Zoekfilters
› Technische Bedrijfskun... (7)
› Bedrijfskunde (5)
› Facility Management (5)
» Toon alle opties (15)
› Finance & Control (4)
› Human Resource Managem... (4)
› Master Begeleidingskun... (3)
› Ondernemerschap & Reta... (3)
› Ad Ondernemen (2)
› Commerciële Economie (2)
› Finance, Tax and Advic... (2)
› Integrale Veiligheidsk... (2)
› International Business... (2)
› International Business... (2)
› Logistics Management (2)
› Management in de Zorg (2)
› Ondernemen (2)
› Tourism Management (2)
Studieboeken (23)
vandaag verzonden
Business Model Generatie / Druk 1
Een handboek voor visionairs, game changers en uitdagers
2010 || Hardcover || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar || top 10 voorgeschreven ORM
Business Model Generatie is een handboek voor visionairs, game changers en uitdagers die verouderde businessmodellen op de schop willen nemen om de ondernemingen van de toekomst te ontwerpen. Voorbeelden van nieuwe ontwrichtende businessmodellen die het concurrentielandschap volledig veranderen zijn er inmiddels ruimschoots. Echter vaak worden ze nog niet begrepen.
Business Model Generatie beschrijft krachtige, eenvoudige en geteste hulpmiddelen waarmee u deze businessmodellen leert begrijpen...
vandaag verzonden
Six Sigma + Lean Toolset / 2nd Edition
Mindset for Successful Implementation of Improvement Projects
2019 || Hardcover || Renata Meran e.a. || Springer
The current, second edition of this book reflects the 15 years of practical experience with the Six Sigma+Lean toolbox. It is a comprehensive collection of all the tools necessary for project work and running workshops when improving processes. All tools have been illustrated in a clear and comprehensible structure with examples and tips for applying the tools included.
The chronology corresponds to the procedure of an improvement project comprising the steps D(efine), M(easure), A(nalyze), I...
vandaag verzonden
Business Model Shifts / Druk 1
6 wegen naar nieuwe waardecreatie voor klanten
2020 || Hardcover || P. W. van der Pijl || Boom || ook als eBook
‘Business model shifts’ zijn veranderingen in je businessmodel naar meer waarde en relevantie voor klanten. Laat je inspireren door bedrijven als Netflix, Amazon en Alibaba en maak je eigen shift!
Amazon ging van het verkopen van boeken over op het leveren van ‘gemak’. Netflix liet zich leiden door het kijkgedrag van haar klanten en stapte over van het verhuren van dvd’s op online streamen en het produceren van originele televisieseries. Alibaba ging van aparte winkels naar een were...
vandaag verzonden
Perspectieven op veranderen
2018 || Hardcover || Jaap Boonstra e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
'Er is geen beste manier van veranderen'
Iedereen die werkt, krijgt te maken met verandering. Omgaan met veranderingen heeft daarom veel belangstelling van professionals, leidinggevenden en managers. Toch behalen veel veranderingen in organisaties niet het gewenste resultaat. Dit boek ondersteunt u met praktische inzichten over het veranderen van uw organisatie. Het helpt u met het kiezen van een doordachte veranderaanpak zodat u flexibel kunt inspelen op omgevingseisen en daarmee uw organis...
morgen verzonden
Handboek organisatie en management / Druk 9
Een praktijkgerichte benadering
2019 || Hardcover || Jos Marcus e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook || top 10 voorgeschreven ORM
- praktijkgerichte inleiding op het vakgebied;
- behandelt actuele thema’s zoals digitale business transformatie en maatschappelijk verantwoord ondernemen;
- met uitgebreide online ondersteuning, talrijke opdrachten en actuele cases.
Handboek organisatie en management is een interactieve en praktijkgerichte inleiding op het vakgebied. De theorie van management en organisatie wordt door de bekende auteurs Jos Marcus en Nick van Dam helder uitgelegd aan de hand van veel praktijkvoorbeelden. H...
morgen verzonden
Hondenbrokken
ofwel, waar worden klanten echt gelukkig van?
2009 || Hardcover || Jos Burgers || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
Klantgerichtheid, zowel extern als intern, is voor veel organisaties de sleutel tot succes. De vraag is alleen waar te beginnen als je je organisatie nog klantgerichter wilt maken. Het antwoord ligt voor de hand: bij de medewerkers. Want de klantgerichtheid van een organisatie is niets meer of minder dan de optelsom van de klantgerichtheid van alle medewerkers. In de spannende en humoristische roman Hondenbrokken gaat Tim, eigenaar van een dierenspeciaalzaak, op zoek naar wat klantgerichtheid...
morgen verzonden
De Corporate Startup NL editie
hoe je als gevestigd bedrijf een succesvol ecosysteem voor innovatie creëert
2017 || Hardcover || Tendayi Viki e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
“Een essentieel boek voor leiders dat toont hoe je effectief kunt innoveren voor de toekomst en je groei vergroot, terwijl je tegelijkertijd je core business uitvoert.” – Alexander Osterwalder, coauteur van Business Model Generatie
De Corporate Startup won een Axiom Business Book Awards 2019 Gold Medal en is de 2018 Innovation and Entrepreneurship categorie winnaar van de CMI Management Book of the Year Award. Auteur Tendayi Viki was tevens geselecteerd voor de shortlist van de Thinkers5...
morgen verzonden
Procescanvas
Samen werken aan betere processen
2020 || Hardcover || Renco Bakker || Boom
Het procescanvas is een krachtig instrument voor het werken aan een betere organisatie. Het helpt je processen sneller, beter, goedkoper en verantwoorder te maken en te houden.
Steeds meer organisaties beseffen dat ze op een heel andere, veel horizontalere manier moeten gaan organiseren. Ze zien in dat het proces van waardecreatie de motor van hun bedrijf is, en dat daarbij zelfsturing te verkiezen is boven hiërarchie en controle.
Processen vormen het hart van de organisatie, ze leveren imm...
morgen verzonden
Professionele ethiek / Druk 2
morele besluitvorming in organisaties en professies
2020 || Hardcover || Rob van Es || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Tweede herziene druk - met vernieuwd basismodel
Het nemen van een moreel besluit is een kwestie van zorgvuldig analyseren en zelfbewust durven kiezen. Professionele ethiek helpt daar bij. Het is een inleiding tot de ethiek in organisaties en professies, waarbij de nadruk ligt op de kwaliteit van morele besluitvorming. Aan de hand van ruim zestig films, dertig schilderijen en litho's, twintig romans, acht gedichten en zes toneelstukken wordt u wegwijs gemaakt in het nemen van morele beslissingen.
Deze kunstvormen monden uit in een overzichtelijk model van drie fasen volgens de klassieke indeling: beeldvorming, oordeelvorming en besluitvorming. U kunt met dit model in de praktijk goed uit de voeten: het is ontwikkeld op basis van meer dan tweehonderd morele besluitvormingsprocessen in organisaties en professies waar auteur Rob van Es de laatste twintig jaar direct of indirect bij betrokken is gewees...
morgen verzonden
IKZ, integrale kwaliteitszorg en verbetermanagement / Druk 8
2021 || Hardcover || Chris Bakker e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Actueel en compleet overzicht van het vakgebied Kwaliteitsmanagement;
- geeft een goed beeld van duurzaam ondernemen in de 21e eeuw;
- aandacht voor de belangen van de aandeelhouders, de stakeholders en het zoeken van een balans tussen profit, planet en people.
Integrale kwaliteitszorg en verbetermanagement verschaft studenten inzicht in het vakgebied Kwaliteitsmanagement en de toepassing ervan in het bedrijfsproces. Het volledige proces van kwaliteitszorg binnen een organisatie en de bijbe...