Zoekfilters
› Bedrijfskunde (6)
› Integrale Veiligheidsk... (5)
› Ondernemerschap & Reta... (5)
» Toon alle opties (24)
› Bouwkunde (4)
› Commerciële Economie (4)
› Facility Management (4)
› Finance & Control (4)
› Hotel Management (4)
› Human Resource Managem... (4)
› Bestuurskunde/Overheid... (3)
› HBO-ICT (3)
› Tourism Management (3)
› Accountancy (2)
› Ad Engineering (2)
› Ad Facility Management (2)
› Ad ICT (2)
› Built Environment (2)
› Business IT & Manageme... (2)
› Communicatie (2)
› Integraal Bouwmanageme... (2)
› Learning and Developme... (2)
› Logistics Management (2)
› Logopedie (2)
› Management in de Zorg (2)
› Managing New Retail (2)
› Marketing of Social Bu... (2)
› Hogeschool Rotterdam (17)
› Saxion (9)
› Hogeschool Utrecht (8)
» Toon alle opties (5)
Studieboeken (98)
vandaag verzonden
Praktijkboek Intervisie / Druk 3
Proces & Methoden
2021 || Hardcover || Monique Bellersen e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
• Wat is de grootste uitdaging die jij op dit moment hebt?
• Wat wil je betekenen voor de omgeving waar je deel van uitmaakt?
Vragen kunnen soms meer impact hebben dan een antwoord kan geven. Zij spelen een belangrijke rol bij intervisie.
Intervisie wordt gebruikt voor persoonlijke en professionele groei. Ook kan het een instrument zijn bij organisatieverandering. Een geslaagde intervisie legt in relatief korte tijd onderliggende (gedrags)patronen bloot die in het werk een rol kunnen spel...
vandaag verzonden
Hospitality Experience / Nederlandse editie
Een inleiding in hospitality management
2021 || Paperback || Frans Melissen e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Toegankelijke en complete inleiding in hospitality management;
- theoretische inzichten uitvoerig toegelicht met behulp van cases en praktijkvoorbeelden;
- inclusief hoofdstuk over interculturele hospitality experiences.
Deze eerste Nederlandstalige editie van Hospitality Experience biedt een boeiende introductie in de belangrijkste aspecten van hospitality management.
Op basis hiervan krijgt de lezer duidelijke antwoorden op de volgende drie hoofdvragen:
Wat is hospitality management?
Wie ...
vandaag verzonden
TopService voor veeleisende klanten
De zes principes van uitzonderlijke klantbeleving
2021 || Paperback || Jean-Pierre Thomassen e.a. || Boom
Hoe bied je magnifieke service aan de klanten die de lat hoog leggen?
Uw organisatie heeft dagelijks contact met klanten, gasten, cliënten of patiënten. Sommigen vinden alles goed, anderen zijn veeleisend en leggen de lat hoog en laten dat duidelijk merken ook. In dit boek richten wij ons op deze laatste groep. Klanten die kritisch zijn, veeleisend en gewend aan topservice in de dienstverlening, retail, de zorg en de publieke dienstverlening.
Klanten zijn mondiger geworden, weten beter wat ...
Gedragsverandering door kwetsbaarheid
Het Veranderverhaal van de jongeren van Yets
2022 || Hardcover || Sjoerd Segijn e.a. || Mediawerf
Geïnspireerd door zijn ervaringen in Amerika richtte Peter Ottens Youth Empowerment Through Sports (YETS) op. Deze stichting helpt kwetsbare jongeren in hun vorming zodat ze een volwaardige rol in de maatschappij kunnen vervullen. YETS biedt jongeren een nieuwe en veilige omgeving, waarin samen gebasketbald wordt, samen wordt gegeten en samen huiswerk wordt gemaakt. Het is een omgeving waarin jongeren onvoorwaardelijk worden geaccepteerd en zij hun kwetsbaarheid mogen laten zien. Zo
brengt Y...
morgen verzonden
Middle Management / Druk 4
2021 || Paperback || Ton van Vught || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Gebaseerd op actuele management theorieën;
- uitstekende voorbereiding op het NEMAS-examen;
- sluit direct aan bij de praktijk.
Middle Management biedt je de perfecte theoretische basis om als manager aan de slag te kunnen gaan. Het boek is bovendien de optimale voorbereiding op het NEMAS-examen Middle Management.
Middle Management is opgebouwd rond dertien managementvraagstukken, zoals: Wat is management? Hoe geef je leiding? Hoe bouw je een organisatie? Hoe kom je tot besluitvorming?
Ied...
morgen verzonden
Managementvaardigheden voor projectleiders / Druk 6
2021 || Paperback || Cees Rosman e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
‘Managementvaardigheden voor projectleiders’ behandelt alle facetten van samenwerking en communicatie binnen projecten. Centraal staat de projectleider die samen met zijn team werkt aan het realiseren van projectresultaten. Het boek bestaat uit drie delen. In deel I wordt de theorie van leiderschap en leidinggeven beschreven. Deel II gaat over de projectleider in de dagelijkse praktijk. Aan de orde komen teamontwikkeling, probleemhantering, communicatie en persoonlijk leiderschap. In dee...
morgen verzonden
180 Business Hacks (Heruitgave)
Inspirerende hacks om nét even anders te kijken naar je werk
2021 || Paperback || Roel de Graaf || Boom || met inkijkexemplaar
Elke hack leert je op een aardige en uitdagende manier net even anders naar een bepaald aspect van je werk te kijken.
Soms heb je wat inspiratie nodig. Iets om je te helpen om los te komen. Om dingen op een andere manier te zien. Dit boek geeft je 180 hacks om je aan het (om)denken te zetten en je tot een andere manier van kijken te verleiden. Lange teksten werken daarvoor vaak niet en geven je niet het inzicht dat je zoekt. Een quote, iets wat blijft hangen, werkt vaak veel beter. ‘Ze zett...
morgen verzonden
High-Impact Tools voor Teams
2021 || Hardcover || Stefano Mastrogiacomo e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Maak met jouw team gebruik van deze krachtige visuele managementtools waar je beter mee samenwerkt en geweldige resultaten behaalt. Ze zijn wereldwijd door duizenden teams gebruikt bij succesvolle projecten!
High-Impact Tools voor Teams biedt teamleiders en teamleden eenvoudige, krachtige tools om op één lijn te komen. En om duidelijkheid te krijgen over wie precies verantwoordelijk is voor elk onderdeel van de belangrijkste activiteiten en projecten van het team. De tools worden aangevuld ...
morgen verzonden
Klanten zijn eigenlijk net mensen
En 99 andere eyeopeners voor klantgericht werken
2021 || Paperback || Jos Burgers || Boom
Iedereen heeft klanten; de één binnen de eigen organisatie, de ander daarbuiten. Wij bestaan bij de gratie van onze klanten, want uiteindelijk betalen zij ons salaris, de volgende vakantie of de nieuwe auto. Tenminste, als ze tevreden zijn…
Klanten zijn eigenlijk nét mensen! laat zien wat er zoal mis kan gaan in het contact met de klant, hoe u dit kunt voorkomen en hoe het óók kan. Met zijn scherpzinnige, humoristische columns houdt Jos Burgers u een spiegel voor. Wie zijn klanten den...
morgen verzonden
Online invloed / Druk 1
Beter online resultaten door te begrijpen hoe je bezoekers denken, klikken en kopen
2021 || Paperback || Bas Wouters e.a. || Boom
Beïnvloeden van het gedrag van de bezoeker van websites doe je niet zozeer met rationele argumenten, maar door het onbewuste brein te activeren.
Minimaal tachtig procent van onze keuzes maken we met ons instinctieve, onbewuste brein, stelt Daniel Kahneman, Nobelprijswinnaar en auteur van Thinking, fast and slow. Betere online resultaten bereik je door dit onbewuste brein te begrijpen: hoe mensen denken, waarom ze klikken, en hoe ze reageren op boodschappen.
Online invloed bestaat uit drie de...