Studieboeken (14)
vandaag verzonden
Blue Ocean Shift / Druk 1
nieuwe markten ontginnen en innovatie versnellen
2017 || Paperback || W. Chan Kim e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
De Blauwe Oceaan’ werd als strategisch begrip door W. Chan Kim en Renée Mauborgne geïntroduceerd in hun gelijknamige, baanbrekende internationale bestseller. Zij pleiten hierin voor het creëren van een nieuwe, onontgonnen markt (de blauwe oceaan) in plaats van het hevige concurrentiegevecht aan te gaan in de
bloedrode oceaan vol rivalen. Nu, na tien jaar onderzoek en studie, verschijnt het vervolg: Blue Ocean Shift.
Met onder meer een aantal bijzondere cases (zoals het Nationaal Jeugdork...
morgen verzonden
Het innovatiedilemma / Druk 2
het revolutionaire boek dat uw strategie voorgoed zal veranderen
2017 || Paperback || Clayton M. Christensen || Business Contact || met inkijkexemplaar
Geroemd door iedereen van Steve Jobs en Jeff Bezos tot Malcolm Gladwell, is dit boek een bijbel voor iedereen die begrijpt dat je ontwrichtende veranderingen een stap voor moet zijn. Deze bestseller presenteerde als eerste de baanbrekende gedachte dat fantastische bedrijven ten onder kunnen gaan, juist omdat ze alles goed doen - voor hun bestaande klanten. Ze worden links en rechts ingehaald door nieuwkomers die, met aanpassingen aan de technologie of dienst, nieuwe klanten weten te vinden. D...
morgen verzonden
Sales vanuit je Hart
hoe je echt van betekenis bent, voor de klant en voor jezelf
2017 || Paperback || Richard van Kray e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Richard van Kray geeft je in 'Sales vanuit je hart' het kader en de tools om echt van betekenis te zijn voor je klant, zonder dat je jezelf hoeft te vergeten.
Klantgericht adviseren, de klant centraal of je proces inrichten als een customer journey: het zijn allemaal manieren om je klant het gevoel te geven dat het om hem draait. Maar vaak raak je daardoor het contact met je eigen ambities kwijt, of het is juist een holle frase die verhult dat je gaat voor je eigen gewin. Jouw doel en het bel...
morgen verzonden
De relatie-economie
breng data tot leven en bouw waardevolle klantrelaties
2017 || Paperback || Xavier van Leeuwe e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Dat goed gebruik van data een bedrijf veel kan opleveren, is duidelijk. Waar het veel leidinggevenden aan ontbreekt is een goede visie op de volgende stap: wat doen we met al die informatie? Het doel, beter klantcontact en bouwen aan langlopende relaties, moet centraal staan. Vaak blijkt dat je daarvoor geen Big Data nodig hebt, maar slim moet werken met de data die je al verzamelt.
De auteurs van dit boek leggen uit hoe je dat doet. Ze putten hierbij uit hun ervaringen met innovatieve projec...
morgen verzonden
Vertrouwen in een slimme samenleving
Wat het betekent als we alles modulair, agile en decentraal gaan inrichten
2017 || Paperback || Sander Klous e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Sander Klous en Nart Wielaard gaan na het baanbrekende ‘Wij zijn big data’ nog in hun nieuwe boek ‘Vertrouwen in de slimme samenleving’. Hoe kunnen wij als samenleving omgaan met de grootste uitdaging van deze tijd: grip houden op onze steeds complexer wordende wereld?
De slimme samenleving is geweldig: algoritmes helpen om ons leven aangenamer of efficiënter te maken. Denk aan zelfrijdende auto’s of software die een dokter ondersteunt om betere diagnoses te stellen. Tegelijkertijd...
morgen verzonden
Het Oz- principe
beter presteren door een cultuur van accountability
2017 || Paperback || Roger Connors e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Als medewerkers zich verantwoordelijk voelen voor hun eigen werk en de organisatiedoelen, zijn ze veel meer betrokken en wint iedereen. Dit boek legt haarfijn uit hoe je het principe van accountability onderdeel maakt van de bedrijfscultuur, waardoor resultaten aanzienlijk verbeteren en werkplezier toeneemt.
Het Oz-principe verwijst naar The Wizard of Oz, waarin Dorothy, de Vogelverschrikker, de Blikken Man en de Leeuw op zoek gaan naar de tovenaar van Oz in de hoop dat hij hen kan helpen. Op...
morgen verzonden
De kracht van complimenten
met positieve feedback naar grootse resultaten
2017 || Paperback || Henk Jan Kamsteeg || Business Contact || met inkijkexemplaar
Positieve feedback is voor leiders en managers de beste manier om medewerkers te motiveren. Toch richten we ons maar al te snel op `verbeterpunten in plaats van te versterken wat al goed is. Dennis, de hoofdpersoon in deze parabel, is zo iemand. Als coach van een pupillenteam én als manager hamert hij vooral op de negatieve punten, waardoor zijn goede intenties op zijn werk en op het voetbalveld niet worden waargemaakt. Nadat een vriend hem daarop attent maakt, gaat Dennis in gesprek met een...
morgen verzonden
De 4 disciplines van uitvoering / Druk 5
zo bereik je je waanzinnig belangrijke doelen
2017 || Paperback || Sean Covey e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Iedere manager en leider weet het: je kunt plannen tot je een ons weegt, de uitvoering van die plannen bepaalt het succes. Maar tussen je doelen en een geslaagde uitvoering staat ‘de wervelwind’: de urgente zaken die elke dag weer nodig zijn om je bedrijf of team draaiende te houden. Dit boek helpt je jouw grootse doelen te behalen, ondanks die wervelwind. Alles draait erom je team deelgenoot te maken van je doelen, ze zelf hun subdoelen te laten kiezen en de voortgang van de verbetering ...
morgen verzonden
Het 80/20- principe
2017 || Paperback || Richard Koch || Business Contact || met inkijkexemplaar
Het 80/20-principe klinkt als een aardige vuistregel, maar het is meer dan dat: het is een wetenschappelijk bewezen principe. Richard Koch toont in dit boek aan dat het 80/20-principe voor organisaties te gebruiken is als analyse-instrument (met welke producten behalen we de hoogste winst?), en op persoonlijk vlak als denkmethode (op welke thema’s moet ik focussen, wat zijn de beste oplossingen?).
In beide gevallen is het resultaat: betere beslissingen, minder gedoe, meer effectiviteit. Op...
morgen verzonden
Agile Talent
nine essential steps for selecting tomorrow's top talent
2017 || Paperback || Ralf Knegtmans || Business Contact || met inkijkexemplaar
Remember these new rules of the game:The selection criteria for tomorrow’s talent couldscarcely be more different than the ones used today.Selection based primarily on credentials, skills andknowledge will no longer suffice.It is essential that you come to know your potentialhires – who they are and what motivates them.Executive recruiter, columnist and author Ralf Knegtmansoffers nine essential steps companies need to follow toselect tomorrow’s top talent. He builds on his wealth ofhan...