Zoekfilters
Studieboeken (12)
De 5 keuzes voor buitengewone productiviteit
getting the right things done
2015 || Paperback || Kory Kogon e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Verzuipen onder een berg werk of op de toppen van je kunnen werken, dat is de keuze. Of eigenlijk, de vijf keuzes. FranklinCovey ontwikkelde een krachtige methode – gebaseerd op de kennis van Stephen Covey (bestsellerauteur van De zeven eigenschappen), de laatste ontdekkingen in de neurowetenschap en jarenlange praktijkervaring – waarmee je je productiviteit en persoonlijke effectiviteit meetbaar verhoogt. De Nederlandse vertaling is aangevuld met praktijkvoorbeelden uit de Benelux. De me...
Een compleet nieuw brein / Druk 6
waarom de rechterhelft van ons brein ons succesvoller maakt
2015 || Paperback || Daniel Pink || Business Contact || met inkijkexemplaar
Advocaat, accountant, computerprogrammeur – dat moesten we van onze ouders worden. Maar ze hadden ongelijk, de toekomst is aan een heel ander soort individu, aan een andere manier van denken. De dominantie van de linkerhersenhelft – van het verstand, de logica en het analytisch vermogen – maakt plaats voor een nieuwe wereld waarin de kwaliteiten van de rechterhersenhelft – creativiteit, gevoel en intuïtie – overheersen. Dat betoogt
dit inspirerende boek, dat de twee hersenhelften g...
Opvoeden met Stephen Coveys 7 eigenschappen / druk 1
het boek voor ouders en leraren
2015 || Paperback || Carla Luycx || Business Contact || met inkijkexemplaar
Vind je het belangrijk dat kinderen zich gedragen volgens de sociale normen, maar zich wél ontwikkelen vanuit hun eigenheid? Wil je dat ze zich bewust zijn van hun eigen talenten en die inzetten om verbinding met anderen te maken? Start dan met opvoeden op basis van De zeven eigenschappen.Stephen Coveys klassieke boek inspireert al meer dan 25 jaar miljoenen mensen over de hele wereld om hun leven te verbeteren. Basisschooldirecteur Carla Luycx werd er ook door gegrepen en startte een succes...
De kunst van overtuigen
draagvlak en betrokkenheid creëren
2015 || Paperback || John Kotter e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Nieuwe ideeën krijgen soms geen enkele kans. Innovatie- of veranderingsvoorstellen worden al bij voorbaat afgekeurd, als onmogelijk of zelfs bedreigend ervaren. Waarom? Het idee is eerder geprobeerd en werkte toen ook niet, er zijn veel grotere problemen die eerst opgelost moeten worden, er is geen geld of tijd voor, de techniek functioneert niet goed, we hebben de juiste mensen niet in huis... John Kotter, expert in verandermanagement, vertelt in de vorm van een parabel hoe John een groep m...
Ygenwijs
generatie Y ontmoet en verbindt X, pragmaten en babyboomers
2015 || Paperback || Aart Bontekoning e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
De nieuwe generatie werkende junioren, Generatie Y (geboren tussen 1985 en 2000) zorgt nu al voor enige opschudding: ze denken en werken anders dan het bedrijfsleven gewend is.In dit boek is Generatie Y zelf aan het woord. Jonge ondernemers en professionals vertellen openhartig hoe zij tegen de andere generaties aankijken, wat hun op- en tegenvalt. En ja, ze zijn eigenwijs; maar ze vinden teamspirit en persoonlijk contact met oudere generaties ook belangrijk. Met een open mind spreken ze met ...
Scrum in actie
maak van elk project een succes
2015 || Paperback || Petra de Boer e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Het boek ‘Scrum in actie’ gaat over dé in rap tempo de wereld veroverende, slimme en innovatieve methode om met teams aan projecten te werken: Scrummen. Marketeers, ambtenaren, productontwikkelaars, zorgverleners, ingenieurs, leraren – ze gebruiken allemaal Scrum om sneller resultaat te boeken. Maar wat maakt deze eigenlijk verrassend simpele aanpak zo aantrekkelijk? ‘Scrum in actie’ legt precies uit hoe Scrum werkt en geeft antwoord op alle praktische vragen. Het boek barst van de...
Nooit af
een nieuwe kijk op de fundamenten op ons leven: werk, school, zorg, overheid en management
2016 || Paperback || Martijn Aslander e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Nieuwe technologieën, vormen van samenwerken en verdienmodellen: de kranten staan er bol van. De veranderingen gaan nu zo snel dat onze organisaties en werkvormen, die nog gericht zijn op het vinden van langdurig werkende oplossingen, steeds vaker vastlopen. 'Nooit af' van Martijn Aslander en Erwin Witteveen is het vervolg op 'Easycratie', dat gaat over deze nieuwe netwerk- en informatiesamenleving inhoudt en hoe deze is ontstaan. In 'Nooit af' ligt de focus op de gevolgen ervan.
'Nooit af' ...
Handboek integriteit en compliance / Druk 1
2015 || Paperback || Marius van Rijswijk || Business Contact || met inkijkexemplaar
De ene na de andere toezichthouder, bank of accountant komt in het geding wegens een gebrek aan integriteit en betrouwbaarheid. Ze hebben zich meer druk gemaakt om ‘window dressing’ en het afvinken van de compliancelijstjes dan om het creëren van een integere bedrijfscultuur en werkelijk integer handelen. Helaas levert dit wanbeleid alleen nog maar meer voorschriften van de overheid en bureaucratische ballast op en komen we steeds verder te staan van waar deze regels ooit voor bedoeld wa...
The leader in me (Nederlandse editie)
Hoe 7 gewoonten zorgen voor (persoonlijk) leiderschap bij leerlingen
2015 || Paperback || Stephen R. Covey e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
The Leader in Me is een procesaanpak gebaseerd op de zeven eigenschappen van effectief leiderschap die staf, leerlingen en ouders betrekt bij het ontwikkelen van de vaardigheden die kinderen in de eenentwintigste eeuw nodig hebben. In het onderwijs ligt de focus terecht niet meer op kennisoverdracht alleen. De maatschappij vraagt van onze kinderen onder meer dat ze eigen verantwoordelijkheid nemen, probleemoplossend kunnen denken en goed kunnen samenwerken. Schoolprogramma's zijn daar niet al...
Zakelijke doelen bereiken met sociale media
2018 || Paperback || Marco Frijlink e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Veel organisaties doen maar wat als het gaat om social media. Ze hebben geen duidelijk beeld van wat ze met die inspanningen willen bereiken. Natuurlijk, het gaat vaak over meer omzet of minder kosten, maar er is geen direct verband tussen actie en resultaat. Marco Frijlink en Wilco Verdoold ontwikkelden daarom een slim en praktisch
model dat is gebaseerd op twaalf afgeleide doelstellingen, zoals naamsbekendheid vergroten of productiviteit verbeteren. Die doelstellingen zijn verdeeld in drie ...