onderschatten. Met relevante en engaging content til je jouw bedrijf naar een hoger plan. Helaas doen veel organisaties maar wat als het hierop aankomt en veel te weinig bedrijven hebben een gedocumenteerde contentstrategie. Dat is met dit boek verleden tijd!
Content! zorgt dankzij het unieke Content Marketin...
Van inclusief leiderschap naar inclusief meesterschap
En wat jij als persoon, professional én organisatie nodig hebt om dit te bereiken
2024 || Paperback || Iwan Bean || Van Duuren Management
Al jaren worstelen organisaties met de onderwerpen inclusie, diversiteit, gelijkwaardigheid en discriminatie. Op alle niveaus. Want natuurlijk wil niemand onderscheid maken en iedereen gelijk behandelen. Doorgaans zonder succes want er wordt vaak teruggegrepen op trainingen die nauwelijks werken, adviseurs die nooit echt eindverantwoordelijkheid hebben en een obligaat verhaal in de jaarplannen. Met als gevolg dat medewerkers en managers alleen maar moe worden van deze onderwerpen.
Hoe krijg j...
Conscious Business
Winst maken zonder dat mens of planeet daar de prijs voor betaalt!
2025 || Paperback || Hendrik Jan van Es || Van Duuren Management
“Je kunt jezelf of je bedrijf toch niet succesvol noemen in een wereld die faalt?”
Fijke Siebesma als CEO van DSM
Als je bedrijf perfect is, hoe ziet het er dan uit? Hoe winstgevend ben je dan? En zit daar een optimum in? Hoe zien je collega’s en medewerkers jou en welke relatie heb je met hen? Hoe ga je om met de andere stakeholders van je organisatie? En maakt het bedrijf ook de wereld een stukje beter?
Conscious Business maakt duidelijk hoe je het goed kunt doen voor alles en iederee...
Stop met Casanovamarketing
En ga voor de perfecte match
2025 || Paperback || Wing Cheung || Van Duuren Management
‘Een must-have voor iedere B2B-marketing- en salesprofessional die droomklanten wil binnenhalen.’
Rob Overduin, voorzitter en algemeen directeur van het NIMA
Veel MKB-bedrijven slagen er niet in om hun droomklanten binnen te halen, terwijl ze vaak wel de perfecte oplossingen voor deze klanten hebben. Hoe dat komt? Ze doen aan Casanovamarketing! Keer op keer willen B2B-marketeers snel scoren met eenmalige sales als gevolg. Met hun acties en campagnes focussen ze zich vooral op one night st...
morgen verzonden
Driver’s seat
Van werken in je bedrijf naar een bedrijf dat voor jou werkt!
2024 || Paperback || Antoinette Nunes || Van Duuren Management || met inkijkexemplaar
Veel ondernemers starten hun bedrijf omdat ze niet voor een baas willen werken maar vrij willen zijn. Helaas valt het met die vrijheid in de praktijk vaak tegen. Deze ondernemers zitten vast in de hectiek van hun eigen bedrijf. Altijd onmisbaar, nooit genoeg tijd voor zichzelf, en vakanties lijken een verre droom. Het is tijd om uit die ondernemersvalkuil te stappen!
Ontdek als gedreven mkb-ondernemer de ultieme vrijheid met het revolutionaire boek Driver’s Seat! Speciaal geschreven voor on...
morgen verzonden
The leadershipbook for women
Introducing the 50/50 method
2024 || Paperback || Marja Wagenaar || Van Duuren Management || met inkijkexemplaar
Wat kun je er als vrouw zélf aan doen om in je werk hogerop te komen? En hoe vervul je vervolgens met succes een leiderschapsrol binnen je organisatie? Daarover gaat The Leadership Book for Women.
In dit boek introduceert Marja Wagenaar de 50/50-methode, een nieuw en krachtig principe om jezelf vooruit te helpen – in elke fase van je carrière. Het uitgangspunt? Besteed de helft van je tijd en energie aan organisatiedoelen, en gebruik de andere helft om tijdens je werk je persoonlijke carr...
morgen verzonden
Vaker in de media
Zo kom je als vrouwelijk expert in beeld
2024 || Paperback || Janneke van Heugten || Van Duuren Management || met inkijkexemplaar
Media-aandacht kan veel betekenen voor je expertstatus en je carrière. Helaas zijn vrouwelijke experts nog altijd ondervertegenwoordigd in het nieuws. Slechts een derde van de personen die we zien, horen en lezen in de media is vrouw, blijkt uit onderzoek van het Commissariaat voor de Media. Dat beeld wordt nog veel schever naarmate de vrouwen ouder worden. En komen de vrouwen wél aan het woord, dan lopen ze risico op stereotype framing. Redacties roepen dat vrouwen te vaak ‘nee’ verkop...
morgen verzonden
Doorbreek innovatiebarrières
Vijftien strategieen om management buy-in voor innovatie te vergroten
2025 || Paperback || Gijs van Wulfen || Van Duuren Management
Vijftien strategieën om management buy-in voor
innovatie te vergroten
Innovators zoals jij en ik, worden geconfronteerd met talloze
barrières. De klinkende antwoorden die je keer op keer krijgt van
jouw superieuren, collega’s en partners op je innovatievoorstellen
zijn een ontmoedigend ‘NEE!’ en duizenden waaroms. Onze grootste
uitdaging is om managementsteun te krijgen voor innovatie en,
als we eenmaal op weg zijn, hun commitment te behouden tijdens
de ontwikkeling van onze nieuwe in...
morgen verzonden
Green hearts, great business
De magische formule om teams in beweging te krijgen
2024 || Paperback || Manon van Leeuwen || Van Duuren Management || met inkijkexemplaar
Laten we eerlijk zijn. Als Chief Sustainability Officer, we noemen haar liever ‘duurzaamheidsstrijder’, is het bijzonder ingewikkeld om alle medewerkers enthousiast te krijgen voor jouw initiatieven. Voor het management en de Raad van Bestuur zijn omzet en winst nog steeds belangrijker dan investeren in duurzame bedrijfsvoering. Laat staan in duurzaam gedrag van medewerkers. En voor veel collega’s is een vegetarische kroket in de bedrijfskantine al bijna een reden om een andere baan te ...
morgen verzonden
Meesteradviseur
Handboek voor duurzame groei in je adviesrol
2025 || Paperback || Rob Bertels e.a. || Van Duuren Management
“Customer intimacy als onderscheidende factor: de relatie en communicatie tussen adviseur en klant wordt doorslaggevend.”
Wie als adviseur vandaag de dag nog denkt met kennis en kunde het verschil te kunnen maken, komt bedrogen uit. Ingrijpende technologische en sociaal-maatschappelijke ontwikkelingen hebben een flinke impact op de rol en toegevoegde waarde van de adviseur. Om je rol als adviseur toekomstbestendig te maken, is het noodzakelijk je te ontwikkelen tot Meesteradviseur.
Een Me...