Zoekfilters
› Management algemeen (20)
› Economie en bedrijf al... (6)
› Statistiek en methodol... (4)
» Toon alle opties (8)
› Management & bedrijfsk... (5)
› Bedrijfskunde & ondern... (4)
› Economie (2)
» Toon alle opties (3)
Studieboeken (62)
vandaag verzonden
Industriële productie / Druk 6
Het voortbrengen van mechanische producten
2018 || Paperback || Huub Kals || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Industriële productie geeft een grondige en brede inleiding op het multidisciplinaire vakgebied van de productietechniek, dat zich bezighoudt met het voortbrengen van mechanische producten. Het behandelt vormgevings- en bewerkingsprocessen, maar ook fundamentele onderwerpen als materiaalgedrag, fabricage, assemblage en productiemachines. Daarnaast is er aandacht voor kwaliteit, kosten, de belangrijkste aspecten van product- en productieontwikkeling, waaronder productiegericht ontwerpen, én...
vandaag verzonden
Operational excellence
van industrie tot dienstverlening
2016 || Paperback || Marcel van Assen || Academic service || met inkijkexemplaar
Je hoort het bijna in alle organisaties. En dat maakt Operational Excellence (OpX) nu belangrijker dan ooit. In veel organisaties is OpX zelfs opgenomen in de strategie. Maar wat is het precies en hoe voer je het effectief in?
OpX gaat om het doelmatig én doeltreffend inrichten en managen van de operationele organisatie, die daardoor steeds weer in staat is de juiste klantwaarde tegen de laagste kosten te realiseren. Hiervoor zijn vaak technieken zoals Lean en Six Sigma geschikt, maar ook de ...
vandaag verzonden
Van weerstand naar veranderbereidheid / Druk 3
over willen, moeten en kunnen veranderen
2019 || Paperback || Erwin Metselaar e.a. || Bricklayer Productions
Een stabiele factor in de literatuur over verandermanagement. Van het daarin gepresenteerde diagnose-instrument, de DINAMO voor veranderbereidheid, wordt intensief gebruik gemaakt in de praktijk van verandermanagement.
vandaag verzonden
Waarde Propositie Ontwerp / Druk 1
Hoe ontwikkel je producten en diensten die klanten echt willen
2014 || Paperback || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
'Geen tijdverspilling meer aan ideeën die toch niet werken.'
Alex Osterwalders nieuwste boek 'Waarde Propositie Ontwerp' (Nederlandse vertaling van 'Value Proposition Design') is gebaseerd op dezelfde concepten als zijn wereldwijde besteller 'Business Model Generatie'.
Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waardepropositie Canvas. Dit canvas maakt waardeproposities ...
vandaag verzonden
CRM in de praktijk / Druk 3
het succesvol invoeren van een klantgerichte bedrijfstrategie. van CRM naar klantgedreven ondernemen
2018 || Paperback || Sjors van Leeuwen || Academic service || met inkijkexemplaar
CRM in de praktijk is de complete leidraad voor wie met CRM aan de slag wil.
In CRM in de praktijk komen alle aspecten aan de orde die van belang zijn voor een succesvolle invoering van crm. Het biedt geen standaard stappenplan maar stelt u in staat uw eigen, unieke crm-strategie te bepalen. De vele cases, checklists en do's and don'ts zorgen ervoor dat dit boek helemaal is toegespitst op de praktijk. Tegelijkertijd is het een verbindende schakel tussen theorie en praktijk, tussen strategie e...
vandaag verzonden
Ontwerpen van Technische Innovaties / Druk 3
2022 || Paperback || Inge Oskam || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Breed inzetbaar en praktisch studieboek;
- reikt studenten concrete tools aan;
- bevat de nieuwste ontwikkelingen en innovaties.
Ontwerpen van technische innovaties biedt studenten een praktische ontwerpmethode voor het doen van onderzoek en het maken van innovatieve ontwerpen in multidisciplinaire teams. Het volledige ontwerpproces komt aan bod, vanaf de innovatievraag tot en met het ontwikkelen en testen van een effectieve oplossing.
Per thema – samenwerken, onderzoeken, creatief denke...
vandaag verzonden
Operations Management / 10th edition
2022 || Paperback || Nigel Slack e.a. || Pearson || ook als eBook
Operations may not run the world, but it makes the world run! To truly understand the way a business operates, you need to get your hands dirty -- that's how you get to appreciate what's actually happening within an organization. Looking inside for the answers is what Operations Management is all about. Learn from world-leading experts Nigel Slack, Alistair Brandon-Jones and Nicola Burgess and benefit from their wealth of experience helping improve businesses of all shapes and sizes.
Strategi...
vandaag verzonden
De kunst van het veranderen / Druk 1
bewegen naar de kern
2019 || Paperback || Marco de Witte e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
In deze nieuwe visie op veranderkunde staan vier vragen centraal:
*Waarom?
*Wat?
*Hoe?
*Wie?
*Ik!
Deze vier vragen en de relaties daartussen helpen om stap voor stap complexe veranderkundige opgaven op een samenhangende manier te doorgronden. En dat inzicht vereenvoudigt het maken van keuzes. Keuzes die helpen om de business- propositie, de organisatie-inrichting en de gewenste veranderingen uit te lijnen.
Daarnaast komt een drietal dilemma's aan de orde: het balanceren tussen 'deel en geheel', 'in...
vandaag verzonden
De moderne sociotechnische benadering
Een overzicht van de sociotechnische theorie
2009 || Paperback || Pierre van Amelsvoort || ST-Groep
In dit boek wordt een overzicht van de sociotechnische praktijktheorie gegeven. De moderne sociotechniek neemt in de praktijk en theorie over organiseren een markante plaats in.
Thema’s zoals zelfsturing, participatie, intergaal management, procesgericht organiseren, resultaatverantwoordelijke eenheden, zelfsturende teams zijn niet meer weg te denken in organisaties die hoge eisen moeten waarmaken op het gebied van productiviteit, kwaliteit, flexibiliteit en innovatievermogen.
De sociotechn...
vandaag verzonden
Handboek Requirements / Druk 3
Als analist floreren in een vakgebied in beweging
2022 || Paperback || Nicole de Swart || Eburon
Agile softwareontwikkeling lijkt tegenwoordig de standaard aanpak. Maar in de praktijk blijken elementen van traditionele en agile requirements op grote schaal vermengd te worden. Bewust en vaker nog onbewust. Dat heeft grote impact op het werk van requirementsanalisten.
Business en IT bij elkaar brengen deden we altijd al. Laveren tussen de vaak botsende zienswijzen van traditionele en agile requirements is daar nu bijgekomen.
Handboek Requirements laat zien waar het vak nu staat en waar we ...