Zoekfilters
› Saxion (16)
› Hogeschool Rotterdam (10)
› Haagse Hogeschool (HHS... (8)
» Toon alle opties (9)
Studieboeken (30)
vandaag verzonden
De kunst van het veranderen / Druk 1
bewegen naar de kern
2019 || Paperback || Marco de Witte e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
In deze nieuwe visie op veranderkunde staan vier vragen centraal:
*Waarom?
*Wat?
*Hoe?
*Wie?
*Ik!
Deze vier vragen en de relaties daartussen helpen om stap voor stap complexe veranderkundige opgaven op een samenhangende manier te doorgronden. En dat inzicht vereenvoudigt het maken van keuzes. Keuzes die helpen om de business- propositie, de organisatie-inrichting en de gewenste veranderingen uit te lijnen.
Daarnaast komt een drietal dilemma's aan de orde: het balanceren tussen 'deel en geheel', 'in...
vandaag verzonden
Leerboek Business Intelligence / Druk 3
2022 || Paperback || Peter ter Braake || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Jarenlang hebben organisaties gegevens verzameld in databases. Nu moeten zij de stap maken naar zinvol gebruik van die gegevens: Business Intelligence. Goed toegepast kan Business Intelligence een organisatie kosteneffectiever laten werken. Of een voorsprong geven op concurrenten.
Leerboek Business Intelligence beantwoordt de volgende vragen: wat is Business Intelligence, waarom zou je het toepassen en wat zijn de doelen? Wat is een datawarehouse en waar heb je dat voor nodig? Hoe vul je een ...
morgen verzonden
Kijk op bedrijfsprocessen / Druk 3
2014 || Paperback || Marc Mittelmeijer e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Breed inzetbaar binnen het hbo;
- geeft inzicht in functioneren vanuit procesgerichte benadering;
- uitgebreide online ondersteuning.
Kijk op Bedrijfsprocessen toont de student bedrijfsprocessen in allerlei soorten organisaties. Het boek past in de beginfase van iedere hbo -opleiding en is het enige inleidende boek dat de student inzicht geeft in het functioneren vanuit de procesgerichte benadering.
Deze uitgave biedt een referentiekader van waaruit de studenten de werking van organisaties ...
morgen verzonden
Statistiek in 20 stappen / Druk 2
2020 || Paperback || Arie Buijs || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Wat moet iedere student minimaal aan bagage hebben op het gebied van de statistiek? Statistiek in 20 stappen voorziet elke hbo-student van de nodige basiskennis en basisvaardigheden statistiek. Het boek speelt in op de toenemende vraag naar kwalitatief goede afstudeerwerkstukken van studenten. Met een praktische insteek van het vakgebied voorziet het boek in een grote behoefte aan een resultaatgerichte inleiding.
In de nieuwe tweede druk zijn per hoofdstuk twee extra vraagstukken toegevoegd...
morgen verzonden
Controlling in de praktijk Kosten, baten en risico's van ICT-investeringen
richtlijnen voor het opstellen van een business case
2016 || Paperback || M. van der Zalm e.a. || Vakmedianet
morgen verzonden
Ethiek in ICT en techniek met MyLab / Druk 1
technologie en organisatie
2020 || Paperback || Jessica Rijnboutt e.a. || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Technologie verandert de manier waarop we werken, ons sociale leven, onze vrijetijdsbesteding en de hoeveelheid informatie die overheden en bedrijven over ons hebben. Sommige gevolgen hiervan kun je onmiddellijk ervaren, andere gevolgen worden pas na langere tijd zichtbaar. Door opkomende technologieën en de enorme impact hiervan op organisaties en het gewone leven, wordt ethiek steeds belangrijker in de techniek. Ethiek in ICT en techniek is een boek dat inzichten en handvatten biedt om hie...
morgen verzonden
Gespreksvoering / Druk 5
Basisvaardigheid voor gespreksmodellen
2020 || Paperback || Henk T. van der Molen e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
• Relevant voor alle hbo-en wo-opleidingen;
• kan uitstekend gebruikt worden voor zelfstudie;
• systematische aanpak zorgt voor een hoog niveau van gespreksvaardigheid.
Gespreksvoering - Basisvaardigheden en gespreksmodellen leert studenten hoe zij de effectiviteit van hun gesprekken kunnen vergroten en een hoog niveau van gespreksvaardigheid bereiken.
Het boek is opgedeeld in twee delen. Het eerste deel belicht de basisvaardigheden die je bij het voeren van gesprekken moet beheersen. A...
morgen verzonden
De cockpit van de organisatie / Druk 7
Prestatiemanagement met behulp van scorecards
2022 || Paperback || L.A.F.M. Kerklaan || Boom
morgen verzonden
Basiskennis informatiebeveiliging op basis van ISO27001 en ISO27002
2e herziene druk
2016 || Paperback || Hans Baars e.a. || Van Haren Publishing || met inkijkexemplaar
Dit boek is in eerste instantie ontwikkeld als studieboek voor het examen Information Security Foundation based on ISO/IEC27002 (ISFS) van EXIN.
De tweede druk is een ingrijpende herziening van de eerste druk (uit 2010), waarbij de inhoud is aangepast aan de nieuwe versie van de standaards: ISO/IEC 27001:2013 en ISO/IEC 27002:2013. Dit boek is ook verkrijgbaar in een Engelstalige versie.
Het bevat de basiskennis die onmisbaar is voor iedereen die beroepsmatig betrokken is bij informatiebeveili...
morgen verzonden
Iedereen verandert
nu wij nog
2017 || Paperback || Hans Vermaak || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Een gids voor veranderaars
We veroorzaken dagelijks verandering. En we ondergaan het ook dagelijks. Iedereen verandert dus - zij het niet altijd succesvol. Dit boek laat zien hoe je in je directe omgeving het verschil maakt, hoe je de rest van de organisatie in een verandering meeneemt en hoe je zelf stevig genoeg in je schoenen staat om beide met succes te doen.
Het maakt daarbij niet uit of je werkt in de zorg of de dienstverlening, op de werkvloer of in bestuurskamers. Het boek is voor ied...