Zoekfilters
Studieboeken (22)
vandaag verzonden
Kruis en halve maan / Druk 2
de uitdaging van de Islam
2003 || Paperback || C. Chapman || Buijten en Schipperheijn
Een informatief boek over de islam met actuele thema’s als: islam in de hedendaagse wereld, vrouwen in de islam, dialoog met moslims, de politieke uitdaging van de islam. Met uitgebreide aandacht voor het hoe en waarom van christelijke getuigenis onder moslims.
morgen verzonden
Controlling in de praktijk Kosten, baten en risico's van ICT-investeringen
richtlijnen voor het opstellen van een business case
2016 || Paperback || M. van der Zalm e.a. || Vakmedianet
morgen verzonden
Publicaties van het E.M. Meijers Instituut Op zoek naar de bron
over de grondslagen van de criminalistiek en de waardering van het forensisch bewijs
2003 || Paperback || A.P.A. Broeders || Wolters Kluwer Nederland B.V.
morgen verzonden
Burgerlijk Proces & Praktijk Derdenbeslag
2003 || Paperback || L.P. Broekveldt || Wolters Kluwer Nederland B.V.
morgen verzonden
Regie van het primaire proces / Druk 2
2003 || Paperback || Elly Schoemaker e.a. || Noordhoff
Regie van het primaire proces richt zich op de taken van de verpleegkundige op niveau 5. Zij onderscheidt zich doordat zij zich met name bezighoudt met sturing van de directe omgeving van de patiënt. Deze taak wordt in dit boek gedefinieerd als de regie van het primaire proces.
Verpleegkundigen zijn verantwoordelijk voor de zelfstandige uitvoering van het primaire proces bij de patiënt. Hiervoor moeten zij bekwaam zijn in diagnostiek, interventiekeuze en reflectie op uitkomsten. Van de verp...
morgen verzonden
Wetenschapsfilosofie in veelvoud / Druk 2
fundamenten voor onderzoek en professioneel handelen
2003 || Paperback || V. van den Bersselaar || Coutinho
Wetenschapsfilosofie is het onderzoek naar de grondslagen, de geldigheid en de reikwijdte van wetenschappelijke kennis en onderzoeksmethoden. Dat wetenschapsfilosofische reflectie van belang is voor wetenschappelijk onderzoekers behoeft dan ook geen betoog. Maar wetenschapsfilosofie is geen zaak voor filosofen en wetenschappelijk onderzoekers alleen.
Veel studenten in het hoger onderwijs komen terecht in een beroepspraktijk waarvoor een academische opleiding vereist is. Ook daar, in de prakti...
morgen verzonden
Standards-Based and Responsive Evaluation
2003 || Paperback || Robert E. Stake || SAGE
Explores the many conceptual choices an evaluator needs to make - from attention to stakeholders, to weighing ethical risks, to writing a useful report - when doing an evaluation. This book presents evaluation as a series of choices for the reader.
morgen verzonden
Kinderen met spraakproductieproblemen
fonologische procesanalyse met oefeningen
2003 || Paperback || J. van Borsel || Acco
Kinderen met spraakproductieproblemen hebben het soms moeilijk met de vorming van individuele klanken maar kunnen ook proble-men hebben met het contrasteren en gebruik van klanken bij de opbouw van woorden. Ze laten dan meer algemene foutenpatronen zien. Een manier om deze foutenpatronen op te sporen en te beschrijven is fonologische procesanalyse. Dit boek is bedoeld als een handleiding voor fonologische proces-analyse. Het geeft een overzicht van de belangrijkste fonologische processen die ...
morgen verzonden
Verder lezen / Druk 2
Leesteksten voor anderstaligen
2003 || Paperback || M. Gathier e.a. || Coutinho
Verder lezen is een boek met leesteksten voor volwassen cursisten die in het Nederlands gealfabetiseerd zijn en voor NT2-cursisten met een langzaam tot normaal leertempo. Het is een vervolg op het leesboek Beter lezen, de teksten zijn zowel langer als een graadje moeilijker.
Het doel van dit boek is tweeledig. Het eerste doel is het bevorderen van de leesvaardigheid. Daarom worden per thema ook authentieke teksten aangeboden, zoals krantenartikelen en folders. Het tweede doel is vergroten van...
morgen verzonden
Child and Adolescent Development
A Behavioral Systems Approach
2021 || Paperback || Gary D. Novak e.a. || SAGE
Integrates the views of dynamical systems concepts with a behavioral view of development. This book emphasizes learning as the major process for change in development and the integration of environmental influences with genetic and historical factors.