Studieboeken (15)

68,95
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 65,50
+
Bestel

Supervisiekunde

meerperspectivisch

2015 || Paperback || Marjo Boer e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar

Supervisie is een vak in ontwikkeling. Het boek werkt de competentieaspecten van een supervisor uit, beschrijft contexten waarin supervisie een rol speelt, verheldert wat mensen doen die met leren bezig zijn (leeractiviteiten) en wat een begeleider van leerprocessen kan bieden (krachtige leeromgevingen). Supervisie wordt gepositioneerd ten opzichte van andere begeleidingsvormen in termen van keuzes op een reeks van spanningsvelden.

Ook supervisoren onderling verschillen in hun keuzes die zij...

49,90
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 47,41
+
Bestel

Waarde Propositie Ontwerp / Druk 1

Hoe ontwikkel je producten en diensten die klanten echt willen

2014 || Paperback || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar

'Geen tijdverspilling meer aan ideeën die toch niet werken.'

Alex Osterwalders nieuwste boek 'Waarde Propositie Ontwerp' (Nederlandse vertaling van 'Value Proposition Design') is gebaseerd op dezelfde concepten als zijn wereldwijde besteller 'Business Model Generatie'.

Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waardepropositie Canvas. Dit canvas maakt waardeproposities ...

42,50
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 40,38
+
Bestel

De kunst van het veranderen / Druk 1

bewegen naar de kern

2019 || Paperback || Marco de Witte e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar

In deze nieuwe visie op veranderkunde staan vier vragen centraal:

*Waarom?

*Wat?

*Hoe?

*Wie?

*Ik!

Deze vier vragen en de relaties daartussen helpen om stap voor stap complexe veranderkundige opgaven op een samenhangende manier te doorgronden. En dat inzicht vereenvoudigt het maken van keuzes. Keuzes die helpen om de business- propositie, de organisatie-inrichting en de gewenste veranderingen uit te lijnen.

Daarnaast komt een drietal dilemma's aan de orde: het balanceren tussen 'deel en geheel', 'in...

49,95
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 47,45
+
Bestel

Je Binnenste Buiten: Professionele identiteit in organisaties / Druk 1

Over professionele identiteit in organisaties

2015 || Paperback || Manon C.P. Ruijters || Vakmedianet || met inkijkexemplaar

In een omgeving waar..

* veranderingen elkaar in hoog tempo opvolgen en diepgaand van aard

* dynamiek en ontwikkelingen grilliger en onvoorspelbaarder worden

* het aantal samenwerkingsrelaties toeneemt

* alles sneller, beter, scherper en steeds vaker 'anders' moet

* de druk op 'professionalisering' en 'professionaliteit' nog steeds stijgt

* leren en ontwikkelen geen uitstapje meer is

..is het belangrijk te weten wat je basis is, waar je van bent, waar je in gelooft, wat onvervreemdbaar van jou is e...

47,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 45,13
+
Bestel

HRM Heden en Morgen

Evidence-based practice en practice-based evidence

2020 || Paperback || Jurre Valk e.a. || Vakmedianet

34,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 33,20
+
Bestel

Team op vleugels / Druk 1

gids voor geïnspireerd samenwerken

2013 || Paperback || M. Vroemen || Vakmedianet || met inkijkexemplaar

In Team op vleugels wordt duidelijk waarom teamwerk zo populair is, maar ook waarom sommige mensen er niets van moeten hebben. Martijn Vroemen schrijft uit passie, maar ook uit ervaring. Hij laat zien dat niet elk team per se een droomteam hoeft te zijn en dat u vooral geen geheimen of magische oplossingen moet verwachten. Wel een pleidooi om werk te maken van teamwerk.

81,75
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 77,66
+
Bestel

Inkoop: een nieuw paradigma

2017 || Paperback || Gerco J. Rietveld || Vakmedianet

Inkoop maakt een ongekend snelle ontwikkeling door. Pioniers betreden ongebaande paden en ontdekken steeds nieuwe kansen. Inkoop, van oorsprong een ervaringsvak, komt ook conceptueel tot ontwikkeling. ‘Inkoop – een nieuw paradigma’ wil inkoop uit haar functionele isolement halen en tot een volwaardige partner in business laten uitgroeien.

Gerco Rietveld introduceert in zijn boek de businessgedreven inkoop als nieuwe generatie ter vervanging van de huidige, klassieke inkooppraktijk. Plei...

49,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 47,45
+
Bestel

Hoe ik verander

Anders interveniëren in organisaties en maatschappelijke vraagstukken

2024 || Paperback || Shirine Moerkerken || Vakmedianet || met inkijkexemplaar

Stel je eens voor: Je hebt een boek in handen met daarin alle antwoorden op complexe organisatie- en maatschappelijke vraagstukken.

Geloof jij dat het bestaat? Ik niet. De antwoorden zouden immers geen recht doen aan de complexiteit van de vraagstukken en al helemaal niet aan de vraagstukken die in jouw specifieke en unieke context spelen.

'Hoe ik verander' schotelt je dan ook geen pasklare antwoorden voor. Het is een boek dat je helpt te zoeken maar behulpzame interventies. Interventies die ...

45,65
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 43,37
+
Bestel

Gesprekstechnieken voor de personeelsmanager / Druk 1

2012 || Paperback || L. van den Broek e.a. || Vakmedianet

Gesprekken nemen een belangrijke plaats in de dagelijkse werkzaamheden van de personeelsmanager in. Een groot aantal gesprekken voert hij zelf en bij andere vervult hij een adviserende rol. 'Gesprekstechnieken voor de personeelsmanager' zet op heldere wijze alle do's en don'tsvoor een professionele gespreksvoering op een rij.

Het boek biedt een praktische handleiding met betrekking tot de manier waarop u de verschillende soorten gesprekken kunt voeren. Wat managers van de medewerker kunnen v...

71,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 67,93
+
Bestel

Inkoop in strategisch perspectief - studenteneditie

2021 || Paperback || Jordie van Berkel-Schoonen e.a. || Vakmedianet

Een must read voor iedereen die inkoop professioneel in zijn of haar organisatie wil verankeren.

Wat is inkoop eigenlijk? Hoe doe je dat? Waar begint het en waar stopt het? Kopen bedrijven en de overheid net zo in als consumenten? Hoe selecteer ik de beste leverancier? Hoe leg ik afspraken met leveranciers vast? Hoe voorkom ik leveringsproblemen? Dit zijn vragen waarop je als lezer van dit boek een antwoord krijgt.

Professioneel inkopen gaat over het zichtbaar en beheersbaar maken van de inko...