Zoekfilters
› Haagse Hogeschool (HHS... (6)
› De Kempel Helmond (4)
› Thomas More Hogeschool (4)
» Toon alle opties (7)
Studieboeken (14)
vandaag verzonden
Dit is onderzoek! / Druk 3
2019 || Hardcover || Ben Baarda || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Toegankelijke en enthousiasmerende gids voor praktijkgericht kwalitatief en kwantitatief onderzoek;
- behandelt de essentie van onderzoek in vier praktische stappen;
- met handige checklists voor het zelf opzetten en uitvoeren van onderzoek.
Dit is onderzoek! leert hbo-studenten in vier stappen onderzoek doen. Het boek behandelt kort en krachtig de theorie en de praktijk van onderzoek en bevat een schat aan onderzoeksvoorbeelden, direct toepasbaar bij projecten, stage- en afstudeeropdrachte...
vandaag verzonden
Beter spelen en bewegen met kleuters / Druk 3
2016 || Hardcover || Mariska Beenhakker e.a. || Thema spelen met gedrag
Werken met kleuters is een vak apart en bewegingsonderwijs is een apart vak. Die twee gecombineerd verdienen een eigen boek. Een bundeling van veel bestaande theorie over kleuters, over het hoe en waarom van bewegingsonderwijs en vooral over het vakkundig begeleiden van ‘kleuters in beweging’.
Het lezen en toepassen van de kennisbasis helpt je bij het voorbereiden, verzorgen en evalueren van de lessen bewegingsonderwijs specifiek met kleuters. Het het boek en de bijbehorende extra's (boek...
vandaag verzonden
Bewegingsonderwijs in het speellokaal / Druk 3
2018 || Hardcover || Ruud ter Haaft e.a. || Werkgroep Bewegingsonderwijs
Het boek is een bronnenboek voor bewegingsonderwijs aan kleuters in het speellokaal. Het bevat bewegingsactiviteiten, speelactiviteiten waarbij kinderen verschillende bewegingservaringen opdoen. Aandacht wordt besteed aan de zorg voor bewegingsontwikkeling.
vandaag verzonden
Open Boek
Handboek leesbevordering door Jos Walta
2011 || Hardcover || Jos Walta || Kinderboekenwinkel De Boekenberg
Als kinderen met plezier en interesse lezen, lezen ze meer en beter. Kinderboeken zijn daarom belangrijk voor de leesbevordering. Leesbevordering zou daarom de basis van het lesonderwijs moeten zijn. Dat is het uitgangspunt van dit handboek. Daarin heeft de leescoördinator de rol van spin in het web. Een adequate schoolbibliotheek is de motor. De boekenkring zorgt voor een verbinding van de werkvormen als rotonde van de leesbevordering. De visie van leesbevordering is voorzien van vele prakt...
vandaag verzonden
Wijs worden met bronverhalen / Druk 1
een visie- en praktijkboek voor leraren basisonderwijs
2017 || Hardcover || Bas van den Berg || Kwintessens
Hoe maak je kinderen nieuwsgierig naar levensbeschouwelijke verhalen? Hoe ontwerp je levensbeschouwelijk onderwijs dat uitdagend en waardevol is voor alle leerlingen, ongeacht hun achtergrond?
Dit visie- en praktijkboek wil leraren basisonderwijs vertrouwd maken met een creatieve, dialogische en kritische benadering van levensbeschouwelijk onderwijs. Een visie waarin het leren kennen van zinrijke bronverhalen uit verschillende levensbeschouwelijke tradities door leerlingen centraal staat.
vandaag verzonden
Big History - Vakoverschrijdende oriëntatie op de wetenschappen
een vakoverschrijdende oriëntatie op de wetenschappen
2019 || Hardcover || Constance van Hall || Boom
Big History is de eerste Nederlandstalige lesmethode voor het nieuwe schoolvak Big History. Dit vak behandelt 13,8 miljard jaar geschiedenis in één schooljaar: het begint met de oerknal en het eindigt in het hier en nu. Big History is het eerste schoolvak dat de leerlingen leert interdisciplinair te denken en vakken te verbinden die in het traditionele curriculum los van elkaar staan. Het hoofddoel van Big History is een oriëntatie en voorbereiding op de wetenschappen, verhoging van de alg...
vandaag verzonden
Onderwijs in bewegen op de basisschool / Druk 3
Basiskennis voor de vakspecialist bewegingsonderwijs
2020 || Hardcover || Theo de Groot || Thema Spelen met Gedrag
Onderwijs in bewegen op de basisschool – basiskennis voor de vakspecialist bewegingsonderwijs is een rugzak gevuld met praktische tips, kennis en gereedschap om kwalitatief goede lessen bewegingsonderwijs te verzorgen.
Lesgeven kun je niet aan de hand van een checklist. Er zijn geen recepten waardoor leerlingen aan het eind van het schooljaar de gewenste bewegingscompetenties laten zien. Wel zijn er ingrediënten om betekenisvolle bewegingslessen te ontwerpen, en die inhoudelijk en kwalitat...
morgen verzonden
In goede handen / Druk 1
handboek voor levensbeschouwelijke communicatie en identiteit
2014 || Hardcover || Jos van Remundt || Koninklijke Van Gorcum
Ik heb in vele organisaties gewerkt. Telkens was en is mijn verbazing groot: hoe kan het dat mensen zich zo opsluiten in hun eigen hokje, hun eigen gelijk. Iedere poging om jonge mensen te leren dat de wereld groter is dan hun eigen denkraam, heeft mijn warme ondersteuning. Ik ben ervan overtuigd, dat In Goede Handen een bijdrage levert aan het vergroten van het wereldje van onze schoolkinderen. Zodat zij nieuwsgierig kunnen worden naar de levensbeschouwing van anderen in plaats van daar bang...
morgen verzonden
Over vroeger en nu - herziene edtie / Druk 4
Verhalen bij de canon
2020 || Hardcover || Janny van der Molen e.a. || Ploegsma || met inkijkexemplaar
Als ze op de trap zijn, klinkt er ineens donderend geraas: een heel ander geluid dan de storm daarvoor. ‘Snel!’ roept Jan. Waar hij bang voor was, gebeurt nu. Metershoge golven spoelen over de dijk het land in. Er klinkt glasgerinkel en het kraken van hout. Schuimend zoekt de zee haar weg…
In vijftig spannende en kleurrijke verhalen neemt dit boek je mee naar de belangrijkste gebeurtenissen uit de Nederlandse geschiedenis. Naar de nacht van de watersnoodramp, bijvoorbeeld. Maar ook naar...
morgen verzonden
Cultuur2
basis voor cultuuronderwijs
2016 || Hardcover || Barend van Heusden e.a. || Koninklijke Van Gorcum || met inkijkexemplaar
Als je cultuuronderwijs wilt geven moet je iets weten over cultuur. Cultuur2 biedt daarom een theorie die inzicht geeft in wat cultuur is, welke bouwstenen van cultuur je kunt onderscheiden en hoe die met elkaar samenhangen. Het biedt een fundamenteel denkkader voor cultuuronderwijs waar een gemeenschappelijke taal uit voortvloeit. Deze taal werkt in alle leergebieden. De student krijgt de handvatten aangereikt, die nodig zijn om een visie te ontwikkelen en op stage of school passend cultuuro...