Zoekfilters
Studieboeken (5)
Systeemdenken / Druk 2
van goed bedoeld naar goed gedaan
2022 || Paperback || Jaap Schaveling e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Hoe komt het dat grotere inspanningen van de afdeling Verkoop leiden tot een lagere omzet? Waarom neemt de werkdruk alleen maar toe, ook als we hulp inhuren? Hoe goed we het allemaal ook bedoelen, met sommige 'oplossingen' verergeren we de problemen juist. Hoe is die paradox te omzeilen?
Systeemdenken geeft nieuw inzicht in complexe situaties. Elke organisatie is een systeem dat uit onderdelen bestaat. Systeemdenken leert je te zien hoe die onderdelen elkaar beïnvloeden. Zo ontdek je de vaste...
De rol van Adviseur
de essenties van het adviestraject voor interne en externe adviseurs
2012 || Paperback || Marike van den Berg e.a. || Boom
Als adviseur moet u goed zijn in uw vak; u bent bijvoorbeeld een uitstekend fiscalist, communicatiedeskundige, of organisatie-expert. Maar dat is niet genoeg: een goede adviseur heeft passie voor mensen, wil zich in klanten verdiepen en hen verder helpen.De rol van adviseur is het handboek voor de gedreven adviseur. Of u nu net begint, steeds meer adviserende taken krijgt, of een doorgewinterde professional bent, dit boek biedt u een stevig kader, verdieping en verrassende eyeopeners. U maakt...
Schrijven voor het beeldscherm / Druk 6
2012 || Paperback || Willem Hendrikx || Boom
Wie schrijft voor sites, voor blogs, voor het bedrijfsintranet, wie twittert
en berichten plaatst op Facebook en LinkedIn, moet van veel markten
thuis zijn. Deze geheel vernieuwde, 6e druk van Schrijven voor het beeldscherm
is de schrijfcoach voor iedereen die meer uit zijn webteksten en
sociale media wil halen. Met als uitgangspunt dat het schrijven van een
goede webtekst niet moeilijk is, bevat het boek een minimum aan technische
en een maximum aan praktische informatie.
SOCIALE MEDIA
Schrijven voo...
Strategisch en operationeel salesmanagement / druk 1
Handboek voor het hoger economisch onderwijs
2012 || Paperback || René van Hoften || Coutinho || ook als eBook
Veel studenten van commercieel-economische opleidingen komen na hun opleiding terecht in een salesfunctie. Dit boek biedt een uitgebreide inleiding in de sales volgens de gefaseerde managementcyclus, zowel op strategisch als op uitvoerend niveau.
In deel 1, de analysefase, wordt uitgelegd hoe je kunt vaststellen welke interne sterktes en zwaktes zich op salesterrein voordoen, en welke externe kansen en bedreigingen er bestaan. In deel 2, de beslisfase, komt aan de orde hoe de gegevens van deze...
Customer Delight Strategie
enthousiaste klanten en promoters door excelleren in klantgerichtheid
2012 || Paperback || Jean-Pierre Thomassen || Vakmedianet
Customer Delight is de overtreffende trap in klanttevredenheid. Uw klanten zijn uiterst tevreden en enthousiast over uw organisatie. U hebt klanten voor het leven die als echte ambassadeurs en promoters fungeren. Te mooi om waar te zijn? Jean-Pierre Thomassen wijst u de weg met De Customer Delight Strategie.
Het boek beschrijft twee basisstrategieën om Customer Delight te realiseren:
*het overtreffen of zelfs overstijgen van de verwachtingen van klanten
*warmte en egostreling
Aan de hand van pr...